1.062.236

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Beilleszkedési nehézségek és az iskola

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-18-1587-0
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 53079. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mit jelent veszélyeztetett gyereknek lenni a ma iskolájában? Hogyan befolyásolja a pedagógus bánásmódja, nevelési stílusa a nehezen beilleszkedő kisiskolások társas helyzetét? Miként alakul a gyerekek önértékelése, az iskolához, a nevelőhöz való viszonya a beilleszkedés sikerétől vagy kudarcától függően? Mit tehet az iskola a magatartási problémák megelőzése érdekében?
Ezekre a lényeges kérdésekre keres sokoldalúan megalapozott választ könyvében a pszichológus szerző, Kósáné Ormai Vera. Közel kétszáz gyerek igen körültekintő neveléslélektani vizsgálata alapján plasztikusan mutatja be az iskola szerepét a családi szocializációs hátrányok felerősítésében, illetve enyhítésében. A munka középpontjában a pedagógus nevelési stílusa, az osztály közvéleményét alakító értékelő-minősítő megnyilvánulása áll. A nevelői magatartás önelemzésre is alkalmas szempontjai és a kutatás fontos eredményei meggyőzik az olvasót, hogy az iskolába lépés "kritikus periódus" a beilleszkedés eredményességét... Tovább

Fülszöveg

Mit jelent veszélyeztetett gyereknek lenni a ma iskolájában? Hogyan befolyásolja a pedagógus bánásmódja, nevelési stílusa a nehezen beilleszkedő kisiskolások társas helyzetét? Miként alakul a gyerekek önértékelése, az iskolához, a nevelőhöz való viszonya a beilleszkedés sikerétől vagy kudarcától függően? Mit tehet az iskola a magatartási problémák megelőzése érdekében?
Ezekre a lényeges kérdésekre keres sokoldalúan megalapozott választ könyvében a pszichológus szerző, Kósáné Ormai Vera. Közel kétszáz gyerek igen körültekintő neveléslélektani vizsgálata alapján plasztikusan mutatja be az iskola szerepét a családi szocializációs hátrányok felerősítésében, illetve enyhítésében. A munka középpontjában a pedagógus nevelési stílusa, az osztály közvéleményét alakító értékelő-minősítő megnyilvánulása áll. A nevelői magatartás önelemzésre is alkalmas szempontjai és a kutatás fontos eredményei meggyőzik az olvasót, hogy az iskolába lépés "kritikus periódus" a beilleszkedés eredményességét tekintve, még számos kiaknázatlan lehetőség van a veszélyeztetett, viselkedési zavart mutató gyerekek integrálódásának elősegítésére.
A kutatók és a gyakorló pedagógusok érdeklődésére egyaránt számot tartó, vonzó stílusban írott könyv a "Társadalmi beilleszkedési zavarok" c. kutatási program első eredményeiről számol be egy olyan időszakban, amikor az iskolára és a családra egyaránt fokozott felelősség hárul a megelőzésben. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Elméleti alapok
Deviancia - hátrányos helyzet - veszélyeztetettség13
A gyermek- és ifjúkori bűnözés13
Hátrányos helyzet és veszélyeztetettség az iskolában17
Magatartási zavarok - szociális inadaptáció21
A jelenség értelmezése21
Előfordulási gyakoriság23
Tünetek és okok26
Konfliktushelyzetek34
Az iskola - a pedagógus40
Funkciózavarok40
Lehetőségek45
Kutatási célok és módszerek
A kutatás célja és hipotézisei51
A vizsgálatban részt vevő személyek53
A korcsoport53
A mintaválasztás54
A kutatás módszerei57
Kutatási eredmények
Családi nevelés, veszélyeztetettség és az iskolai beilleszkedés61
Magatartási nehézségek74
Viselkedési problémák az iskolában74
Óvodai előzmények77
A pedagógus-gyerek interakció80
Interakció és nevelési stílus80
Alapelvek és módszerek88
Az interakció tartalma és gyakorisága90
Az interakció társas szituációja96
Az interakció lefolyása98
Az interakció kognitív szintje101
Az elvárások nyílt kifejezése103
A pedagógus értékelő-minősítő magatartása106
Értékelés az interakcióban106
Az értékelés tartalma107
Az értékelés minősége110
Az értékelés formája112
Minősítés a gyerekjellemzésben115
A társas kapcsolatok123
Társas kapcsolat és nevelői magatartás123
Módszer128
Iskolai beilleszkedés és társas helyzet130
Nevelő-gyerek interakció és kortársminősítés136
A gyerekek önértékelése155
Énkép és önértékelés155
Iskolai beilleszkedés és önértékelés157
Önértékelés és nevelői értékelés168
Az iskolához és a pedagógushoz való viszony177
A gyerek és az iskola177
Az iskola és az óvoda szeretete178
Pedagógus-gyerek viszony187
Következtetések
Összefoglalás195
Javaslatok198
Mellékletek
Szociológiai kérdőív (szülők számára)205
Kérdőív a családi nevelés megismerésére (pedagógusok számára)207
Gyakrabban megfigyelt problémás viselkedésformák209
Kérdőív a veszélyeztetettség megismerésére (pedagógusok számára)210
Óvodai jellemzés212
Szempontsorozat az iskolai beilleszkedés értékeléséhez215
A pedagógus gyerekértékelése216
Elemzési szempontok a nevelői magatartás interaktív sajátosságainak vizsgálatára218
Szociometriai kérdőív221
A gyerek önértékelése224
Az iskolához és a pedagógushoz való viszony226
Irodalom227

Kósáné Ormai Vera

Kósáné Ormai Vera műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kósáné Ormai Vera könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem