1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Koszta Rozália

Szerző
Szerkesztő
Róla szól
Békéscsaba
Kiadó: Békés Megyei Tanács V. B. Művelődésügyi Osztály
Kiadás helye: Békéscsaba
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal és színes reprodukciókkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Koszta Rozália 1983-ban a 23. Alföldi Tárlaton a békéscsabai Munkácsy Mihály Múzeumban, más művei mellett, Találkozás című festményét is kiállította. A művet immanens esztétikai értékén túl vallomásként is fontosnak tartom. A nem nagy méretű festmény közepén - kissé háttérben -, méretben és tartásban egyaránt szerényen, arckifejezésében, tekintetében kissé csodálkozóan az alkotó háromnegyed-alakos önportréját láthatjuk; mellette balról, nála nagyobb méretben, jobb oldalon pedig fölémagasodóan két férfialak látható. A baloldaliban viszonylag könnyen felismerjük Albrecht Dürert, hiszen egy elég ismert korai önarcképe (Önarckép eryngiummal) alapján festette meg Koszta Rozália. (Az már a választás külön érdekessége, jelképessége, hogy az eryngium a középkori növény szimbolikában a hűség megtestesítője.) A két jobboldaliban a helyi képzőművészetben jártasak Munkácsy Mihályt és Kohán Györgyöt szintén felismerik. A három képzőművész kötődése azonban sem Békés megye kultúrájához, sem Koszta... Tovább

Fülszöveg

Koszta Rozália 1983-ban a 23. Alföldi Tárlaton a békéscsabai Munkácsy Mihály Múzeumban, más művei mellett, Találkozás című festményét is kiállította. A művet immanens esztétikai értékén túl vallomásként is fontosnak tartom. A nem nagy méretű festmény közepén - kissé háttérben -, méretben és tartásban egyaránt szerényen, arckifejezésében, tekintetében kissé csodálkozóan az alkotó háromnegyed-alakos önportréját láthatjuk; mellette balról, nála nagyobb méretben, jobb oldalon pedig fölémagasodóan két férfialak látható. A baloldaliban viszonylag könnyen felismerjük Albrecht Dürert, hiszen egy elég ismert korai önarcképe (Önarckép eryngiummal) alapján festette meg Koszta Rozália. (Az már a választás külön érdekessége, jelképessége, hogy az eryngium a középkori növény szimbolikában a hűség megtestesítője.) A két jobboldaliban a helyi képzőművészetben jártasak Munkácsy Mihályt és Kohán Györgyöt szintén felismerik. A három képzőművész kötődése azonban sem Békés megye kultúrájához, sem Koszta Rozália életművéhez nem azonos. Időben, és a szála erőssége tekintetében is a legtávolabbi Dürer kapcsolódása. Neki magának nincs is közvetlen kapcsolata Magyarországgal, csak a család, pontosabban az apa származott a Gyula melletti Ajtósról. Vissza

Dömötör János

Dömötör János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dömötör János könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Koszta Rozália Koszta Rozália Koszta Rozália Koszta Rozália Koszta Rozália Koszta Rozália

A gerinc vászonnal pótolt. A borító és a lapélek foltosak.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba