kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kossuth Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 204 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Előszó | 5 |
Az iskolareform létrejöttének körülményei. Az oktatási rendszerről szóló törvény fő vonásai | 7 |
Az oktatás reformja - világjelenség | 7 |
A magyar iskolareform szükségességének fő okai | 9 |
Az iskolareform alapelveinek kidolgozása | 11 |
Iskolarendszerünk fejlődése a felszabadulás után a reform előkészítéséig | 13 |
Az oktatási rendszerünk továbbfejlesztéséről szóló törvény fő jellemzői | 18 |
Az élet és az iskola kapcsolatának szorosabbá tétele, a korszerűsítés alapelveinek megvalósítása | 22 |
Az élet és az iskola kapcsolatának néhány elvi kérdése | 22 |
A korszerű tananyag kialakításának fő kérdései | 26 |
Az iskolai oktató-nevelő munka új tartalmának kidolgozása | 31 |
Az oktatás korszerűsítése, az élet, a gyakorlat, a termelés és az iskola kapcsolatának erősítése az általános iskolában | 32 |
Az általános iskolák új óraterve | 35 |
Az általános iskolai tanterv fő vonásai | 41 |
Az általános iskolai gyakorlati foglalkozások tapasztalatai | 47 |
Az általános iskolai munkára nevelés, a politechnikai oktatás és a gyakorlati foglalkozások továbbfejlesztésének feladatai | 50 |
A korszerűsítés, az iskola és az élet, a gyakorlat szorosabb kapcsolatának megteremtése a középiskolai oktatásban | 52 |
A gimnázium céljának megváltoztatása | 55 |
A gimnáziumi szakmai előképzés problémái | 60 |
A gimnáziumi óraterv fő kérdései | 67 |
A gimnáziumi szakosított tantervű osztályok | 71 |
A szakmai középiskolák és az iskolareform | 75 |
A szakközépiskolák új óratervei | 81 |
A szakmunkásképzés rendszerének korszerűsítése | 84 |
A technikusképzés reformja | 90 |
Az élettel, a gyakorlattal, a termeléssel való szorosabb kapcsolat megteremtése, a korszerűsítés megvalósítása a felsőfokú oktatásban | 92 |
Korszerűsítés és tantárgyak | 95 |
Korszerűsítés és tankönyvek | 100 |
Korszerűsítés és az oktatás módszerei | 103 |
A túlterhelésről | 104 |
További feladataink az iskolai munka életszerűbbé és korszerűbbé tétele érdekében | 107 |
Tudatosabb, tervszerűbb, hatékonyabb nevelőmunkát! | 110 |
Az iskolareform alapelveinek közös nevezője a nevelés hatékonyabbá tétele | 110 |
A nevelőmunka viszonylagos lemaradásának elvi és történeti okai | 112 |
Az élet, a társadalom realitásával számoló nevelőmunka | 117 |
A nevelőmunka céltudatosabb, tervszerűbb megszervezése | 122 |
Az iskola vezető szerepe a nevelésben | 128 |
Az iskola és a szülői ház kapcsolata | 130 |
Az iskola és az ifjúsági szervezet viszonya | 134 |
A nevelés közösségi jellege a szocialista nevelés legfontosabb sajátossága | 139 |
Neveljünk jó hazafiakat! | 142 |
Neveljünk munkaszerető embereket! | 146 |
Az oktatási reform végrehajtásának kulcsa a pedagógusok kezében van | 149 |
Az ideológiai továbbképzés | 151 |
A pedagógiai továbbképzés | 152 |
A szakmai-módszertani továbbképzés | 153 |
Anyagi érdekeltség és nevelőmunka | 154 |
A pedagógusok és a neveléstudomány | 160 |
Kommunista szakemberképzés a felsőoktatásban | 162 |
A marxizmus-leninizmus oktatása a felsőfokú tanintézményekben | 167 |
Iskolarendszer - iskoláztatás | 174 |
Iskolarendszerünk fundamentuma - az általános iskola | 175 |
Az általános iskolát végzettek továbbtanulása | 180 |
Szakmunkásképzés | 184 |
Középiskolák | 188 |
Felsőfokú oktatás | 190 |
Felnőttoktatás | 194 |
Iskoláztatás és közvélemény | 195 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.