1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Dunai Repülőgépgyár Rt. története

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Magyar Történelmi Társulat Üzemtörténeti Szekció
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 168 oldal
Sorozatcím: Üzemtörténeti füzetek
Kötetszám: 11
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A magyar repülőgépgyártás 1900-1938-ig
Repülőgépek építésének kezdete Magyarországon3
A hazai repülőgépipar létrejötte8
A repülőgépgyártó ipar helyzete a Magyar Tanácsköztársaság alatt10
A trianoni békeszerződés korlátozó rendelkezései12
Első törekvések a katonai repülés és a repülőipar alapjainak lerakására13
A Weiss Manfred Repülőgép- és Motorgyár Rt. megalakulása15
Az első világháború utáni első magyar hadirepülőgép, a Cr 20 megvásárlása21
A Weiss Manfred Repülőgép- és Motorgyár Rt. gyártási tevékenysége 1930-tól24
A Székesfehérvári Repülőgépjavító Üzem tevékenysége a 30-as években26
A repülőgépgyártás visszaesése 1936-tól27
A Dunai Repülőgépgyár Rt. létrejöttének közvetlen belső és külső okai 1938-1941
A magyar légierő felszereltsége 1938-ban33
Próbálkozások különféle külföldi repülőanyag beszerzésekkel35
Törekvések a repülőgépgyártás kapacitásának növelésére38
Magyar-német repülőipari szerződés, mint a Dunai Repülőgépgyár Rt. létrehozásának tényezője43
A Dunai Repülőgépgyár Rt. megalakulása és tevékenysége 1941-1944
Intézkedések a Dunai Repülőgépgyár Rt. területének megszerzésére51
A Duna Repülőgépgyár Rt. megalakítása53
Az igazgatóság tevékenysége 1941 december végéig57
A gyári repülőtér területének megszerzése59
Gyártási előkészületek 1941-ben59
A gyártási előkészületek befejezése és a termelés megindulása 1942-ben62
Előkészületek alakulása 1943-ban69
Felderítőgépek kifejlesztése a ME 210 Ca-1 típusból71
Új olajhűtő kísérletek a Messerschmitt cég részére73
A Me 210 Ca-1. repülőgépből 36 M. 40 mm-es légvédelmi gépágyú beépítésével létesített nehézvadászrepülőgép építése75
A Dunai Repülőgépgyár Rt. termelésének alakulása 1944. április 3-ig76
Pénzügyi helyzet 1941-től 1943 végéig77
Munkások és tisztviselők létszámának alakulása 1942 január és 1944 november között79
A gyárban foglalkoztatott munkások szociális helyzetének és munkabérének alakulása 1942 és 1945 között80
Változás a Dunai Repülőgépgyár Rt. irányításában a német katonai megszállást követően87
Az üzem tevékenysége 1944 áprilisától júniusig91
Az üzem kőbányai és budatétényi pincékbe való kitelepítése 1944 nyarán92
Repülőgépsárkány és repülőgépmotor gyártás a kőbányai és budatétényi barlangokban 1944 augusztus elejétől 1944 október végéig94
Termelés Ausztria területén a kitelepítés után 1944 december és 1945 április között99
A vállalat története 1945 márciusától a szanálásig101
Függelék
A Dunai Repülőgépgyár Rt.-nél gyárott 270 db Me 210 Ca-1. repülőgép gyári számai és egyéni jelzései. Továbbá műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása107
Jegyzetek133
Irodalom143
Képmellékletek145
Tartalomjegyzék167

Kováts Lajos

Kováts Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kováts Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem