1.066.445

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Olvasásfejlesztés iskolában és könyvtárban

A Magyar Olvasástársaság, a Sárospataki Városi Könyvtár és a MKE Zempléni Könyvtárosok Szervezete konferenciája - Sárospatak, 1999. május 28-30.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar Olvasástársaság megalakulása (1991. október 31.) óta az évenkénti budapesti konferenciái mellett időről-időre vidéki városokban is (1993: Hódmezővásárhely, 1994: Székesfehérvár, 1997:... Tovább

Előszó

A Magyar Olvasástársaság megalakulása (1991. október 31.) óta az évenkénti budapesti konferenciái mellett időről-időre vidéki városokban is (1993: Hódmezővásárhely, 1994: Székesfehérvár, 1997: Szeged, 1998: Vásárosnamény) rendez egy-egy továbbképző jellegű összejövetelt, vitafórumot. Legutóbb Sárospatakon a címlapon már jelzett szervezők meghívásának engedve a kollégák (óvónők és egyetemi-, főiskolai tanárok, gyermekkönyvtárosok és tankönyvszerkesztők, informatikusok és pedagógusok, iskolai könyvtárosok és kutatók) mintegy 130 fős csoportja jött össze, hogy az olvasás romló esélyeit látva a változtatás, az olvasásfejlesztés módszereiről tanácskozzanak. Az ott elhangzott, felolvasott 31 előadás többségét nyújtjuk most át az érdeklődő laikusok, a leendő és a gyakorlatban már tevékenykedő kollégák számára. Pénzszűke miatt, fájó szívvel mondunk le az írások egy részének közléséről, miközben minden barátunkat, munkatársunkat bíztatunk a folyóiratok szerkesztőségének megkeresésére. (Az örvendetesen gazdag pedagógiai és könyvtári folyóiratválasztékon belül talán megengedhető egy aktuális ajánlás: 12 évi kényszerű szünetelés után 1999 szeptemberében "poraiból újraéledő" Könyv és Nevelés szerkesztői nagy örömmel várják az ilyen jellegű cikkeket.)
Tanácskozásunk külön színfoltját jelentette a bemutató foglalkozások sora. (Trebeczki Lászlóné: Családi körben óvodásokkal, Kövér Sándorné: Vendégségben a vizivilág birodalmában és Villányi Rózsa: Iskola a könyvtárban.) Esetükben a terjedelmi korlátok mellett műfaji gondok is jelentkeztek. Az egyébként kitűnő óraleírások megjelentetése talán egy önálló gyűjteményes kötet közreadását igényli. Vissza

Tartalom

Előszó4
A történelmi háttér
Kiss Endre József: Könyvsorok a Sárospataki Nagykönyvtárban5
Halász Magdolna: Szellemi értékeink: Comenius Orbis Pictusa17
Róth András: Olvasásra nevelés a XVII-XVIII. sz. magyar társadalmában21
Nagy Júlia: Tanárok, diákok és a könyvtár régen és ma37
Helyzetjelentés
Adamikné Jászó Anna: Az olvasástanítás alapelvei44
Horváth Zsuzsanna: Olvasás és írás - a szövegértés és a szövegalkotás összefüggései49
Gereben Ferenc: Hogyan olvasunk határon innen és túl?69
Honffy Pál: Újabb vizsgálódások tankönyvszövegeken (Avagy: Miért bonyolult az, ami egyszerű?)75
A jövő esélyei
Eigner Judit: Lesz-e olvasó gyermek a következő évezredben?80
Sáráné Lukátsy Sarolta: Trükkök az olvasás megszerettetéséhez85
Restyánszki Lászlóné: Olvasásfejlesztés a baktakéki iskolában90
Orbán Gyöngyi: Megértő irodalomolvasás95
Katsányi Sándor: Információkereső technikák elsajátíttatásának problémái változó körülmények között99
Kovács Mária: Könyvtárhasználati ismeretek elsajátítása a tanárképző főiskolákon103
Tóth Beatrix: Olvasás és írás a kritikai gondolkodásért (Egy pedagógustovábbképző program körvonalai)106
Varga Magdolna: Újságolvasás - fejlesztés114
Nagy Attila: "Több lettem, s a gyermekem is több lesz" (Esettanulmány egy olvasásfejlesztési programról)118
Fülöp Géza: Az olvasás jövője128
Tószegi Zsuzsanna: Digitalizáció, olvasás, könyvtár133
A kötet szerzői144
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem