Előszó
Az orosz nyelv, amelyet évekkel ezelőtt az általános iskolában kezdtünk el tanulni, fontos tantárgyként végigkísér bennünket a gimnáziumban is.
A gimnázium első osztályában már az első oroszórán...
Tovább
Előszó
Az orosz nyelv, amelyet évekkel ezelőtt az általános iskolában kezdtünk el tanulni, fontos tantárgyként végigkísér bennünket a gimnáziumban is.
A gimnázium első osztályában már az első oroszórán kiderül: különböző iskolákból, nagyon különböző tudással kerültünk össze. Az első és fontos feladatunk tehát a hiányosságok pótlása, közös tudásszint kialakítása. Ezért tankönyvünk első leckéiben nem találunk új nyelvtani anyagot, s visszanyúlunk az általános iskolában tanult szókincsre. Segítsük azokat a tanulótársainkat, akik talán önhibájukon kívül álló okok miatt hiányos tudással kerültek közénk: rossz a kiejtésük, hiányosak a nyelvtani ismereteik, kicsiny a szókincsük. Közös erővel, tanárunk vezetésével el kell érnünk, hogy néhány hónap múlva ők is velünk tudjanak haladni.
Ismerkedjünk meg tankönyvünk új vonásaival. Nemcsak nyelvet, hanem viselkedési formákat is tanít ez a Könyv: hogyan kell oroszul köszönni, másokat megszólítani, bemutatkozni, érdeklődni, valamit udvariasan megköszönni. S ami számunkra különösen fontos: hogyan kell oroszul levelet írni, mert a levélírás útján közvetlen kapcsolatot teremthetünk szovjet diákokkal. Bizonyos helyzetekben másképpen kell viselkednünk, mást kell mondanunk oroszul, mint anyanyelvünkön; ezekre az eltérésekre különösen ügyeljünk.
Könyvünk főhőse apjával együtt kiutazik Moszkvába. Ez alkalmat ad rá, hogy a magyar diák szemével körülnézzünk Moszkvában, Moszkva környékén, a szovjet valóságban. Sok érdekes dolgot láthatunk: milyen nevezetességek vannak a Kreml történelmi falai között, hogyan élnek, tanulnak a szovjet fiatalok. Az orosz nyelv így számunkra eszköz is lesz, amely kinyitja szemünket a világ egyik felére, ahol hozzánk hasonlóan, de több tapasztalattal építik a jövő társadalmát.
Tanuljuk szorgalmasan az orosz szavakat, mert azokból áll a nyelv.
Vissza