1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Környezetkultúra

Egy alternatív tantárgy programja kisiskolásoknak

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tölgyfa Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-7164-05-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1985 óta kísérem folyamatosan figyelemmel Tatai Mária és munkatársai tantárgykidolgozó erőfeszítését. Már az 1965-ben elkészült, az általános iskola első 4 osztálya számára szánt tanmenet is meghökkentően érett volt és teljes mértékben eltért a gyermeki személyiséggel és befogadóképességgel mit sem törődő hazai tantervek koncepcióitól. Már az első tanmenetek is a gyerek életkorilag jól tagolt ismeretére épültek és a személyes érdeklődéshez szabták a kidolgozott cselekvéssorokat.
A környezetkultúrában többről van szó, mint egyszerűen csak a rajz és a technika tantárgyak valamifajta összevonásáról - bár a tárgy e tárgyak órakeretébe épült be. A szóba állás a gyerekkel, a gyerekek elképzelésének és ötleteinek meghallgatása, az azt követő közös cselekvés, az együttmunkálkodás - mindez megteremti a személyességnek azt a légkörét, ami nélkül valódi fejlettség ebben az életkorban elképzelhetetlen. A vizualitás fejlesztése és az ízlésformálás szintén a gyerekből, a gyerek életkorilag... Tovább

Fülszöveg

1985 óta kísérem folyamatosan figyelemmel Tatai Mária és munkatársai tantárgykidolgozó erőfeszítését. Már az 1965-ben elkészült, az általános iskola első 4 osztálya számára szánt tanmenet is meghökkentően érett volt és teljes mértékben eltért a gyermeki személyiséggel és befogadóképességgel mit sem törődő hazai tantervek koncepcióitól. Már az első tanmenetek is a gyerek életkorilag jól tagolt ismeretére épültek és a személyes érdeklődéshez szabták a kidolgozott cselekvéssorokat.
A környezetkultúrában többről van szó, mint egyszerűen csak a rajz és a technika tantárgyak valamifajta összevonásáról - bár a tárgy e tárgyak órakeretébe épült be. A szóba állás a gyerekkel, a gyerekek elképzelésének és ötleteinek meghallgatása, az azt követő közös cselekvés, az együttmunkálkodás - mindez megteremti a személyességnek azt a légkörét, ami nélkül valódi fejlettség ebben az életkorban elképzelhetetlen. A vizualitás fejlesztése és az ízlésformálás szintén a gyerekből, a gyerek életkorilag adott lehetőségeiből indul ki - s nem a direkt tanítás hatástalan útjait választja, hanem a gyerek saját cselekvésének folyamatában ébreszti fel a gyerekekben az ismétlődő érzéki tapasztalatokból kibontakozó igényt.
A program valóban tapasztalatokra épülő, gyermek- és anyaiközelben fogant és a legteljesebb mértékben alkalmas arra, hogy azt, amit környezetkultúrának nevezünk, a gyerekben megalapozza. Vissza

Tartalom

Bevezetés
Egy alternatív tantárgy
A környezetkultúráról /7
A környezetkultúra tanítás célja /8
Rajz? Technika? Környezetkultúra? /9
A módszerekről /11
A tananyag felépítése /14
I. osztály
Bevezetés /19
Tananyag /20
Tanmenetváltozatok /24
Részletes tanmenet /27
II. osztály
Bevezetés /45
A tananyag /45
Áttekintő táblázat a tananyagról /47
Tanmenetváltozatok /48
Részletes tanmenet /50
III. osztály
Bevezetés /65
Tananyag /66
Tanmenetváltozatok /70
Részletes tanmenet /72
IV. osztály
Bevezetés /88
Tananyag /88
I. Évszakok - ünnepek /88
II. A tárgytól a településig /89
III. Elemek - energiák /91
Áttekintő táblázat (elemek, energiák) /92 -93
Tanmenetváltozatok /94
Részletes tanmenet /96
Jegyzet
Válogatott irodalom /125
A képekről/127
Tartalomjegyzék /128
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem