1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kőrösi tanulmányok 4.

A Kőrösi Csoma Sándor Főiskola periodikája

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kedves olvasó, érdeklődő kolléga a Körösi Csorna Sándor Főiskola (Békéscsaba) szakmai, művészeti időszaki kiadványát (periodikáját) veheti kézbe.
A főiskola felelős vezetői és e kötet... Tovább

Előszó

A kedves olvasó, érdeklődő kolléga a Körösi Csorna Sándor Főiskola (Békéscsaba) szakmai, művészeti időszaki kiadványát (periodikáját) veheti kézbe.
A főiskola felelős vezetői és e kötet szerkesztői idén is úgy vélekedtek, hogy egy főiskola rangját, szakmai tekintélyét a tudományos igénnyel írt munkák közzététele is növelheti. Ezért került sor a tavalyi évben megjelent Körösi Tanulmányok 3. után - a jelen kötet, Körösi Tanulmányok 4. címen való megjelentetésére.
Ez a szám tizenhét kisebb-nagyobb tanulmányt és tíz grafikát ad közre. A munkák belső tudományos, szakmai pályázati felhívásra készültek, melyek mindegyikét - a minél hatékonyabb tapasztalás érdekében - lektorálás után szerkesztettünk kötetté.
A tanulmányok témaköre, megközelítési módja is más. Talán abban mindegyik munka hasonló, hogy a szerző kollégák a magyar felsőoktatásban fontos helyet elfoglaló tanítóképzés legaktuálisabbnak ítélt problémaköreit vették számba, köztük az írás-, olvasás-, számolás- és testnevelés- tanítás főbb kérdéseit. A figyelmes olvasó biztosan érzékeli majd, hogy e kérdésköröket pedig a játék, a játékosság sajátos pedagógiai-pszichológiai szála kapcsolja egybe.
Ez a megközelítés a szerkesztő számára azt a gyakran idézett tételt eleveníti fel, hogy az ismeretek közlése mellett a közlés módja, a pedagógus (a tanító) és a tanítvány viszonya külön értéket hordoz
Napjaink társadalmilag markánsan változó világában, a gazdasági élet szűkülő terein felértékelődik a társas mező, s a személyiség e mezőben betöltött szerepe. Ha egy tanítójelöltnek, esetenként még magának a gyakorló tanítónak is megtanítjuk, érzékeltetjük, mit jelent a személyiség varázsa, akkor talán a legtöbbet tettünk abból, amit a pedagógus tehet. A Körösi Tanulmányok-4. kötet írásai e lehetőségekről is szólnak. Bizton tudjuk, értelmezhetően. Vissza

Tartalom

Povázsay Mihályné Lantos Márta:
Gondolatok az alternatív olvasás- és írástanítási módszerekről 7
Varga Sándor:
Az olvasás-írástanítás alternatív módszereiből 15
Varga Sándorné:
A fogalmazástechnikai ismeretek tanítása 33
Virágné Horváth Erzsébet:
Közép-európaiság az irodalomban 49
Szarka Péter:
Pilinszky János: Azt hiszem 59
Rozsnyai Katalin:
Kompetencia és kreativitás 67
Nagy Zsuzsa:
Mese- és személyiségfejlesztés 83
Juhász Orsolya:
A mese szerkezeti vizsgálatának lehetséges módja 93
Duray Miklósné:
Gyógypedagógia, fejlesztő pedagógia, mentálhigiéné 101
Juhászné Czeglédy Ibolya:
Speciális nevelést és oktatást igénylő gyermekek 113
Gőcze Mária:
Játékok a testnevelésórán 125
Szánthó Gyula:
Különbségsorozatok az alsó tagozatos matematikaórán 135
Végh Zsuzsanna:
A számfogalom kialakítása 147
Óvári Márta:
Matematikai játékok 163
Nanszákné Cserfalvi Ilona:
A gazdaszonyképzés néhány kérdése 183
Győri László:
Újabb diplomás tanítóképzés 201
Szabados Lajos:
Dilemmák és konklúziók a NAT készítésével kapcsolatban 209
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kőrösi tanulmányok 4. Kőrösi tanulmányok 4. Kőrösi tanulmányok 4. Kőrösi tanulmányok 4. Kőrösi tanulmányok 4.

A borító enyhén kopottas, a gerinc sérült, a lapélek kissé foltosak.

Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba