1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Danuvia motorkerékpárok története

Szerző
Lektor
Debrecen
Kiadó: Aldévia Kft.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 267 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-06-4516-4
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Danuvia" így szól a márkanév és motoros berkekben mindenki egyre gondol.
Valóban így van? Aki közelebbről megismerkedik e gyártmánnyal, hamar rájön, hogy mint az összes magyar motorkerékpár esetében, itt is történtek módosítások, és rengeteg az "átfedés" a fejlesztések között. Van aki alacsony és magas nyerges változatról beszél, mások a három típusú hátsó rugóstag alapján különböztetik meg az évszámokhoz nehezen köthető típusokat. Van miből válogatni, és akkor még említést sem tettünk a cross, white és a sorozatgyártásba nem került különféle prototípusokról. Írásunkban gyakran előfordul a "legalább" és a "valószínűleg" szavak, mert e márka még 10-15 évi kutatómunka után is tud meglepetést okozni, így csak az biztos, hogy bármi megtörténhetett. Mi, Danuviások viccesen azt szoktuk mondani, hogy a gyártás 9-10 éve alatt csak a kipufogó könyökön nem változtattak és ez nem is áll olyan távol a valóságtól. Hiszen akkoriban is, akárcsak manapság, a motorkerékpár gyártásban résztvevők... Tovább

Fülszöveg

"Danuvia" így szól a márkanév és motoros berkekben mindenki egyre gondol.
Valóban így van? Aki közelebbről megismerkedik e gyártmánnyal, hamar rájön, hogy mint az összes magyar motorkerékpár esetében, itt is történtek módosítások, és rengeteg az "átfedés" a fejlesztések között. Van aki alacsony és magas nyerges változatról beszél, mások a három típusú hátsó rugóstag alapján különböztetik meg az évszámokhoz nehezen köthető típusokat. Van miből válogatni, és akkor még említést sem tettünk a cross, white és a sorozatgyártásba nem került különféle prototípusokról. Írásunkban gyakran előfordul a "legalább" és a "valószínűleg" szavak, mert e márka még 10-15 évi kutatómunka után is tud meglepetést okozni, így csak az biztos, hogy bármi megtörténhetett. Mi, Danuviások viccesen azt szoktuk mondani, hogy a gyártás 9-10 éve alatt csak a kipufogó könyökön nem változtattak és ez nem is áll olyan távol a valóságtól. Hiszen akkoriban is, akárcsak manapság, a motorkerékpár gyártásban résztvevők szerettek volna minél jobb konstrukcióval előrukkolni.
Bízunk benne, hogy a kedves olvasónak is elnyeri tetszését írásunk, kellően érdekesnek találja, és esetleg segítséget nyújt számára egy régóta félredobott, öreg motor felújításához. Vissza

Tartalom

Múltidéző9
A Danuvia motorkerékpárok gyártásának története13
A D-Csepel megszületése14
A 175 kcm-es prototípusok17
Az új 125 kcm-es modell (DV-125) kialakítása és sorozatgyártásba vétele19
Elkészült a 100.000. darab - Ráncfelvarrás 1.40
Ráncfelvarrás 2.44
Az új 125 kcm-es prototípusról bővebben45
A sport modell bemutatása52
A "szürke széria" (DMV-125) sorozatgyártásba vétele53
A White motorok gyártásának rövid élete61
Versenyben a Danuviák71
A 125-ös erőforrás múltbéli sikerei72
A Danuvia gyár résztvétele a motorsportban74
Az 1958-as Hatnapos verseny79
Fókuszban a motocross - az új versenymotor bemutatása84
Kiváló szereplés a nemzetközi porondon is85
Résztvétel a Go-kart sportban106
A Danuvia salakmotor bemutatása106
1962. A versenyosztály bezárása107
További sikerek a motorsportok minden területén126
A Danuvia (DV-DMV) motorok alkatrészei és felújítási tanácsok129
Egyéb Danuvia termékek263
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem