Előszó
Kedves Olvasó!
Üdvözöljük Önt távoktatási képzésünkön, ahol a "Közgazdaságtan" tantárgy keretében ebben a kötetben "Mikroökonómiát" fog tanulni. Minden bizonnyal elegendő információval rendelkezik már arról, hogy egy távoktatási kurzus milyen speciális követelményeket vár el Öntől, mennyiben és miben kell mást tennie, mint a hagyományos oktatási formák keretében. Ezért itt és most nem erről kell meggyőznünk Önt, pusztán a most következő tananyag feldolgozásához szeretnénk segítséget nyújtani néhány tanáccsal.
A Közgazdaságtan az erőforrások legjobb hasznosításának "tudománya". Közgazdaságtani tanulmányai során a gyakorlatban is alkalmazhatja ezt az alapelvet, ha felteszi magának a kérdést: hogyan tudom maximálisan hasznosítani a tanulásba fektetett időt?
A távoktatás az a speciális oktatási forma, ahol a hasznosításhoz szükséges "erőforrásokat" szinte teljes egészében a most kézben tartott tankönyv tartalmazza. Ennek keretében kell megkeresnie azokat a forrásokat, amelyek tanulását segítik és tudását megalapozzák. Melyek ezek a források?
• Az elsődleges forrás természetesen a magyarázó szöveg, amelyet türelemmel és odafigyeléssel kell olvasson. Bizonyára lesznek olyan részek, amelyek első olvasatra nem érthetők. Ezeket el kell olvasnia kétszer-háromszor, esetleg visszalapozni korábbi, vagy hivatkozott részekhez.
Ne lépjen addig tovább, amíg nem érzi úgy, hogy érti is amit olvas!
Ha nem erre törekszik, a továbbiakban mind több fejtegetés lesz érthetetlen, és végül mégiscsak kezdheti elölről. Ez idejének nem a legjobb hasznosítása.
• Minden önálló témakör egy-egy fejezetet alkot a könyvben. Ezeket a fejezeteket "modulokra" osztottuk, amelyek a témakörökön belül logikai - tartalmi egységet képeznek. Az így kialakított "modulokat" igyekezzen lehetőleg egy alkalommal megtanulni. A "modulok" elején mindig megtalálja azt a javasolt minimális időt, amennyi folyamatosan a rendelkezésére kell álljon, hogy sikerrel tanulmányozhassa az adott témát.
Minden fejezet és "modul" bevezetéseként áttekintést kap azokról a kulcskérdésekről, amelyekkel a tananyagrész foglalkozik. Meghatározzuk azokat a követelményeket is, amelyeket az adott rész megtanulása után Önnek teljesítenie kell. Az "...Ön képes lesz..." felsorolások olyan elvárásokat tükröznek, amelyeket önmagán folyamatosan lemérhet, illetve amelyeket magától számon kérhet.
Vissza