1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Korszerű oktatás - korszerű térkép

Az 1981. október 7-8-i nemzetközi tanácskozás rövidített anyaga

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A térképek, atlaszok ma már közelfogadottan a tankönyvvel együtt elsőrendű munkaeszközei az oktatásnak, használati tárgyai a földrajz és a történelem óráknak. Vagy legalábbis annak kellene lenni, s... Tovább

Előszó

A térképek, atlaszok ma már közelfogadottan a tankönyvvel együtt elsőrendű munkaeszközei az oktatásnak, használati tárgyai a földrajz és a történelem óráknak. Vagy legalábbis annak kellene lenni, s ha ez nem így van, akkor vagy az eszköz, vagy a felhasználó a hibás. Korszerű történelemoktatás ma már nem képzelhető el a térbeli és időbeli tényezőket bemutató térképek nélkül. S amennyire a korszerű tankönyvek ma már nem a megtanulás, hanem a mind önállóbbá váló megismerés forrásai, olyannyira a térképek sem a tananyag illusztrálására, hanem a megismerésre nevelésre szolgálnak. Az oktatás korszerűsítése túlzás nélkül mondható, hogy bár nem kevés vívódással, de a tankönyvek forradalmát eredményezte, s kialakította a munkatankönyv típusát, ugyancsak megköveteli az iskolai térképek és atlaszok forradalmi átalakítását; a munkatérkép típusainak a kialakítását. Ezt az igényt egyaránt érzékelik az oktatás és a kartográfia szakemberei, tanárok, térképtervezők, térképrajzolók, a közoktatás különböző területein dolgozók. Egyre inkább kialakul az a nézet, hogy az új, munkatérkép kérdéseit csak közös összefogással lehet megoldani. Ez a felismerés eredményezte, hogy 1981. október 7-8-án a Geodéziai és Kartográfiai Egyesület, a Magyar Történelmi Társulat, a MÉM Országos Földügyi és Térképészeti Hivatal és az Országos Pedagógiai Intézet együttes kezdeményezésére és meghívására immár másodszor gyűltek össze Budapesten az iskolai térképkészítés és felhasználás hazai és külföldi szakemberei, hogy feltárják a korszerű iskolai térképek készítésének a problémáit és együtt keressék azok megoldásának a módozatait. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 9
Vass Henrik: Megnyitó 15
Hanga Mária: Miniszterhelyettesi üdvözlet 18
Szabolcs Ottó: Az oktatás korszerűsítése és a térképek 20
Csendes László: Visszatekintés az iskolai térképek, atlaszok múltjára 28
Vladár Ervin: A térkép szerepe az iskolai történelmi megismerésben 4 3
Biró Ferencné: Történelmi térkép az általános iskolában 51
Hőnyi Ede: Kartográfiai problémák a történelmi térképek készítésénél 59
Nakamura Shizuo M. A. : Kísérlet a japán történelem körvonalainak egy térképen való bemutatására 65
Szebenyi Péter: A történelmi térképek szerepe a taneszközök rendszerében 68
Ohe voh der, HJ : Kartográfiai taneszközök használatának módozatai a történelemoktatásban. 72
Horányi István: Diatérképek használata a gimnáziumi történelem tanításában 82
Porcsalmy János: Topográfiai lehetőségek és igények a művészettörténet tanításában 103
Paschmann, Wolfram: A térképekkel végzett munka aspektusai az NDK iskoláinak történelemoktatásában 107
Bezzeg Mária: A Hadtörténeti Múzeum kiállításain elhelyezett térképek felhasználása a
történelemtanításban 111
Papp-Váry Árpád: A földrajzi szekció vitája elé 125
Lerner János: Űrfotó térképek alkalmazása az oktatásban 128
Kogutowicz Manuela: Újkeletű szemléltető eszközök alkalmazása a kartográfiai
oktatásban 133
Domahovszki Roman: A térkép használatára való nevelés 135
Szejtcova Szilvia: Háromdimenziós oktatási eszközök és térképek vakok számára 145
Szőke-Tasi Sándor: A vetitett térkép mint földrajzi segédeszköz 153
Göőz Lajos: A földgömb használata az oktatásban . 159
Treger Gerhard: A VEB HERMANN HAACK, GOTHA cég tapasztalatai a térképtervezés időszakában előforduló térkép-elnevezési problémákról 165
Miksovsky Miroslav: Iskolai térképek a csehszlovák oktatási rendszerben 171
Földi Etelka: Földrajzi transzparensek az oktatásban 178
Plapper W.: A térképi jelek problémája az iskolai atlaszokban 182
Martinovich Sándor: A földrajzi atlaszok és falitérképek kartográfiai problémái 194
Gados László: Hogyan tovább? 204
Papp-Váry Árpád: A földrajzi szekció munkájáról 207
Szabolcs Ottó: Zárszó a konferencia eredményeiről 211
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Korszerű oktatás - korszerű térkép Korszerű oktatás - korszerű térkép

A gerinc elszíneződött.

Állapot:
2.480 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba