kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 550 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-19-5296-7 |
Megjegyzés: | Hetedik kiadás. Tankönyvi szama: 42498/2. |
Előszó | 7 |
Oktatáselméleti irányzatok | 9 |
Az oktatáselmélet értelmezése | 10 |
A különböző oktatáselméleti irányzatok felosztására tett próbálkozások | 11 |
A tudomány előtti elképzelések, filozófiai gyökerek és a gyakorlat | 13 |
A megszülető pedagógia diszciplína "oktatáselméleti" koncepciója | 14 |
A tapasztalati pszichológiai szálak | 16 |
Értékelméleti irányzat | 18 |
A társadalmi igényekhez igazodó irányzat | 18 |
Az oktatáselmélet differenciációjához kapcsolódó, a különböző társtudományok eredményeire interdiszciplinárisan építő irányzatok | 20 |
Az oktatáselmélet integrálódásához kapcsolódó irányzatok | 23 |
Napjaink alternatív irányzatai | 27 |
A posztmodern irányzat | 33 |
Elmélet kontra gyakorlat | 35 |
Összefoglalás | 35 |
Feladatok | 36 |
Irodalom | 36 |
Az oktatás társadalmi meghatározottsága | 45 |
Bevezetés | 46 |
A társadalom és az oktatási folyamatok közötti meghatározó viszony | 58 |
Az oktatás társadalmi meghatározottsága az ezredforduló Magyarországán, folyamatok és feladatok | 68 |
Összefoglalás | 72 |
Feladatok | 74 |
Irodalom | 75 |
A tanuló | 77 |
Bevezetés | 78 |
A gyermekstátus értelmezése | 78 |
A pedagógus gyermekszemléletét befolyásoló tényezők | 80 |
Szempontok az egyéni különbségek értelmezéséhez | 83 |
A gyermek megismerése, megértése | 85 |
Összefoglalás | 92 |
Feladatok | 92 |
Irodalom | 93 |
A pedagógus | 96 |
A pedagógiai hatékonyság összetevői | 97 |
A kedvelt, eredményes pedagógusra jellemző tulajdonságok | 99 |
Az alapvető személyiségvonások, az alapképességek | 99 |
A pedagógiai képességek | 101 |
A pedagógiai tudás szintjei és típusai | 102 |
A gyakorlati készségek | 104 |
A pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai döntések | 107 |
A tanári hitek és filozófiák | 110 |
A reflektív tanár | 111 |
Összefoglalás | 113 |
Feladatok | 114 |
Irodalom | 115 |
A tanulás | 117 |
Bevezetés | 118 |
A tanulásra vonatkozó tudományos nézetek fejlődése | 120 |
A tanulásról alkotott felfogás az ókorban és a középkorban | 120 |
A tanulás irányítása a korszerű pedagógiai elképzelésekben | 145 |
Összefoglalás | 153 |
Feladatok | 154 |
Irodalom | 155 |
Az oktatás célrendszere | 159 |
Bevezetés | 159 |
Az oktatási cél fogalma | 161 |
Az oktatási cél funkciói | 165 |
Az oktatás céljainak kiválasztása | 166 |
Az általános célok konkrét követelményekké alakítása | 182 |
Összefoglalás | 185 |
Feladatok | 185 |
Irodalom | 187 |
Az oktatás tartalma | 190 |
Bevezetés | 191 |
Az oktatás tartalmának alakulása a nevelés történetében | 195 |
Az oktatás tartalmának "forrásvidékei"s e források "felhasználásának" kritériumai | 200 |
Az oktatás tartalmának alakulása az ezredforduló Magyarországán | 215 |
Összefoglalás | 217 |
Feladatok | 218 |
Irodalom | 219 |
Az oktatási folyamat | 221 |
Bevezetés | 222 |
Az oktatási folyamat | 223 |
Az oktatási folyamat különböző szempontú megközelítése | 224 |
Az önszabályozást kiépítő oktatási folyamat | 229 |
Az oktatási folyamatot motiváló modell | 255 |
Összefoglalás | 264 |
Feladatok | 265 |
Irodalom | 267 |
Az oktatás stratégiái és módszerei | 271 |
Stratégia-módszer-eljárás | 272 |
Oktatási stratégiák | 275 |
Az oktatási módszer fogalma | 283 |
A módszerek csoportosítása, osztályozása | 284 |
Oktatási módszerek | 285 |
A módszerek kiválasztása | 313 |
Összefoglalás | 318 |
Irodalom | 319 |
Az oktatás eszközei, tárgyi feltételei | 323 |
A taneszköz fogalma | 324 |
A taneszközök története | 326 |
A taneszközök lehetséges csoportosítása | 329 |
Taneszközök a tanítási-tanulási folyamatban | 332 |
Taneszközök a tanítási órán | 337 |
Összefogalalás | 342 |
Feladatok | 343 |
Irodalom | 343 |
Az oktatás szervezeti keretei és formái | 345 |
Az oktatás szevezetei keretei | 346 |
Az oktatás szevezeti formái | 357 |
Összefoglalás | 363 |
Feladatok | 364 |
Irodalom | 365 |
Az oktatás szervezési módjai és munkaformái | 368 |
A szervezési mód és munkaforma értelmezése | 369 |
A frontális munka | 369 |
Az egyéni munka | 374 |
A párban folyó tanulás | 379 |
A csoportmunka | 382 |
A szervezési módok szimultán az alkalmazásáról | 385 |
Összefoglalás | 387 |
Feladatok | 387 |
Irodalom | 389 |
A pedagógiai értékelés | 392 |
Az értékelés fogalmának alakulása | 393 |
Az értékelés funkciói | 396 |
A viszonyítás problémája | 404 |
Az értékelés folyamata | 405 |
Megítélés, becslés, mérés | 409 |
Mérésmetodológiai követelmények | 410 |
Külső és belső értékelés | 412 |
Az értékelők | 412 |
Összefoglalás | 413 |
Feladatok | 414 |
Irodalom | 414 |
Tanulásszervezés | 418 |
A tanár szervezőtevékenységét meghatározó elméleti megközelítések | 419 |
A szervezési és tanítási problémák megkülönböztetése | 422 |
A szervezés tevékenységformái | 423 |
Nem célravezető szervezési-irányítási eljárások, tanári gyakorlatok | 431 |
Összefoglalás | 432 |
Feladatok | 433 |
Irodalom | 434 |
Különleges bánásmódot igénylő gyermek | 435 |
A különleges bánásmódot igénylő gyermek fogalma, csoportosításuk | 436 |
Speciális tanulási nehézséggel rendelkező tanulók | 437 |
Integrált nevelés az oktatási intézményekben | 439 |
A tehetésges tanulók | 445 |
A tehetségnevelés, tehetségfejlesztés | 450 |
A differenciált oktatás | 458 |
Összefoglalás | 459 |
Feladatok | 460 |
Irodalom | 461 |
Az iskolai oktatómunka tervezése | 465 |
A tervezési tevékenység sajátosságai | 466 |
Az oktatástervezés szintjei | 470 |
Összefoglalás | 486 |
Feladatok | 486 |
Irodalom | 487 |
A kezdő pedagógus | 489 |
A kezdő tanárok legfontosabb problémái | 491 |
A kezdő és tapasztalt tanár tevékenységben, gondolkodásában megfigyelt alapvető különbségek | 492 |
Milyen tanár vagyok? | 497 |
Mire törekedjen, mit tehet a kezdő tanár? | 500 |
Önelemző eljárások, fejlesztő technikák | 505 |
Összefoglalás | 508 |
Feladatok | 509 |
Irodalom | 511 |
Névmutató | 513 |
Tárgymutató | 523-550 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.