Előszó
A kedves olvasó, érdeklődő kolléga a Körösi Csorna Sándor Főiskola (Békéscsaba) szakmai, művészeti időszaki kiadványát (periodikáját) veheti kézbe.
A főiskola felelős vezetői és e kötet...
Tovább
Előszó
A kedves olvasó, érdeklődő kolléga a Körösi Csorna Sándor Főiskola (Békéscsaba) szakmai, művészeti időszaki kiadványát (periodikáját) veheti kézbe.
A főiskola felelős vezetői és e kötet szerkesztői idén is úgy vélekedtek, hogy egy főiskola rangját, szakmai tekintélyét a tudományos igénnyel írt munkák közzététele is növelheti. Ezért került sor a tavalyi évben megjelent Körösi Tanulmányok 3. után - a jelen kötet, Körösi Tanulmányok 4. címen való megjelentetésére.
Ez a szám tizenhét kisebb-nagyobb tanulmányt és tíz grafikát ad közre. A munkák belső tudományos, szakmai pályázati felhívásra készültek, melyek mindegyikét - a minél hatékonyabb tapasztalás érdekében - lektorálás után szerkesztettünk kötetté.
A tanulmányok témaköre, megközelítési módja is más. Talán abban mindegyik munka hasonló, hogy a szerző kollégák a magyar felsőoktatásban fontos helyet elfoglaló tanítóképzés legaktuálisabbnak ítélt problémaköreit vették számba, köztük az írás-, olvasás-, számolás- és testnevelés- tanítás főbb kérdéseit. A figyelmes olvasó biztosan érzékeli majd, hogy e kérdésköröket pedig a játék, a játékosság sajátos pedagógiai-pszichológiai szála kapcsolja egybe.
Ez a megközelítés a szerkesztő számára azt a gyakran idézett tételt eleveníti fel, hogy az ismeretek közlése mellett a közlés módja, a pedagógus (a tanító) és a tanítvány viszonya külön értéket hordoz
Napjaink társadalmilag markánsan változó világában, a gazdasági élet szűkülő terein felértékelődik a társas mező, s a személyiség e mezőben betöltött szerepe. Ha egy tanítójelöltnek, esetenként még magának a gyakorló tanítónak is megtanítjuk, érzékeltetjük, mit jelent a személyiség varázsa, akkor talán a legtöbbet tettünk abból, amit a pedagógus tehet. A Körösi Tanulmányok-4. kötet írásai e lehetőségekről is szólnak. Bizton tudjuk, értelmezhetően.
Vissza