kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 315 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-9315-X |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. A könyv tankönyvi száma: 83083/I. |
Bevezetés | 3 |
A természeti környzetről | 5 |
A környezetismeret és a természettudományok (Kecskés Andrásné) | 7 |
Fizika (dr. Zátonyi Sándor) | 9 |
Fizikai ismeretek a környezetismeret tanításában | 9 |
Fizikai alapfogalmak és módszerek | 10 |
Tárgy, test, anyag, jelenség | 10 |
Megfigyelés, kísérlet | 11 |
Mérés | 12 |
Szilárd, folyékony és légnemű anyagok | 16 |
Mechanikai kölcsönhatások | 18 |
Termikus kölcsönhatás | 31 |
Energia | |
Fényjelenségek | 46 |
Elektromos áram | 49 |
Kémia (Kecskés Andrásné) | 52 |
A környezetismeret és a kémia | 52 |
Kémiai fogalmak az 1-3 osztályban | 53 |
Az anyagok közvetlenül megfigyelhető tulajdonságai | 55 |
A halmazállapot | 55 |
A szín | 60 |
Külső megjelenés, alak | 62 |
A szag | 63 |
Anyagok | 64 |
A levegő | 64 |
A víz | 66 |
Tápanyagok | 71 |
Építőanyagok | 74 |
Tüzelőanyagok | 76 |
Kölcsönhatások | 77 |
A kémiai kölcsönhatás | 77 |
Az oldódás | 78 |
Az égés | 80 |
Közömbösítés | 82 |
Kísérletezzünk! | 83 |
A kísérletek problémaköre | 87 |
A kísérletek leírása | 89 |
Biológia (Kovács István) | 103 |
A biológiai ismeretek rendszere az általános iskolában | 103 |
A biológiai szemléltetés kérdései | 104 |
Az élő szemléltetés | 105 |
Az akvárium készítése | 107 |
Szemléltetés képekkel | 111 |
Életjelenségek | 111 |
Anyagcsere | 112 |
Növekedés és fejlődés | 113 |
Mozgás | 114 |
Ingerlékenység | 114 |
Szaporodás | 115 |
Halál | 115 |
Növények | 115 |
A virágos növények szervei | 116 |
A növények életfolyamata | 120 |
A növények csoportosítása | 122 |
Állatok | 127 |
Az állatok szervrendszerei | 128 |
Az állatok csoportosítása | 131 |
Az ember | 147 |
Az érzékszervek | 148 |
Az emberi élet szakaszai | 150 |
Az elsősegélynyújtás | 152 |
A természet és az ember (Dr. Vizy Istvánné) | 155 |
A természet, a természet és az ember kapcsolata | 155 |
Néhány környezetbiológiai alapfogalom és összefüggés | 158 |
Földrajz (Dr. Ormainé Jónás Ilona) | 166 |
Földrajzi ismeretek a környezetismeret 1-3. osztályos tananyagában | 166 |
Természetföldrajzi ismeretek | 167 |
A felszíni formák | 167 |
A légkör földrajza | 172 |
A víz földrajza | 187 |
A folyóvíz és a szél felszínformáló munkája | 193 |
A talaj | 197 |
Gazdaságföldrajzi ismeretek | 200 |
A mezőgazdaság | 201 |
Az ipar | 205 |
A közlekedés és szállítás | 207 |
A kereskedelem | 209 |
A települések | 210 |
A társadalmi környezetről | 215 |
Társadalomismeret (Dr. Bíró Ferencné) | 217 |
A társadalomismereti tananyag jellege, módszerei | 217 |
A társadalomismereti blokk komplex jellege | 220 |
Az állampolgári nevelés - politikai nevelés | 221 |
Az állampolgári nevelés - munkára nevelés | 221 |
Az állampolgári nevelés - hazafiságra nevelés | 226 |
Az iskola és az otthon | 227 |
Az óvoda | 227 |
Család, nevelés, iskoláztatás | 229 |
Az iskola mint a társadalom intézménye | 237 |
Lakóhelyismeret | 238 |
A főváros történetéből | 239 |
A termelés és a közlekedés | 252 |
A "Foglalkozások" témakör | 253 |
Az élelmiszertermelés története | 255 |
A közlekedés, szállítás | 265 |
Tájékozódás az időben | 272 |
Az idő mérése | 272 |
Építészet (Pálmai János) | 277 |
Miért építünk? | 277 |
Építészeti tervezés | 278 |
Építőanyagok | 280 |
Épületszerkezetek | 281 |
Építéstechnológia | 287 |
Településtervezés | 289 |
Fogalomalkotásról | 291 |
A gyermekek fogalomalkotásának és -fejlesztésének sajátosságai (Dr. Havas Péter) | 293 |
A fogalom | 293 |
A fogalmak és a tanulás | 296 |
A fogalmak és az érzelmek | 308 |
Az Iskolatelevízió környezetismereti műsorai | 311 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.