Fülszöveg
Az írás és szépírás tudása nem más, mint a kéz és a szemnek megszokásból eredt ügyessége. Ezen tényből kiindulva, kétségtelen az, hogy a mint vezetjük, és pedig mindjárt eleinte e megszokást, olyan foku lesz később a nyert ügyesség is.
Automatikusnak nevezett módszerem segélyével a gyermek vagy felnőtt egyén keze a legkönnyebb és legpontosabb vezetés folytán szokja meg a betüknek nemcsak helyes alakját, de egyszersmind egyöntetü fekvését is leirni, melyeknek mint-alakjait folytonosan maga előtt látván, azokat szeme mintegy megszokja.
Ha tehát ezen egyszerű módszer szerint végzi a gyermek, vagy felnőtt egyén a tanulást, ugy a legkevesebb fáradsággal, rövid idő alatt, nemcsak irni, hanem egyszersmint szépen irni is megtanul.
Az erre szolgáló eljárást és néhány szabályt a következőkben foglalom össze:
1-ször. Az első sorban lévő minta vonalak vagy betük alakja szerint és pedig a második sor hajszál vonaalin és betüin akként ir a tanuló, hogy ezeket a hajszál és árnyékolt vonalakat...
Tovább
Fülszöveg
Az írás és szépírás tudása nem más, mint a kéz és a szemnek megszokásból eredt ügyessége. Ezen tényből kiindulva, kétségtelen az, hogy a mint vezetjük, és pedig mindjárt eleinte e megszokást, olyan foku lesz később a nyert ügyesség is.
Automatikusnak nevezett módszerem segélyével a gyermek vagy felnőtt egyén keze a legkönnyebb és legpontosabb vezetés folytán szokja meg a betüknek nemcsak helyes alakját, de egyszersmind egyöntetü fekvését is leirni, melyeknek mint-alakjait folytonosan maga előtt látván, azokat szeme mintegy megszokja.
Ha tehát ezen egyszerű módszer szerint végzi a gyermek, vagy felnőtt egyén a tanulást, ugy a legkevesebb fáradsággal, rövid idő alatt, nemcsak irni, hanem egyszersmint szépen irni is megtanul.
Az erre szolgáló eljárást és néhány szabályt a következőkben foglalom össze:
1-ször. Az első sorban lévő minta vonalak vagy betük alakja szerint és pedig a második sor hajszál vonaalin és betüin akként ir a tanuló, hogy ezeket a hajszál és árnyékolt vonalakat egészben átirja, amelyek igy mintegy vezetőjéül szegődnek gyakorlatlan kezének, hogy az torzitott alaku betüt, soha sem irhasson, amiáltal aztán keze csak a rendees alaku és fekvésü betüket szokja meg.
2-szor. A harmadik sorban már magától, tehát vezető betük nélkül ir a tanuló, és pedig a ferdén huzott irányvonal fekvése szerint csupán csak hajszál vonallal irja le a minta betüket egészen akként, amint azt a második sorban látta.
Ezt pedig azért teszi igy, hogy keze el ne nehezdjék és hogy a hajszál vonalakat könnyebben megszokhassa, amelyről aztán az árnyékolt vonalra minden nehézség nélkül fog átmehetni.
3-szor. A negyedik és a többi sorok, valamint a 9. és 10-dik füzetben előforduló vonalozás a váltakozó szabad gyakorlatokra vannak felhagyva.
4-szer. A ferdén húzott irányvonalnak kettős czélja van. Egyik az, hogy a betük e szerint düljenek, ami által a kéz az egyöntetüséget szokja meg. A másik főczélja pedig az, hogy az irófüzet akként feküdjék a tanuló előtt, hogy a ferdén huzott irányvonal az iróasztal, vagy pad hosszvonalára merőleges legyen, vagyis azzal 90 foknyi szöget képezzen.
Bővebb felvilágositást e füzetekhez kiadott "Vezérkönyvem" nyujt.
Vissza