1.045.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Korlátok között szabadon

Demográfiai folyamatok és helyi oktatáspolitikák

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Az utóbbi két évtizedben az általános és a középiskolák működési feltételeinek alakulásában mind az oktatási kormányzat, mind a helyi önkormányzatok szerepet kaptak. A kettős irányítás akkor lehet sikeres, ha az önkormányzatok többségének oktatással kapcsolatos elképzelései a főbb kérdéseket tekintve egybeesnek a kormányzati szándékokkal, azokat iránymutatásnak érzékelve alakítják ki helyi oktatáspolitikájukat, amelyhez megfelelő pénzügyi eszközökkel is rendelkeznek. Ilyen esetben az országos jogszabályok és a pénzügyi támogatások rendszere finoman tereli a helyi fenntartókat az oktatási kormányzat által elképzelt irányba. Vajon ez történt-e az ezredfordulót követő évtizedben? Az országos és a helyi oktatáspolitikák találkozása milyen mértékben járult hozzá oktatásunk mindenki számára fontos, a színvonalra, a költségekre vonatkozó célkitűzéseinek megvalósításához? Milyen mértékben jelentek meg a szintén fontos, de sok esetben egymással ütköző parciális, a különböző tanulói... Tovább

Fülszöveg


Az utóbbi két évtizedben az általános és a középiskolák működési feltételeinek alakulásában mind az oktatási kormányzat, mind a helyi önkormányzatok szerepet kaptak. A kettős irányítás akkor lehet sikeres, ha az önkormányzatok többségének oktatással kapcsolatos elképzelései a főbb kérdéseket tekintve egybeesnek a kormányzati szándékokkal, azokat iránymutatásnak érzékelve alakítják ki helyi oktatáspolitikájukat, amelyhez megfelelő pénzügyi eszközökkel is rendelkeznek. Ilyen esetben az országos jogszabályok és a pénzügyi támogatások rendszere finoman tereli a helyi fenntartókat az oktatási kormányzat által elképzelt irányba. Vajon ez történt-e az ezredfordulót követő évtizedben? Az országos és a helyi oktatáspolitikák találkozása milyen mértékben járult hozzá oktatásunk mindenki számára fontos, a színvonalra, a költségekre vonatkozó célkitűzéseinek megvalósításához? Milyen mértékben jelentek meg a szintén fontos, de sok esetben egymással ütköző parciális, a különböző tanulói rétegekre vonatkozó vagy települési érdekek? E kérdéseket boncolgatja a kötet tanulmánya s a szemléltetésül bemutatott hét esettanulmány. Vissza

Tartalom


Györgyi Zoltán
HELYI OKTATÁSPOLITIKÁK AZ EZREDFORDULÓ UTÁN 7
Az együttműködési kényszer fogságában - a községi típusú oktatáspolitika 11
Megaszervezetek irányába - oktatáspolitika törekvések a városokban 22
Megszabadulni a feladattól - a középfokú oktatást érintő folyamatok 28
Összegzés 30
Irodalom 33
AZ ESETTANULMÁNYOKRÓL 35
Bocsi Veronika
„NEM AZZAL A PECSÉTTEL PECSÉTELÜNK" (Érliget térsége) 37
Paku Áron - Marton Melinda - Andi Helga
„PEDIG VALAMI ELINDULT " (Henye és térsége) 57
Hordósy Rita - Meixner Boglárka - Szabó Fanni Mária
„FALURÓL FALURA TESSZÜK ODÉBB A PROBLÉMÁT" (Újváros és térsége) 77
Szabó Ákos
„EBBE A SZÉP ISKOLÁBA MIÉRT NEM JÁRHAT AZ ÉN GYEREKEM?"
(Kéthalom és térsége) 95
Vásárhelyi Bálint - Vásárhelyi Judit
„NEHÉZ SZÍVVEL VÁROM A BEIRATKOZÁST" (Majk) 115
Szőke Krisztina
MINDENT EGYBE! (Kétvár) 123
Péceli Melinda - Szanyi F. Eleonóra
„DE KINEK KELL EGY FÉL ÉPÜLET?" (Iparváros) 133
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Korlátok között szabadon
Állapot:
2.480 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba