1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kórustan és kórusvezénylés

Alapfokú tanfolyam

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Művelt Nép Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 114 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kottákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz 3
I. Fejezet
A KÓRUS fajai - egynemű és vegyeskórus. a kórus
FORMÁI : egyszólamú, kettő-, három-, NÉGY- ÉS több szólamú kórus
1. Egynemű- és vegyeskórus. Kórusszólam 5
2. A kórusszólamok megosztása - divisi 5
3. Egynemű kórusok 6
A) Gyermekkórus 6
B) Női kar 7
C) Férfikar 14
4. Vegyeskar 19
A) A hiányos összetételű vegyeskar 20
B) Szólamok kettőzése a vegyeskarban 21
C) A szólamok megosztásának lehetőségei a vegyeskarban 23
5. A kórusok számbeli összetétele
A. A kórusszólam legkisebb létszáma 24
B) A közepes és nagylétszámú vegyeskar összetétele 26
6. A kórusok rendeltetése 27
II. Fejezet
AZ ÉNEKKARI szólamok és azok hangösszetétele
1. Az énekkari szólam hangterjedelme 28
A) Gyermekhangok csoportja 28
B) Női hangok csoportja 29
C) Férfihangok csoportja 35
2. Az egynemű és vegyeskórusok hangterjedelme 40
3. A hangok osztályozása a kórusban. Technikai gyakorlás 41
4. A szöveg kiejtése 46
III. Fejezet
a kórus-együttes
1. Az együttes hangzásról általában. A szólam és kórus-együttes
hangzása 17
2. Az együttes hangzás és a hangterjedelem összefüggése 47
3. Az együttes hangzás és a zenemű felépítésének összefüggése
IV. Fejezet a kórus felépítése
1. a kórus felépítésének fogalma 61
2. A hangközök helyes intonálása 61
3. A hangközök helyes intonálása dur- és moll-hangnemben 63
A) Dur-hangnem 64
B) Moll-hangnem 66
4. Az összhangok tisztasága 68
5. Az intonálás és a kórusmű felépítésének összefüggése 68
6. Példák a kórusművek felépítésének elemzésére. Gyakorlati megjegyzések 60
V. Fejezet
A KÓRUSVEZÉNYLÉS ALAPELVEI
1. A vezénylés fogalma és eszközei 74
2. Az időmértékek és vezénylési módjuk 74
A) Egyszerű időmértékek
B) összetett időmértékek 76
C) Vegyes összetett időmértékek 78
3. A tempók. A vezénylés mozdulatainak és a zenemű tempójának összefüggése 80
4. Fermáta 82
5. Az előadás megkezdése 82
6. Beintés az ütemegységnél kisebb értékre 84
7. Az előadás befejezésének leintése
8. A hangerő árnyalásának irányítása
9. A jobb- és bal kéz szerepe 89
VI. Fejezet
A KARVEZETŐ MUNKÁJA AZ ÉNEKKARI MŰVEL KAPCSOLATBAN
1. A kóruspartitúra tanulmányozása 91
2. A kórusmű betanítása az énekkarnak 92
3. Példa a karnagy munkatervére 93
Aj A kóruspartitúra tanulmányozása 93
BJ A zenemű betanítása a kórusnak 94
CJ A művészi terv szerinti kórusmunka 94
FÜGGELÉK
Példa a kórusmű betanításának munkatervére M. Glinka : Ruszlán és Ludmilla c. opera fináléjának részletéből 96

G. A. Dmitrevszkij

G. A. Dmitrevszkij műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: G. A. Dmitrevszkij könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem