1.056.344

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 191 oldal
Sorozatcím: Tanítás és tanulás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-4009-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi száma: MK-4009-4.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


korom erzsebet
FOGALMI FEJLŐDÉS ÉS FOGALMI VÁLTÁS
Mind határozottabban fogalmazódik meg az igény, hogy az iskola értelmesen elsajátított, jól szervezett, a mindennapi életben is használható tudást közvetítsen. Ugyanaklcor számos tapasztalat bizonyítja, hogy hétlcöznapi helyzetekben a tanulók gyalcran a tudományos állásponttól eltérő nézeteket fogalmaznak meg. Alapvető fogalmaik fejlődésében bizonyos esetekben nag)'obb szerepe van a hédcöznapi tapasztalatból Idinduló naiv elgondolásoknak, mint a többéves iskolai tanulásnak. E kötet középpontjában a tanulók fogalomrendszerének fejlődésében megfigyelhető ellentmondásos jelenségek állnak. A szerző - felhasználva a kognitív pszichológiának a tudás reprezentációjára vonatkozó modelljeit - saját kutatási eredményein keresztül mutatja be a tudományos ismeretek tanulásának hosszú és gyalean jelentős fogalmi átrendeződést igénylő folyamatát. Kitér a tanulók előzetes ismereteinek, naiv, tapasztalati tudásának szerepére, azonosítja a... Tovább

Fülszöveg


korom erzsebet
FOGALMI FEJLŐDÉS ÉS FOGALMI VÁLTÁS
Mind határozottabban fogalmazódik meg az igény, hogy az iskola értelmesen elsajátított, jól szervezett, a mindennapi életben is használható tudást közvetítsen. Ugyanaklcor számos tapasztalat bizonyítja, hogy hétlcöznapi helyzetekben a tanulók gyalcran a tudományos állásponttól eltérő nézeteket fogalmaznak meg. Alapvető fogalmaik fejlődésében bizonyos esetekben nag)'obb szerepe van a hédcöznapi tapasztalatból Idinduló naiv elgondolásoknak, mint a többéves iskolai tanulásnak. E kötet középpontjában a tanulók fogalomrendszerének fejlődésében megfigyelhető ellentmondásos jelenségek állnak. A szerző - felhasználva a kognitív pszichológiának a tudás reprezentációjára vonatkozó modelljeit - saját kutatási eredményein keresztül mutatja be a tudományos ismeretek tanulásának hosszú és gyalean jelentős fogalmi átrendeződést igénylő folyamatát. Kitér a tanulók előzetes ismereteinek, naiv, tapasztalati tudásának szerepére, azonosítja a fogalmi fejlődés laitikus pontjait, a tudományos ismereteldcel ellentétes fogalomrendszerek, tévképzetek megjelenésének okait. Megmutatja, hogy ha a tanítás figyelmen Idvül hagyja a fogalmak fejlűdésének természetét, a fogalmi váltás törvényszerűségeit, szükségszerű a gondolkodást terhelő, nehezen alkalmazható ismeretek megjelenése. A kutatási eredmények azonban lehetőséget nyújtanalc olyan oktatási módszerek megalapozására is, amelyek révén a tanulók hétlcöznapi tapasztalatai és az iskolában megszerzett tudományos ismeretek egymást erősítik egy hatékonyan működő fogalomrendszer felépítésében. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Korom Erzsébet

Korom Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Korom Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem