Óvóképző Főiskolák profilja | 5 |
Kövér Sándorné: A hajdúböszörményi Óvóképző Főiskola törekvései | 7 |
Szakács Mihályné: A Brunszvik Teréz Óvóképző Főiskola profilja | 15 |
Alternatív pedagógiai alképzelések | 23 |
Deliné Fráter Katalin - Dóka Jánosné - Tömöriné Oláh Mária: Integrált személyiségfejlesztés vegyes összetételű csoportban | 25 |
Demblovszkyné Szabó Judit - Gyöngyösiné Henczel Gabriella: Waldorf szellemű személyiségközpontú óvodai nevelés - Sárospatakon | 41 |
Grünvald Béláné: Az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia és program helyi viszonyokhoz való alkalmazása | 51 |
Vargáné Szabó Györgyi: Epochális rendszerű tanulási folyamat az óvodában | 59 |
Icsu Ferencné - Barabás Ernőné: Természetes nevelés Freinet-vel | 78 |
Képesség- és személyiségfejlesztés | 87 |
Kovács Györgyné - Kovácsné Bakosi Éva: "A játékra épülő személyiségfejlesztés kísérleti modellje" | 89 |
Balogh Éva: A TV hatása az óvodáskorú gyermekek játékára | 114 |
Bíró Antalné: Pszichológiai és pedagógiai kísérletben részt vett gyermekek iskolai beválásának tapasztalatai | 131 |
Kissné Takács Erika: Az 5-7 éves korú gyermekek személyiségének komplex vizsgáló és fejlesztő eljárások rendszere | 138 |
Kiss Lászlóné: Az óvodáskorú gyermekek zenei képességeinek differenciált fejlesztése | 148 |
Bucsy Gellértné: 3-6 éves óvodások mozgás- és képességfejlesztésének lehetőségei az óvodai életmódszervezés különböző formáiban | 172 |
Helyi nevelési rendszerek | 179 |
Lipták Józsefné: Természetjáráson alapuló óvodai nevelés | 181 |
Horgosi Terézia: A település fejlesztési programjához igazodó helyi nevelési rendszer | 194 |
Erdős Imréné: Szociokulturális hátrányok enyhítése, egyéni fejlesztés lehetőségei halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek csoportjaiban | 212 |
Kőszegfalvi Istvánné: Személyiségfejlesztő óvodai csoportok | 222 |
Néphagyományok az óvodai nevelés rendszerében, művészeti nevelés | 231 |
Ludánszky Lajosné: A magyar énekes - dramatikus népszokások az óvodapedagógus képzésben és az óvodai nevelésben | 233 |
Zvara Jánosné: Hagyományápolás, művészeti nevelés. Program a népszokásokra, néphagyományokra épülő óvodai nevelésben | 245 |
Gyulai Józsefné: A helyi néphagyományok feltárása és beépítése az óvodai nevelőmunkában | 252 |
Vassné Simits Mária: Népi hagyományok az óvoda nevelési rendszerében | 268 |
Horváthné Fülöp Éva: Komplex esztétikai nevelés | 280 |
Szabó Zsuzsa: Bábozás az óvodában | 298 |
Bertalan Lászlóné - Molnár Julianna: A drámapedagógia alkalmazásának lehetőségei az óvodában | 302 |
Anyanyelv - kommunikáció - idegen nyelv | 313 |
Kissné Kovács Katalin - Nyakas Miklósné: Szociokulturálisan hátrányos helyzetű óvodások kommunikációs jellemzői és a fejlesztési program alapkoncepciója | 315 |
Török Zoltánné: Nyelvi, kommunikációs fejlesztés az óvodában | 327 |
Nagyné Jánosi Éva: A Zsolnai Nyelvi - Irodalmi - Kommunikációs program megvalósításának tapasztalatai vegyes csoportban | 334 |
Becsi Józsefné: Anyanyelvi Kommunikációs fejlesztés az óvodában (A NYIK óvodai adaptácója Békés megyében) | 345 |
Szanyi Jánosné: A német nyelvi nevelés játékos programja az óvodában | 353 |
Tímárné Subai Anna: A korai idegen nyelvi nevelés metodikája (angol) | 357 |
Talabér Ferencné: "Játék a beszéddel, játék a szavakkal" Kétnyelvű óvodai nevelési program | 366 |