1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Korszerű kérdések a nevelésben

Domokos Lászlóné összegyűjtött előadásai és cikkei 1928-1941-ig

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 224 oldal
Sorozatcím: Magyar reformpedagógiai törekvések
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9315-90-7
Megjegyzés: 3 fekete-fehér fotóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A hazai neveléstörténet adósságát csökkenti Áment Erzsébet könyvsorozata, melyben egy méltatlanul mellőzött pedagógusnak - Domokos Lászlónénak - állít emléket. Az emlékállításon ebben az esetben nem valamilyen protokolláris méltatást kell értenünk, hanem Domokos Lászlóné írásainak közzétételét. A közel félszáz tanulmányból, előadásból kibontakozik előttünk a XX. századi neveléstudomány kimagasló tudós pedagógusának, a hazai és külföldi reformpedagógia kiváló ismerőjének munkássága. A könyv azonban messzemenően bizonyítja, hogy Domokos Lászlóné nem csak ismerte a történeti előzményeket, hanem szintézisre is törekedett. Csak a történelmi - pontosabban a kedvezőtlen politikai - körülmények akadályozták, hogy ez a szintézis egy vaskos könyvben is megfogalmazódjon. A XX. század elején Nagy Lászlótól kiindult gyermekközpontú pedagógiát, a Domokosné vezette Új Iskolát az 1950-es években felváltotta egy embertelen, s így gyermektelen pedagógia. Ebben a társadalmi és pedagógiai légkörben... Tovább

Fülszöveg

A hazai neveléstörténet adósságát csökkenti Áment Erzsébet könyvsorozata, melyben egy méltatlanul mellőzött pedagógusnak - Domokos Lászlónénak - állít emléket. Az emlékállításon ebben az esetben nem valamilyen protokolláris méltatást kell értenünk, hanem Domokos Lászlóné írásainak közzétételét. A közel félszáz tanulmányból, előadásból kibontakozik előttünk a XX. századi neveléstudomány kimagasló tudós pedagógusának, a hazai és külföldi reformpedagógia kiváló ismerőjének munkássága. A könyv azonban messzemenően bizonyítja, hogy Domokos Lászlóné nem csak ismerte a történeti előzményeket, hanem szintézisre is törekedett. Csak a történelmi - pontosabban a kedvezőtlen politikai - körülmények akadályozták, hogy ez a szintézis egy vaskos könyvben is megfogalmazódjon. A XX. század elején Nagy Lászlótól kiindult gyermekközpontú pedagógiát, a Domokosné vezette Új Iskolát az 1950-es években felváltotta egy embertelen, s így gyermektelen pedagógia. Ebben a társadalmi és pedagógiai légkörben Domokos Lászlónénak nem volt helye. Áment Erzsébet négy kötete egyedülálló a neveléstörténeti könyvkiadásban. Az első kötetben értékelte Domokos Lászlónét, a másodikban bemutatta az elméletet követő gyakorlatot, míg a harmadik és negyedik kötet teljességre törekedve közli a nagy pedagógus írásait. Szeretnénk remélni, hogy a XXI. század pedagógusai nem csak olvassák, hanem munkájukban felhasználják mindazt, ami még ma is érvényes. Vissza

Tartalom

Gyermekfejlődéstan és didaktika.................................................................6
f A TANÁROK KUTATÓ MUNKÁJA...........................................................................13
Fejlődéstani didaktika..................................................................................18
Nagy László jelentősége a pedagógiában..................................................27
Az Új Iskola története..................................................................................43
Az Új Iskola nevelési eszménye....................................................................49
A serdülő kor nevelése.................................................................................49
Szociálpszichológiai adatgyűjtés. Osztálylélektan, osztálystruktúra.....................53
TANÍTÁSTANI KÍSÉRLET.......................................................................................55
A tevékeny tanulók és osztályuk jellemző vonásai................................57
Kenyeres Elemér.............................................................................................64
Tanulók önálló tevékenysége és az egyéni önalakítás...........................67
A kutató és felfedező gyermek....................................................................74
öntevékeny munkacsoportok az osztálytanításban...............................76
új korszellem és új értékvilág.....................................................................88
Újabb pedagógiai törekvések........................................................................92
A fejlődés kötöttsége és a tanulmányi anyag..........................................96
Az Új Iskola szellemi útvonala.................................................................106
Hiszek az ifjúságban!....................................................................................113
AZ OSZTÁLYOZÁS KÉRDÉSÉRŐL........................................................................115
Gyermektanulmány.....................................................................................116
A tanulók élete............................................................................................139
Ébredj és ébressz!..........................................................................................157
Életközösség az osztályban......................................................................159
A nevelő munkája.........................................................................................169
A III. osztály élete.......................................................................................182
A gyakorlati irányú leányközépiskola...................................................184
Gyermekismeret és körszerű nevelői magatartás..................................188
Korszerű kérdések a nevelésben...............................................................194
A fejlődő gyermek és a tanításterv..........................................................203
A fejlődő egyén megismerésének különféle módjai................................212

Domokos Lászlóné

Domokos Lászlóné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Domokos Lászlóné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem