1.062.349

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közéleti kommunikáció

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Perfekt Gazdasági Tanácsadó Oktató és Kiadó Részvénytársaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 354 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-394-593-3
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"A nyelv az egyetlen szellemi tényező, amelynek anyagi s gyakorlati ereje van... A nyelv adománya nélkül nem lehet kereskedni, sem országot igazgatni. De aki hibásan beszéli, írja, az a szellem... Tovább

Előszó

"A nyelv az egyetlen szellemi tényező, amelynek anyagi s gyakorlati ereje van... A nyelv adománya nélkül nem lehet kereskedni, sem országot igazgatni. De aki hibásan beszéli, írja, az a szellem csodálatos csereforgalma révén hibásan is gondolkodik... Minél több szavunk van, minél hajlékonyabb a szófűzésünk, árnyalatosabb a mondatunk, annál pontosabban gondolkodunk, annál eredményesebben küzdhetünk a létért, azaz kenyerünkért."
(Déry Tibor)
A Közéleti kommunikáció című tantárgy célja, hogy megismertesse Önöket a közélet színterein való sikeres szereplés elméleti és gyakorlati tudnivalóival, technikáival és fejlessze a szakmai kompetencia fontos részét képező nyelvi kultúrájukat.
A kommunikáció a személyiség integratív megnyilvánulása, ami komplex tudást, az ismeretek szintetizálását igényli, így számos tudományterület ismeretanyagát felhasználva állítottuk össze a tanegység tudásanyagát. Az egyes stúdiumok ismeretanyagáról csak vázlatos áttekintést adunk, de jelezzük azokat az ismeretköröket, amelyek felidézése, alkalmazása szükséges a hatékony nyilvános szerepléshez.
A nyilvános szereplés sikere jelentős mértékben függ a megszólaló retorikai képességétől, szavainak meggyőző erejétől, kommunikációs kultúrájától. Minden kimondott vagy leírt szó megmutatja egyéniségünket, képet ad rólunk, illetve a szűkebb és a tágabb környezetünkhöz fűződő viszonyunkról. A kommunikációs kultúra összetett fogalom, magába foglalja az egyén viselkedés- és nyelvi kultúráját, metakommunikációs, valamint beszéd- és íráskészségét, gondolkodásmódját. Az egyén kulturáltsága szerves része a nagyobb közösség (intézmény) kultúrájának, így tükrözi az általa képviselt szervezet érték- és normarendjét, ugyanakkor személyes megnyilvánulásaival befolyásolja a szervezetről kialakuló véleményeket. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 9
1. TÁRSADALMI NYILVÁNOSSÁG - A KÖZÉLET SZÍNTEREI 11
1.1. A nyilvánosság fogalma, szerkezete, fejlődése 11
1.2. A társadalmi kommunikáció rendszere 16
1.3. A közszereplések színterei 18
1.4. A közéleti kommunikáció szerkezete 20
1.5. A nyilvános szereplés esélyei 23
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 28
2. KOMMUNIKÁCIÓS INTERAKCIÓK A NYILVÁNOS FÓRUMOKON 30
2.1. Kommunikációelméleti ismeretek 30
2.2. A kommunikációs folyamat jellegzetességei 32
2.3. A nyelv mint kommunikációs kódrendszer 33
2.4. Vokális kommunikáció 40
2.5. A kultúra mint kódrendszer 45
2.6. A kommunikációs zavarok és fonásuk 49
2.6.1. Személyfüggő kommunikációs zavarok 49
2.6.2. Diszfunkcionális szervezeti kommunikáció 51
2.6.3. Technikai eredetű zavarok 52
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 53
3. A SZEMÉLYISÉG A KOMMUNIKÁCIÓS INTERAKCIÓBAN 55
3.1. Önismeret 55
3.2. Önprezentáció - énkép 58
3.3. A nyelvi kultúra fejlesztésének részterületei 63
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 69
4. RETORIKAI ISMERETEK 70
4.1. A retorika fogalma, tárgya 70
4.2. A szónok (előadó) tevékenysége 72
4.3. A kommunikáció-tervezés mai gyakorlata 79
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 82
5. KÖZLÉSMÓDOK, KÖZLÉSFAJTÁK 83
5.1. A közéleti kommunikáció szóbeli közlésformái 83
5.1.1. Az. írásban előre elkészíthető szóbeli közlésfajták 83
5.1.2. Részben előkészíthető protokolláris megnyilatkozásfajták 100
5.1.3. Elő nem készíthető megnyilatkozásformák 101
5.1.4. Néhány sajátos beszédhelyzet- és típus, összetett közéleti műfajok 102
5.2. Írásbeli közlésfajták 104
5.2.1. A levél 105
5.2.2. Magánjogi ügyiratok 114
5.2.3. A szakmai önéletrajz 115
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 118
6. STILISZTIKA 120
6.1. A stilisztika fogalma, tárgya 120
6.2. Stílusrétegek 122
6.3. A kommunikáció stílusát befolyásoló tényezők 125
6.4. Stíluseszközök 127
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 129
7. NYELVI KULTÚRA, NYELVI NORMÁK, NYELVHELYESSÉG 130
7.1. A nyelvhelyesség 130
7.2. Helyesírás 137
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 141
8. VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 142
8.1. Képi kódolás-dekódolás törvényszerűségei 142
8.2. A vizuális kommunikáció a közélet színterein 145
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 153
9. SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ 154
9.1. A szervezetek nyilvánossági politikája 154
9.2. A szervezeti kommunikáció szóbeli közlésformái 157
9.3. A prezentáció 165
9.4. A brief 175
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 177
10. MÉDIATIZÁLT KOMMUNIKÁCIÓ 178
10.1. Médiatörténeti áttekintés 178
10.2. A tömegkommunikáció funkciói 180
10.3. A média-üzenetek hitelessége 185
10.4. A vizuális manipuláció eszközei a médiában 187
10.5. Kommunikációs helyzetek és közlésmódok 189
10.6. A medializált kommunikáció tervezése 198
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 203
11. DIGITÁLIS KULTÚRA, ELEKTRONIKUS ÍRÁSBELISÉG 205
11.1. A kommunikáció konvergenciája és globalizációja 205
11.2. A konvergencia hatása a médiára 208
11.3. A közélet virtuális terei 211
11.4. Digitális közlésmódok 226
11.5. Internetes közlésfajták 238
11.6. Az elektronikus írásbeliség műfajtól független nyelvi sajátosságai 243
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 257
FÜGGELÉK: Netikett 259
MUNKAFÜZET 281-354
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem