1.062.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Korszerű szállásszolgáltatás

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Képzőművészeti Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 232 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-337-051-3
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv a vendéglátás, a turizmus, a szállodaipar alapfogalmainak tisztázása után - többek között - bemutatja
- a magyar szállásszolgáltatás történetét, jelenlegi helyzetét, fejlesztési irányait, feladatait,
- a sokoldalú szállodai értékesítési tevékenységet,
- a szállodai szolgáltatások személyi és tárgyi feltételeit,
- a szakma érdekképviseleti szerveit, céljaikat és tevékenységüket,
- a szállodaüzemeltetés jogi kereteit, ügyviteli rendjét, gazdálkodási gyakorlatát,
- a szállodai munkával kapcsolatos munkavédelmi, biztonságszolgálati követelményeket.
A kiadvány elsősorban a hazai gyakorlatot tárgyalja, az elmondottakat itthoni példákkal és törvényekkel támasztja alá, de szól az Európai Unió turizmussal kapcsolatos intézkedéseiről, terveiről is.
Ábrák és táblázatok, valamint a fejezetek végén található összefoglaló feladatok és kérdések segítik a tanulást.
A könyv az új, követelménymodulokra, kompetenciákra épülő központi programoknak megfelelően készült, messzemenőkig... Tovább

Fülszöveg

A könyv a vendéglátás, a turizmus, a szállodaipar alapfogalmainak tisztázása után - többek között - bemutatja
- a magyar szállásszolgáltatás történetét, jelenlegi helyzetét, fejlesztési irányait, feladatait,
- a sokoldalú szállodai értékesítési tevékenységet,
- a szállodai szolgáltatások személyi és tárgyi feltételeit,
- a szakma érdekképviseleti szerveit, céljaikat és tevékenységüket,
- a szállodaüzemeltetés jogi kereteit, ügyviteli rendjét, gazdálkodási gyakorlatát,
- a szállodai munkával kapcsolatos munkavédelmi, biztonságszolgálati követelményeket.
A kiadvány elsősorban a hazai gyakorlatot tárgyalja, az elmondottakat itthoni példákkal és törvényekkel támasztja alá, de szól az Európai Unió turizmussal kapcsolatos intézkedéseiről, terveiről is.
Ábrák és táblázatok, valamint a fejezetek végén található összefoglaló feladatok és kérdések segítik a tanulást.
A könyv az új, követelménymodulokra, kompetenciákra épülő központi programoknak megfelelően készült, messzemenőkig figyelembe vette az új szakmai és vizsgakövetelményeket. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
A vendéglátás és a turizmus alapfogalmai
A vendéglátás alapfogalmai11
A vendéglátás történeti áttekintése11
A vendéglátás tevékenységi körei14
A vendéglátó egységek árubeszerzése14
A beszerzett és átvett nyersanyagok raktározása15
A beszerzett nyersanyag feldolgozása, a termelés15
A vendéglátó üzletek értékesítése17
A vendéglátó üzletek szolgáltatása18
A vendéglátás tárgyi feltételei18
Az üzletek csoportosítása üzletkör szerint19
Melegkonyás vendéglátó üzletek19
Az üzletek kategorizálásának, minőségi besorolásának szempontjai20
A vendéglátó tevékenység személyi feltételei21
A vendéglátó dolgozókkal szemben támasztott követelmények22
A vendéglátás és a környezetvédelem22
A turizmus alapfogalmai23
Összefoglaló feladatok, kérdések28
Szállásszolgáltatás
A szálloda fogalma29
A nemzetközi szállásszolgáltatás kialakulásának története29
A magyar szállásszolgáltatás története30
A Duna Intercontinental Hotel megnyitása32
A Budapest Hilton Hotel megnyitása33
A hazai szállásszolgáltatás jelenlegi helyzete33
A Hotel Corvinus Kempinski megnyitása34
A hazai szállásszolgáltatás fejlesztési irányai, feladatai35
A Four Seasons Hotel megnyitása36
A turizmus és a szállásszolgáltatás jelentősége a nemzetgazdaságban38
A Magyar Nemzeti Bank és a KSH statisztikái, 1996-200738
A privatizáció hatása a szállásszolgáltatásban40
Néhány jelentősebb szálláshely és a nemzeti szállodalánc privatizációja40
A hazai szállásszolgáltatás fejlődési tendenciája41
Európa egyesítésének gondolata, Rotterdami Erasmus41
A turizmus helye az Európai Unióban41
Az EU turizmuspolitikájának megújulása, fejlődési tendenciája44
Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia45
Nemzetközi szállodaláncok és hazai tagszállodáik46
A globális helyfoglalási rendszerekről (GDS)46
A Hilton Hotels Corporation megalakulása47
A francia Accor szállodalánc megalakulása48
A Marriott International megalakulása48
A nemzetközi szállodaláncok és tagszállodáik együttmáködési formái49
Az együttműködés formái49
Az együttműködés előnyei50
A szállásszolgáltatás érdekképviseleti szervei50
Az érdekképviseleti szervek megalakulásának előzményei, célja50
A Magyar Szállodaszövetség megalakulása, célja51
A szakma egyéb érdekképviseleti szervei, céljaik52
Szállodák, szállásadó üzemek rendszerezése53
A szállásadó üzemek rendeltetés szerinti csoportosítása53
A timeshare (csereüdültetés) rendszeréről55
Az ifjúsági turistaszállásokról (youth hostel)60
A szállásadó üzemek nemzetközi minőségi csoportosítása, osztályba sorolása61
A magyar szállodaláncok minőségi előírásai, a szálláshelyek osztályba sorolásának feltételei62
Összefoglaló feladatok, kérdések70
A szálláshelyek üzemeltetésének tárgyi és személyi feltételei
A szálláshelyek létesítésének tárgyi feltételei71
A szállodalétesítés előkészítése, marketingfeladatok71
Beruházási program, üzleti terv készítése és célja74
A szállodalétesítmények megvalósítása, épülete, műszaki berendezései82
A korszerű szálloda épülete, helyiségei, berendezései83
A szálloda épülete83
A szállodaépület bejáratai85
A vendégfogadás helyiségei, berendezései, technikai eszközei86
A szállodahall kialakítása86
A recepciós pult technikai berendezései87
Szállodahallban létesített egyéb üzletek88
Az elszállásolás helyiségei, a vendégszobák típusai, a fürdőszobák kialakítása, berendezése89
A vendégtér és a vendégszobák szellőzése89
A vendégszobák, fürdőszobák megvilágítása89
A vendégszobák, fürdőszobák burkolása89
A vendégszobák, fürdőszobák méretezése, berendezése90
A vendégszobai, fürdőszobai textíliák91
Közlekedőutak, folyosók kialakítása92
Emeleti szervizhelyiségek92
Az ellátás, vendéglátás helyiségei, berendezései93
A szobaszerviz helyisége94
A reggelizőterem94
A drinkbár95
Az éttermek95
A különtermek96
Egyéb szolgáltatótevékenységek helyiségei, berendezései98
A házi mosoda, vegytisztító helyisége és berendezései98
A garázs helyisége, berendezései98
A gyógyászat helyiségei, berendezései99
Az üzemeltetés helyiségei, berendezései100
Az ügyviteli, gazdasági irodák100
A raktárhelyiségek kialakítása, berendezéseik100
A biztonsági szolgálat, rendészet helyisége, berendezései101
A szociális helyiségek101
Egyéb járulékos helyiségek102
A szállodalétesítmény üzembe helyezése102
Összefoglaló feladatok, kérdések104
A szervezeti és működési szabályzat (SZMSZ) célja, készítése
Személyi feltételek megteremtése, létszám- és munkaerő-szükséglet108
Egyéb szálláshelyek működésének feltételei109
A szállodai dolgozókkal szemben támasztott követelmények113
A szállodai üzemeltetés ügyviteli rendjének munkafolyamatai114
A szállodai számítógépes rendszerek és alkalmazásuk115
A szálláshelyek alaptevékenységeinek rendszerezése, ismertetése118
Földszinti munkakörök és feladatok, front office tevékenység118
Az EMU megalakulása, az euró bevezetése130
Emeleti munkakörök és feladatok (house keeping) tevékenység134
Összefoglaló feladatok, kérdések140
Az ellátás munkafolyamatai (food and banquett) tevékenység
Reggeliztetés, fél- és teljes panzió, á la carte étkezések lebonyolítása a szállodában141
Szobaszerviz, rendezvényszervezés, egyéb vendéglátási szolgáltatások143
Szobaszerviz143
Rendezvényszervezés145
Egyéb szolgáltatások munkafolyamatai147
A járulékos, kiegészítő tevékenységek munkafolyamatai155
A szállodai szociális intézkedésekről158
Egyéb szálláshelyek munkafolyamatai158
Összefoglaló feladatok, kérdések160
A szállodaüzem irányítása, vezetése
A hotelmenedzsment161
A szállodai vezetők tevékenysége, munkaköre, feladatai162
Az általános igazgató feladatai162
Az értékesítési igazgató feladatai162
A gazdasági igazgató tevékenysége, feladatai163
Az éttermi igazgató tevékenysége163
A műszaki igazgató tevékenysége164
A szállodai biztonsági szolgálat vezetőjének tevékenysége164
A személyügyi és tréningvezető tevékenysége164
A szállodaüzemeltetésre vonatkozó jogszabályok165
A szálloda üzemeltetésére, létesítésére vonatkozó törvények165
A szállodák és vendégeik, üzleti partnereik kapcsolatának jogi szabályozása172
A szállodák és alkalmazottaik munkaviszonyának jogi szabályozása174
A munkavállalók kártérítési kötelezettsége, a dolgozók anyagi felelőssége a szállodában175
Pénz- és értékkezelők kártérítési felelőssége - széfkezelés is175
Leltárfelelősség a munkavállaló kezelésébe adott készletek esetén175
A szállodai dolgozók adózási előírásai176
A borravaló kérdéséről177
A szálláshelyek működésének gazdálkodási rendjére vonatkozó jogszabályok178
A szálláshelyek üzemelésére vonatkozó egyéb jogszabályok, szakhatósági rendelkezések179
Egyéb szakmai intézkedések180
Összefoglaló feladatok, kérdések182
A szállodai ügyvitel
Ügyvitel-szervezési feladatok183
A hotel-journal (a szállodai bevételelszámolás) ellenőrzésének rendje184
A foglaltság ellenőrzése185
A szállodák műköédésnek belső ellenőrzése186
A szálláshely-értékesítés és az utazási irodák kapcsolata188
A kereskedelmi szálláshelyek piackutatása, piacszegmentálása, összehasonlítás a konkurenciával189
Egyéb szálláshelyek ügyvitele192
A szálloda gazdálkodási rendje193
Információáramlás a szállodában193
A szállodai gazdasági rendszer195
Számviteli feladatok195
Pénzügyi feladatok196
Tervezés és statisztika a szállodában197
Anyag- és eszközelszámoltatási feladatok197
Munkaügyi, bérszámfejtési feladatok198
A szállodai férőhely-gazdálkodás formái, eszközei199
Értékesítési tevékenység (sales and marketing department)199
Szállodai PR-tevékenység (Public Relations) alkalmazása200
A szállodai PR-tevékenység lehetséges reklámeszközei201
A szállodai értékesítés egyéb eszközei205
Study Tour alkalmazása205
Közvetlen levél (direct mail) alkalmazása206
A személyes megkeresés módszere206
Kül- és belföldi üzletszerző utak208
Az árpolitika alkalmazásának módszere207
Az árképzés fogalma207
Sales promotion programok, package-árak alkalmazása209
A szállodai árkonstrukciók210
Árengedmények alkalmazása az árképzésben211
A szállodák és utazási irodák üzleti kapcsolatrendszere212
Utazási iroda (tour operator)213
Utazási ügynökség213
Idegenforgalmi szolgáltató iroda213
Szállodák és utazási irodák együttműködési formái, értékesítési szerződések214
Kontingensszerződés214
Eseti, konkrét szobarendelés módszere214
A free sale (szabad értékesítés) rendszere216
Az opció217
Szállodai üzleti eredmény kimutatása, hatékonysági mutatók218
Szemléltető példák218
Összefoglaló feladatok, kérdések222
Munkavédelem, biztonságszolgálat a szállodában
Munkavédelem, egészségügy, környezetvédelem a szállodában223
Biztonságvédelem a szállodában, rendészeti tevékenység225
Felhasznált és ajánlott irodalom227
Szakszótár228

Jávor Júlia

Jávor Júlia műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jávor Júlia könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem