1. szám | |
Dr. Kerékgyártó Imre: Emberi kapcsolatok a nevelőtestületben | 1 |
Kelendi Gyuláné: Képesítés nélkül a katedrán | 7 |
Dr. Zukovits Imre: Az audiovizuális oktatási eszközök felhasználási lehetőségei a tanítási-tanulási folyamatban | 10 |
Dr. Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben (2) | 17 |
Gyarmati Lajos - Kovács Kálmán: A tanári magatartás és vezetési stílus hatása a tanulói teljesítményre testnevelési órán | 33 |
Nótin Lajos - Nótin Lajosné: A hagyományos anyagrészek megközelítése az ideiglenes matematika-tanterv szellemében | 40 |
Új tanterveinkről | 45 |
Békésiné Fejes Katalin: Az új tanter a készülő alsós tankönyvekben | 45 |
Műhely | 54 |
Szabó Tibor: Adalékok a mágnescsíkok használatához | 54 |
Tarján László: Az olvasási készség fejlesztése az általános iskola felső tagozatán | 59 |
Szemle | 63 |
2. szám | |
Dr. Gácsér József: A közművelődési törvény új lehetősége az általános iskola nevelő munkájában | 65 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Szexualitás és tanulói magatartás | 67 |
Dr. Galicz Tiborné: Kísérletek az általános iskola terszerű nevelő munkájának lemérésére | 74 |
Pusztai József: A szaktermi oktatás az iskolai fegyelem és higiénia alakulására | 80 |
Dr. Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben | 88 |
Új tantervekről | 97 |
Békésiné Fejes Katalin: Szótagolás és elválasztás | 97 |
Műhely | 106 |
Rózner Katalin: Hogyan tanítottam orosz mondatmodelleket 3. osztályban | 106 |
Szabó Tibor: Applikációs képek a lexikai munkában | 109 |
Horváth Dénes: A kisgyermekrajzról | 115 |
Tóth Andrásné: A névszók | 117 |
Takács Julianna: Az irodalombarát szakköri munkáról | 119 |
Zsiga Attila László: Hogyan óvjuk a térképeket az elhasználódástól | 121 |
H. Tóth Erika: Néhány elméleti és matematikai megjegyzés az ált. iskolai 5. osztályos "Orosz nyelvi munkafüzet"-hez | 122 |
Szemle | 126 |
3. szám | |
Dr. Kerékgyártó Imre: A tehetségek kibontakoztatása | 130 |
Juhász Károly - Pollák Richárd: Felkészülés és felkészítés az új általános iskolai dokumentumok bevezetésére | 138 |
Galicz Tiborné: Kísérletek az általános iskola tervszerű nevelőmunkájának lemérésére | 154 |
Pirisi Jánosné: Az 1. osztályos környezetismereti munkafzetről | 160 |
Dobcsányi Ferencné: A tanulás eredményességet befolyásoló tényezők, módszerek; eljárások a napközi otthonban | 165 |
Dr. Szörényi Józsefné: Egy nevelési eredményvizsgálat tanulságai | 171 |
Kelendi Gyuláné: Az önpazarlás művészete | 177 |
Műhely | 180 |
Dr. Veidner János: Az új fizikatantervben használatos SI mértékegység-rendszerről | 180 |
Sütő Károlyné: Hangjegy utáni daltanítás az alsó tagozatban | 183 |
Szemle | 189 |
4. szám | |
Dr. Waldman József: A megtett útról | 193 |
Miklósvári Sándor: Az 1977-1978-as tanév a felkészítés éve az általános iskolai nevelés-oktatás tervének beveztésére | 194 |
Dr. Kerékgyártó Imre: A mozdulatok szerepe a nevelésben | 199 |
Szoboszlai Ferenc: Hogyan használom fel a Kincskereső ifjúsági irodalmi folyóiratot a magyar nyelv és irodalom óráin | 205 |
Dr. Veidner János: Mágneses applikációs tábla felhasználása a fizikatanításban | 214 |
Szabó Tibor: Applikációs képek a lexikai munkában | 221 |
Bakacsi Gézáné - Dr. Varga István: Tapasztalatok a tanulói szabad szombatról egy vizsgálat tükrében | 225 |
Új tanterveinkből | 230 |
Hudra András: Csoportmunka a történelemórán | 2130 |
Szilágyiné Hodosi Zsuzsanna: Játékosan, életszerűen | 234 |
Báron Lászlóné: Táblázatok, szemléltető ábrák a szaktantermekben | 240 |
Kovács Márta: Ötlet egy irodalmi vetélkedőhöz | 240 |
Dr. Sípos Sándorné: Tanárok VII. Nyári Akadémiája a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán | 244 |
Szemle | 247 |
Pedagógiai Lexikon I. (Dr. Bereczki Sándor) | 250 |
Kovács István: Az élővilág munkáltató órái (Dr. Révész Béla) | 251 |
Szepes Lajos: Serdülők testkultúrája - egy vizsgálat tükrében (Dr. Veszprémi László) | 253 |
K. V. Reginyina - G. P. Tyurina - L. I. Sirokova: Usztojcsivje szlovoszocsetanyija russzkovo jazika (Dr. Hajzer Lajos) | 253 |
Könyvajánlás tanítványainknak | 254 |
5. szám | |
Dr. Reisz Béla: A szovjet pedagógia hatvan éve | 257 |
Dr. Kerékgyártó Imre: A peadagógiai tevékenység szabályozói | 261 |
Dr. Zukovits Imre: A játékos cselekedtetés és a tanulók teljesítményei | 267 |
Dr. Zsolnai József: Beszédművelés-beszédfejlesztés kisiskoláskorban | 276 |
Varga Attila: A ACP 101-es feleletvisszacsatoló berendezés alkalmazása munkáltató órán | 282 |
Zsolnai Józsefné: Felmérési tapasztalataim a 6-10 éves tanulókról | 286 |
Jágger László: Csapatprogram tervezése a 2334. sz. II. Rákóczi Ferenc úttörőcsapatban | 290 |
Új tanterveinkről | |
Dr. Pleskó András - Pósa Lajos: "Kísérleti földrajz" tanítása | 297 |
Dr. Szende Aladár: A magyar nyelvi tantervek három újító vonásáról | 301 |
Műhely | |
Szalóky Teréz: Feladatlapok a szakosított tantervű 3. osztályos általános iskolai tanulók orosz nyelvi tudásának mérésére | 305 |
Konrád Lászlóné: Hogyan ösztönzöm tanulóimat önálló olvasásra | 309 |
Lukács Tiborné: Aktivitás, motivációs munka az ének-zene tanításában | 311 |
Szemle | |
A. M. Piskalo: Geometria az 1-4. osztályban (Bor Pálné) | 315 |
L. K. Graugyina - V. A. Ickovics - L. P. Katalinszkaja: Grammatycseszkaja Pravilnoszty Russzkoj Recsi (Dr. Hajzer Lajos) | 315 |
Pedagógiai Lexikon II. (Dr. Pereczki Sándor) | 316 |
Könyvajánlás tanítványainknak | |
Szegedi Művelődéselméleti Nyári Egyetem kiadványai (Dr. Laczó Katalin) | 317 |
Koroknai Zsuzsa: Így élt Lenin (Dr. Csulák Mihály) | 319 |
Komornik Ferenc: Szovjetunió (Pósa Lajos) | 319 |