1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közbeszerzés, EU-tagság, magyar kihívások

Szerző
Budapest
Kiadó: Miniszterelnöki Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 231 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9284-91-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Magyarországon a közbeszerzés jogintézményének jelentősége a rendszerváltástól napjainkig - függetlenül az uniós csatlakozástól - felértékelődött. Hazánk teljes jogú EU-tagságával még hangsúlyosabbá válik, hogy ezen intézményrendszer tudatos alkalmazása mind az ajánlatkérők, mind az ajánlattevők, mind pedig a felügyeleti szervek részére fontos gazdaságirányítási eszköz. Erősödő igény, hogy az állam egyik fő funkciója, az erőforrások elosztása átlátható legyen, ezzel együtt a közpénzek felhasználása pedig egyre hatékonyabb. Az elektronikus közbeszerzés abba az irányba hat, hogy az államvezetés képes legyen újra uralni a monopóliumok megszűntével és az új monopóliumok letörésével, - elvárt módon - versengő, de ezzel együtt oly bonyolulttá váló közbeszerzési piacot. A közbeszerzési jogalkotás és az értelmes jogalkalmazás a versenyjogi szabályozással együtt képes a helyi vállalkozásokat segíteni, annak ellenére, hogy az uniós csatlakozás során a honi tőke javára alkalmazott korábbi... Tovább

Fülszöveg

Magyarországon a közbeszerzés jogintézményének jelentősége a rendszerváltástól napjainkig - függetlenül az uniós csatlakozástól - felértékelődött. Hazánk teljes jogú EU-tagságával még hangsúlyosabbá válik, hogy ezen intézményrendszer tudatos alkalmazása mind az ajánlatkérők, mind az ajánlattevők, mind pedig a felügyeleti szervek részére fontos gazdaságirányítási eszköz. Erősödő igény, hogy az állam egyik fő funkciója, az erőforrások elosztása átlátható legyen, ezzel együtt a közpénzek felhasználása pedig egyre hatékonyabb. Az elektronikus közbeszerzés abba az irányba hat, hogy az államvezetés képes legyen újra uralni a monopóliumok megszűntével és az új monopóliumok letörésével, - elvárt módon - versengő, de ezzel együtt oly bonyolulttá váló közbeszerzési piacot. A közbeszerzési jogalkotás és az értelmes jogalkalmazás a versenyjogi szabályozással együtt képes a helyi vállalkozásokat segíteni, annak ellenére, hogy az uniós csatlakozás során a honi tőke javára alkalmazott korábbi preferenciákat jelentős mértékben fel kellett számolni. Nemzeti érdekünk, hogy az Európai Parlamentben ülő huszonnégy képviselőnk, szakértők, bizottsági delegáltak és lobbisták megértsék az EU közbeszerzési politikáját, szabályozását, részt vegyenek annak fejlesztésében, módosításában, tagállami ellenőrzésében, nem feledve azt a küldetésüket, hogy - az EU érdemi gyakorlatához illeszkedve - kiemelten segítsék a hazai gazdasági szereplők eredményes boldogulását. Jelen könyv szerzői abból az alapvetésből indultak ki, hogy a közbeszerzés elsődlegesen gazdaságpolitikai eszközrendszer, ennek megfelelően a szabályozás hatékonyságának értékmérője nem elsősorban jogesztétikai színvonal, illetve az eminens megfelelés az EU irányelvek szellemének, hanem hogy mennyiben tudja egészséges egyensúlyban szolgálni a nemzetgazdaság szereplőit, és az ajánlatkérők, fogyasztók, végső soron együttesen az adófizetők érdekeit. Ennek megfelelően a könyvben a leírás mellett jelentős szerepet kap a kritikai elemzés, amely természetesen a szerzők véleményét tükrözi. Vissza

Tartalom

I. Bevezetés ...................................................................7
II. A közbeszerzés magyar jogtörténete .........................................13
III. A magyar közbeszerzési (jog)gyakorlat értékelése ..............................................25
IV. Közbeszerzés az Európai Unióban.......................................................................31
V. Az Európai Bíróság közbeszerzési ítélkezési gyakorlata (ítéletismertetések) ..................99
VI. Egyes jelentősebb EU-tagországok közbeszerzési törvényeinek elemzése
és összehasonlítása ..........................................109
1. Németország .......................................................109
2. Ausztria ...........................................................114
3. Franciaország.......................................................122
4. Svédország ............................................................135
5. Anglia .........................................................................150
VII. Egyes csatlakozó országok gyakorlata ...............................................................155
1. Csehország ..................................................................................155
2. Szlovákia................................................................162
3. Lengyelország ...............................................171
4. Észtország .............................................................175
5. Románia ...................................................................179
VIII. Az új magyar közbeszerzési törvény értékelése .................................................193
1. Általános észrevételek ....................................................193
2. Részletes észrevételek .....................................................................196
IX. Fogalomtár ..............................................................217
X. Rövidítések..................................................................225
XI. Irodalomjegyzék .................................................231
XII. Szakszótárak ............................................................233
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem