1.066.445

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Órák a könyvtárban

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Felkészíteni a tanulókat a folyamatos önművelésre - társadalmunk egyre határozottabban igényli ezt a ma és a holnap iskolájától. Az önművelés legfontosabb eszköze a könyv, a folyóirat és ezek... Tovább

Előszó

Felkészíteni a tanulókat a folyamatos önművelésre - társadalmunk egyre határozottabban igényli ezt a ma és a holnap iskolájától. Az önművelés legfontosabb eszköze a könyv, a folyóirat és ezek rendszerezett gyűjteménye: a könyvtár. Az iskola feladatához tehát hozzátartozik, hogy megtanítsa tanulóit a könyv, a könyvtár szakszerű használatára. A módosított tantervek erre határozott javaslatot is adnak: "Ahol erre kedvezőek a körülmények, ott néhány esetben tartsanak egy-egy tanítási - nemcsak olvasási - órát az iskola vagy a helység gyermek- ill. közművelődési könyvtárában, amennyiben a tanítás anyaga alkalmas erre" - javasolja az ált. iskolai tanterv módosítása. (I. sz. melléklet a művelődésügyi miniszter 114/1973. [MK. 9.] MM. számú utasításához.)
Új feladat ez, amelynél nem támaszkodhatunk még kidolgozott módszertani elvekre. Felhasználhatjuk azonban - és fel is kell használnunk - a gyakorlat úttörőinek tapasztalatait. Országszerte találkozunk vállalkozó szellemű pedagógusokkal, iskolai könyvtárosokkal és közművelődési könyvtárosokkal is, akik rendszeresen tartanak a könyv használatára épülő órákat könyvtári környezetben. Felkértünk közülük néhányat, hogy óráik leírásával tegyék egyéni tapasztalataikat szélesebb körben hozzáférhetővé. Munkáikból válogatva állítottuk össze óraleírás-gyűjteményünket, melyben az általános iskola alsó és felső tagozatán, a napközi otthonokban, a dolgozók iskolájában, a gimnáziumban és a szakközépiskolában tartott órák szerepelnek, humán és természettudományos tárgyak egyaránt. Az órák színhelye az iskolai könyvtár, a gyermekkönyvtár vagy a közművelődési könyvtár felnőtt részlege, ritkábban a tanterem. Vissza

Tartalom

Papp István - Kaján László: Bevezető7
Könyves-Tóth Lilla: A könyv és a könyvtár munkáltató használata az órán (Módszertani kérdések)9
Kelemen Elemérné: Kézikönyv a legkisebbek kezében (Olvasásóra az általános iskola 1. osztályában)23
Kovács Mária: Látogatás a gyermekkönyvtárban (Környezetismereti óra az általános iskola 3. osztályában)29
Tóth Zsuzsanna Sára: "Bölcs Bagoly"-könyvek az órán - A kézikönyvhasználat megalapozása (Környezetismereti óra az általános iskola 3. osztályában)33
Könyves-Tóth Lilla: A kézikönyvhasználat készségének elmélyítése (Olvasásóra az általános iskola 4. osztályában)39
Pápayné Kemenczey Judit: Felkészítés a felső tagozat új követelményeire (Összevont magyar és osztályfőnöki óra az általános iskola 5. osztályában)47
Devecseri Lászlóné: Az önálló történelmi ismeretszerzés, forráskutatás megalapozása (Történelemóra az általános iskola 5. osztályában)53
Laurenszky Ernő: Az érdeklődés felkeltése az önálló ismeretszerzés iránt (Napközis foglalkozás általános iskolai 5. osztályos csoporttal)59
Kovács Dezső: Csoportmunka a könyvtárban (Földrajzóra az általános iskola 5. osztályában)69
Dr. Orosz Lászlóné: Az órán kívül szerzett ismeretek helye az óra menetében (Irodalomóra az általános iskola 7. osztályában)73
Dr. Rátkay Imréné: A tananyag és a helyi hagyományok összekapcsolása (Történelemóra az általános iskola 7. osztályában)79
Bognár József: Egy fogalom komplex feldolgozása (Osztályfőnöki óra a dolgozó tankötelesek 8. osztályában)83
Dr. Kiss Józsefné: Az irodalomtanítás célja: olvasót nevelni (I.) (Irodalomóra az általános iskola 7. osztályában)89
Dr. Szüts Lászlóné: Az irodalomtanítás célja: olvasót nevelni (II.) (Irodalomóra az általános iskola 8. osztályában)93
Dr. Havas Gáborné: Az önálló munkára nevelés: megszervezett folyamat (Földrajzóra a gimnázium I. osztályában)99
Szőke Ágnes: Nyelvi óra a könyvtárban (Orosz nyelvóra a gimnázium I. - szakosított tantervű - osztályában)109
Dr. Gyarmathy Zsigmond: Helyismereti gyűjtemény, katalógus, bibliográfia: a könyvtárhasználat magasabb szintje (Történelemóra a gimnázium II. osztályában)119
Könyvek alkalmazása a természettudományos és műszaki ismeretek tanításánál
Tokaji Lídia: Fizikaóra a gimnázium II. osztályában
Daubner Béla: "Elektromos mérések"-óra a Finommechanikai Szakközépiskola III. osztályában125
Dr. Ladó Erzsébet: Egyetemes művelődéstörténet - komplex bemutatásban (Magyar nyelv és irodalom a gimnázium II. osztályában)133
Vasbányai Ferenc: Sokoldalú tájékozódás (Magyar irodalom a gimnázium III. osztályában)141
Irodalomjegyzék a könyv munkáltató használatára épülő órák módszertani kérdéseiről147
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem