Bevezetés | 7 |
A probléma aktualitása | |
E rész természete és célja | 21 |
Korunk világának alapvonásai | |
Az állandóan fejlődő világról | 22 |
A mai világ pluralizmusa | 23 |
Korunk dinamizmusa | 24 |
A vallásos érzék állapota | 25 |
Korunk Egyházának vonásai | |
Az úgynevezett "hagyományos" hit | 26 |
A vallási közömbösség és az ateizmus | 27 |
A hit és a különböző kultúrák | 28 |
A megújítás műve | 29 |
Az Ige szolgálata | |
Az Ige szolgálata és a kinyilatkoztatás | |
A kinyilatkoztatás Isten ajándéka | 33 |
A kinyilatkoztatás tettekben és szavakban történik | 34 |
Jézus Krisztus, a teljes kinyilatkoztatás közvetítője és teljessége | 34 |
Az Ige szolgálata, vagy Isten Igéjének hirdetése az az élő hagyomány aktusa | 36 |
A Szentírás | 38 |
A hit: válasz Isten Igéjér | 39 |
Az igeszolgálat feladata | 39 |
A katekézis az Egyház lelkipásztori küldetésében (Természete, célja, hatékonysága) | |
Az igeszolgálat az Egyházban | 40 |
Katekézis és evangelizáció | 41 |
A katekézis formái | 42 |
A katekézis feladatai | 43 |
A katekézis és a hit kegyelme | 44 |
A katekézis és a hit feladatainak végrehajtása | 45 |
A katekézis és a hitbeli megismerés | 46 |
A katekézis és az imádság liturgikus, illetve magán formája | 46 |
A katekézis és az emberi lét keresztény megvilágítása | 47 |
A katekézis és a keresztények egysége | 47 |
A katekézis és az Egyház küldetése a világban | 48 |
A katekézis és az eszkatológikus remény | 49 |
A katekézisés a hívő élet fejlődése | 49 |
A katekézis gazdagsága | 50 |
Isten Igéjének hatékonysága a katekézisben | 50 |
Isten pedagógiája a kinyilatkoztatásban, és az Egyház pedagógiája a katekézisben | 51 |
Hűség Istennel szemben és az ember figyelembevétele | 52 |
Az Egyház tanúságtételének szükségessége | 52 |
A keresztény örömhír | |
E rész természete és célja | 55 |
Szabályok vagy kritériumok | |
A katekézis anyaga az Egyház életének különböző megnyilvánulásaihoz, a különböző kultúrákhoz és az emberi nyelv sokféle kifejezési formájához viszonyítva | 57 |
A katekézis célja: hogy a teljes anyagot továbbadja | 58 |
A katekézis anyaga organikus és eleven egységet alkot | 59 |
A katekézis középpontjában Krisztus áll | 59 |
A Katekézis Szentháromság-központúsága | 60 |
Értünk és a mi üdvösségünkért | 62 |
Az igazságok hierarchiáját a katekézisnek tiszteletben kell tartania | 62 |
Az üdvösség misztériumának történeti jellege | 63 |
A katekézis forrásai | 64 |
A kateketika metodológiájának általános princípiuma | 65 |
A keresztény örömhír főbb elemei | |
A Háromszemélyű Egy Isten misztériuma | 66 |
Isten igazi tisztelete a szekularizált világban | 68 |
Isten ismerése és a szeretet tanúságtétele | 69 |
Jézus Krisztus, az Isten Fia, Üdvözítőnk és az egész teremtés előszülöttje | 69 |
A teremtés az üdvösség rendjének kezdete | 70 |
Jézus Krisztus, az egész üdvrend középpontja | 71 |
Jézus Krisztus valóságos Isten és valóságos ember, de egyetlen isteni személy | 72 |
Jézus Krisztus: a világ Üdvözítője és Megváltója | 73 |
A szentségek Krisztus művei az Egyházban, amely maga a kezdeti szentség | 74 |
A szentségek a maguk teljes gazdagságában | 75 |
Katekézisa szentségekről | 76 |
Az Eucharisztia az egész szentségi élet középpontja | 77 |
A házasság szentsége | 78 |
Az új ember | 79 |
Az ember és a keresztény szabadság | 80 |
Az emberi bűn | 82 |
A keresztények erkölcsi élete | 83 |
A szeretet tökéletessége | 84 |
Az Egyház Isten népe és az üvösség intézménye | 85 |
Az Egyház mint közösség | 87 |
Az Egyház az üdvösség intézménye | 88 |
Mária: Isten Anyja, az Egyház Anyja és példaképe | 89 |
Végső életközösség Istennel | 90 |
Módszertani elemek | |
E rész természete és célja | 91 |
A katekéta feladata | 92 |
Az induktív és deduktív módszer | 93 |
A formulák | 93 |
A tapasztalat | 94 |
A növendékek aktivizálása | 95 |
A csoportok | 97 |
Az életkorok szerint differenciált katekézis | |
E rész természete és célja | 99 |
A kisgyermekkor jellemző vonásai és jelentősége | 100 |
A gyermekkor jellemző vonásai és jelentősége | 102 |
Az olyan gyermekek, akik még nem járnak iskolába | 103 |
Olyan gyermekek, akik vallásilag közömbös családban nőnek fel | 104 |
A serdülőkor és az ifjúkor adottságai és jelentősége | 105 |
Az életérzés megszerzése | 107 |
A figyelem igaz értékekre irányítása | 108 |
A személyiség autonómiája | 108 |
A fiatalok szempontjai | 109 |
Értelmi igények | 109 |
A cselekvés | 110 |
Az iskolába nem járó fiatalok | 111 |
A fogyatékos gyermekek és fiatalok | 111 |
Az érett felnőttkor | 112 |
A felnőttkor dinamikus jellemzői: Közösség és magány | 113 |
A személy tökéletessége | 114 |
Az öregkor | 115 |
Speciális formák a felnőttek katekézisére | 116 |
A felnőtt katekézis sajátos feladatai | 117 |
Az igehirdetés lelkipásztori megvalósítása | |
A lelkipásztori tevékenység | 119 |
Helyzetelemzés | |
A cél | 120 |
A helyzetfelmérés tárgya | 121 |
A módok | 121 |
A hatások | 122 |
Tevékenységi program | |
Az elérendő cél | 124 |
Az alkalmazandó eszközök | 125 |
Szabályok | 125 |
A felelősség felmérése és felkeltése | 126 |
Katetikai képzés | |
A katekéták képzése | 127 |
Felsőfokú intézmények és iskolák katekéták számára | 128 |
Folyamatos továbbképzés | 128 |
A katekézis célja | 129 |
A teológiai, antropológiai és módszertani képzés | 130 |
A katekézis művészetének megtanulása | 130 |
A katekéták lelki élete | 130 |
A katekéták képzése | 131 |
A munkaeszközök | |
Kateketikai direktóriumok | 132 |
Munkatervek | 132 |
Katekizmusok | 133 |
Tanítási szövegek | 134 |
Segédkönyvek a katekétáknak | 134 |
Az audovizuális eszközök | 135 |
A tömegkommunikációs eszközök | 135 |
Programozott oktatás | 135 |
A katekézis megszervezése | |
Kateketikai szervezetek | 136 |
Egyházmegyei szervezetek | 136 |
Érsekségi szervezetek | 137 |
Országos szervezetek | 138 |
A hitoktatás összehangolása az általános lelkipásztori munkával | |
A hitoktatás és a lelkipásztorkodás | 139 |
A felnőttek keresztségi előkészülete | 139 |
A tudományos kutatások szükségessége | |
A tudományos kutatások | 140 |
Nemzetközi együttműködés és kapcsolatok a Szentszékkel | |
Nemzetközi együttműködés | 141 |
A Római Szentszék | 142 |
A Klérus Kongregáció | 143 |
Kiegészítés az első gyónásról és áldozásról | |
Az értelem használatának kora | 145 |
A gyermekek erkölcsi lelkiismeretének alakítása és növekedése | 146 |
A gyónás fontosságának feltárása a gyermek előtt | 147 |
Néhány új tapasztalatról | 147 |
Az érvényben levő gyakorlat nagy értéke | 148 |