1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Városi közlekedés 1987.

A Közlekedéstudományi Egyesület lapja/XXVII. évfolyam 1-6. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. SZÁM
Lukovich Tamás: Egy csomóponttípus reneszánsza1
Hinel Pál: A rugalmas munkakezdés hatása a budapest tömegközlekedési igények alakulására7
Fülöp Jenő: A budapesti villamosvasúti pályák állapota és fenntartása10
Dózsa János: A villamosvasút és a trolibusz áramellátásának fejlődése a Budapesti Közlekedési Vállalatnál14
Dr. Riss Jenő: Gazdaságossági lehetőségek a fővárosi autóbusz-közlekedésben19
Dr. Tárnok Károly: A XVII. Autóbusz Szakértői Tanácskozásról (Hajdúszoboszló, 1986. augusztus 28-29.)23
Dr. Szabó Dezső: A villamosvasút újjáéledése Párizsban25
Pavel Flajshans: Siklók Csehszlovákiában27
Visszapillantás
Engi József: Az autótaxi- és az autóbusz-közlekedés kezdetei Szegeden33
Dr. Szabó Dezső: A bécsi sikló39
Közlekedésbiztonság
Rétlaki László: Baleseti adatok nyilvántartás és feldolgozása a Budapesti Közlekedési Vállalatnál41
Szakirodalom44
Hírek és közlemények45
Nemzetközi szemle48
2. SZÁM
Gábor Péter: Magyar gyártmányú vonategység a budapesti metró részére57
Dr. Szabó Dezső: A városi tömegközlekedés végállomásai72
Barsyné Pataki Etelka: A budapesti Móricz Zsigmond körtér és környékének rendezésére kiírt tervpályázat eredménye78
Derzsi András: A vancouveri közlekedési világkiállítás82
Gyulai Gábor: A tömegközlekedés forgalomirányításának időszerű kérdései85
Papp György - Siklósiné Máj Zsuzsa: Háromfogalmú villamosvasúti jelző és kísérleti alkalmazásának tapasztalatai90
Visszapillantás
Keller László: A fővárosi autóbusz-közlekedés 1932-44-ig93
Szakirodalom103
Hírek és közlemények104
Nemzetközi szemle107
3. SZÁM
Dr. Szentirmai István - Ács László: Az M5 autópálya budapesti bevezető szakasza117
Arató Balázs - Bíró Lajos: A Hungaroring közlekedése123
Sáradi László: Kamionparkoló Budapesten126
Dr. Gáti György: A városi közlekedés optimális sebességértékei a közlekedésbiztonság szempontjából128
Debreczeni Gábor: Számítási módszer a városi ajánlott sebesség jelzésének gazdasági elemzéséhez131
Dr. Klár András: Végállomási indítási algoritmus a felszíni tömegközlekedés számára137
Dr. Tárnok Károly: Az autóbusz-fenntartás jelenlegi problémái és megoldásul lehetősége144
Dr. Szabó Dezső: A Newcastle-upon-Tyne-i agglomeráció metrója149
Visszapillantás
Keller László: A fővárosi autóbuszközlekedés 1945-49-ig153
Dr. Szabó Dezső: Magyar metrókocsik - rajztáblán maradt és megvalósult tervek158
Szakirodalom159
Hírek és közlemények160
Nemzetközi szemle164
4. SZÁM
Dr. Antalóczy Albert: Előszó173
Dr. Galántai Pál: Komárom megye közlekedésének helyzete174
Szűcs György - Beck Kálmán: Az országos közutak városi átkelési szakaszai Komárom megyében178
Benedek Károly: A Komárom megyei tanácsi úthálózat helyzete, fejlesztése és kezelőszervezetének kialakítása185
Dr. Farkas Károly: A közúti közlekedést kiszolgáló infrastruktúra helyzete Komárom megyében189
Bíró József: Időszerű közlekedésfejlesztési feladatok Komárom megye városaiban193
Kovács Ferenc: Komárom megye városainak autóbusz-közlekedése198
Komjáthy László - Molnár Lajos: A 11. számú főút esztergomi átkelési szakaszának fejlesztési és városrendezési problémái202
Közlekedésbiztonság
Halász Jenő: Közúti balesetmegelőzés rendőri és társadalmi erők bevonásával Komárom megyében210
Szakirodalom212
Hírek és közlemények213
Ürmös Antal: A Közlekedéstudományi Egyesület Komárom megyei szervezetének tevékenysége214
Sári László: A Magyar Autóklub tatabányai szervezetének élete215
Nemzetközi szemle217
5. SZÁM
Saslics Elemér - Szabadi Farkas: Vidéki városaink tömegközlekedésének minőségi színvonaljellemzői227
Dr. Koller Sándorné - Dr. Koller Sándor: Városaink közlekedésbiztonsága232
Berczik András: A városi közlekedés a készülő közúti közlekedési törvényben238
Kövesné Dr. Gilicze Éva - Dr. Füzy Ferenc - Debreczeni Gábor - Hinel Pál: A lépcsőzetes munkakezdés számítógépi modellezése240
Dr. Szegedi Tamás: Az egyes tömegközlekedési ágazatok gazdasági összehasonlításának lehetőségei a Budapesti Közlekedési Vállalatnál245
Arató Balázs - Fodor János - Széles Péter: A kaposvári donneri felüljáró251
Dömötör Erzsébet - Molnár János: A kerékpár-közlekedés és kiszolgáló létesítményei254
Dr. Szabó Dezső: Tapasztalatok néhány nem hagyományos közlekedési eszközzel263
Visszapillantás
Keller László: A fővárosi autóbusz-közlekedés 1968-80-ig264
Szakirodalom274
Hírek és közlemények275
Nemzetközi szemle277
6. SZÁM
Százéves a budapesti helyiérdekű vasút és villamosvasút
Iványi Pál: Köszöntő287
Dr. Zahumenszky József: Bevezetés288
Dr. Szabó Dezső: A budapesti villamosvasutak és helyiérdekű vasutak kronológiája, 1887-1987291
Danka Miklós: A budapesti villamosvasút és helyiérdekű vasút technikai fejlődése a kezdettől napjainkig306
Koltai Mariann: A vasutak villamosításának hazai úttörői314
Dr. Szabó Tamás: A budapesti villamosvasút személyforgalmának jelenlegi helyzete és fejlesztése317
Bodnár Árpád: A budapesti helyiérdekű vasút személyforgalmának jelenlegi helyzete és fejlesztése324
Dr. Medveczki Ágnes: A városi közlekedés új kiállítása332
Keller László: A budapesti helyiérdekű vasút és villamosvasút teherforgalmának történetéből336
Szakirodalom350
Hírek és közlemények352
Nemzetközi szemle354
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem