1.063.262

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közgazdaság(tan) 1.

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 278 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 963-18-5328-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 14117/1. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a könyv a közgazdaságot vagy a közgazdaságtan nevű tantárgyat úgy értelmezi és úgy mutatja be, mint a vállalkozói magatartás és szemlélet hatására létrejövő vállalkozásnak, valamint a lehető... Tovább

Előszó

Ez a könyv a közgazdaságot vagy a közgazdaságtan nevű tantárgyat úgy értelmezi és úgy mutatja be, mint a vállalkozói magatartás és szemlélet hatására létrejövő vállalkozásnak, valamint a lehető legtágabban értelmezett környezetének kölcsönhatását. A vállalkozói magatartás Svájcban éppoly természetes kifejezés, mint a szorgalmas német, az individualista amerikai, a hatékony japán, a tengerész skandináv, a kereskedő görög. Kifejez valamit az ideálisból, s erre a szemléletre igyekszik nevelni a diákokat, amíg "vérükké nem válik".
Sajátos a lefordíthatatlan szakkifejezés is: az igazi svájci ember vállalkozópolgár (azaz Unternehmerbürger).
Rolf Dubs professzor, a Hochschule Sankt Gallen rektora és segítőtársai - a Budapesti Közgazdaság-tudományi Egyetem által szervezett továbbképző tanfolyamok alapján - azt gondolták, hogy ezt a gondolkodásmódot célszerű nálunk is elterjeszteni. A dolog ugyanis nem olyan egyszerű. Nem elegendő "kitalálni" egy vállalkozást, annak szervesen kell illeszkednie környezetébe (a kötelező makro- és mikroökonómiai szaktudás nélkül nem is lehet vállalkozni!).
Úgy képzeljük el, ha mi vagyunk a vállalkozók, természetesen mi vagyunk a központban. Ám körülöttünk van a világ, gazdasági, földrajzi, éghajlati, infrastrukturális, logisztikai valóságában, amelyre vállalkozásunk valamilyen hatást gyakorol, s amely maga is hatással van vállalkozásunkra. Vissza

Tartalom

Előszó3
A gazdálkodás oka és célja7
Az emberi szükségletek mint a gazdálkodás okai és hajtóerői8
A szükségletek és a fejlődési tendenciák tagozódása8
A szükséglettől az igényig és a keresletig11
A javak mint a gazdálkodás tárgyai12
Termelés és kínálat13
Kereslet és kínálat találkozása a piacon15
A közgazdasági alapelv a gazdasági döntéseknél15
A mutatószámok mint a vállalatirányítás eszközei17
A gazdálkodás általános célja20
A gazdálkodás lényege20
Feladatok az 1. fejezethez20
A gazdálkodás fejlődése és ennek hatása a vállalatokra24
A gazdasági fejlődés jegyei25
Az önellátástól a munkamegosztáson alapuló gazdálkodásig25
A naturális, a pénz- és a hitelgazdaságról32
A megrendelésorientált gazdaságtól a piacalakító gazdaságig34
A teljesítményelvű társadalomtól a jóléti társadalomig38
Feladatok a 2. fejezethez40
A vállalkozás és a környezet49
A vállalkozás és környezete51
A technológiai környezet57
A közgazdasági környezet64
A társadalmi környezet70
Az ökológiai környezet75
Komplex döntésszituációk a vállalkozásoknál: a célkonfliktusok problémája75
Összefoglalás: Vállalkozás és környezet modellje79
Feladatok a 3. fejezethez87
Vállalkozói stratégiák és vállalkozói koncepció93
A vállalkozás alapstratégiája és vezérképe94
A vállalkozás koncepciója101
Feladatok a 4. fejezethez107
A termelési koncepció119
Áttekintés és alapismeretek (A termelési koncepció helye a vállalkozási koncepción belül)121
A termék-piac koncepció121
A vállalkozás anyagi és a személyi eszközei (a termelési forrás)135
A termelési módszerek138
A termelési koncepció kialakításának további részletezése141
Feladatok az 5. fejezethez151
A vállalkozás pénzügyi koncepciója165
Áttekintés és alapfogalmak166
A pénzügyi koncepció168
A pénzügyi célok meghatározása173
A pénzügyi eszközök meghatározása (a pénzügyi potenciál)180
A pénzügyi módszerek meghatározása194
A pénzügyi koncepció átalakítása a pénzügyi tervezéssel és ellenőrzéssel196
Feladatok a 6. fejezethez199
A vállalkozás és a nyilvánosság205
A szociális koncepció206
A vállalkozás és a nyilvánosság213
A hirdetés220
A fogyasztók védelme223
Feladatok a 7. fejezethez225
A vállalkozás szervezete229
A vállalkozási szervezet alapvető problémái230
A szerkezeti felépítés232
A munkafolyamat-szervezés249
Feladatok a 8. fejezethez251
A vállalkozás és az ökológia259
Az ökológiai környezet260
Makroszemlélet264
Mikroszemlélet265
Feladatok a 9. fejezethez272

Rolf Dubs

Rolf Dubs műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Rolf Dubs könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közgazdaság(tan) 1.
Állapot:
1.580 Ft
790 ,-Ft 50
12 pont kapható
Kosárba