1.062.403

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új felismerések és kihívások az ember formálásáról

Szerző
Budapest
Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 250 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9610-27-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A neveléstudomány területén elsők között az Eötvös Loránd Tudományegyetem nagy múltú neveléstudományi tanszékét bízták meg és akkreditálták, hogy kooperálva más egyetemek és oktatáskutató intézmények hasonló műhelyeivel indítsák el és kísérletezzék ki a pedagógiai doktori (PhD-) iskola új hazai rendszerét. A képzés színvonalának emelése szükségessé tette, hogy az egyes témákban legjártasabb akadémikusok, akadémiai doktorok, szakemberek bevonásával előadás- és vitaciklust iktassunk be az egyetemi oktatásban már megismerteken túli új tudományos eredmények bemutatására, melyek a társdiszciplínákban, hazánkban és a nemzetközi horizonton születtek, s nélkülözhetetlenül integrálandók a neveléstudomány korszerűsítésébe. A gyorsuló sebességű nemzetközi és hazai tudományos haladás menetében a nevelési folyamatok alapjainak újragondolása egyáltalán nincs befejezve: inkább műhelymunkák részeredményei mozaikjainak együttese, az összegezés még sok erőfeszítést s további közös munkát igényel. Az... Tovább

Fülszöveg

A neveléstudomány területén elsők között az Eötvös Loránd Tudományegyetem nagy múltú neveléstudományi tanszékét bízták meg és akkreditálták, hogy kooperálva más egyetemek és oktatáskutató intézmények hasonló műhelyeivel indítsák el és kísérletezzék ki a pedagógiai doktori (PhD-) iskola új hazai rendszerét. A képzés színvonalának emelése szükségessé tette, hogy az egyes témákban legjártasabb akadémikusok, akadémiai doktorok, szakemberek bevonásával előadás- és vitaciklust iktassunk be az egyetemi oktatásban már megismerteken túli új tudományos eredmények bemutatására, melyek a társdiszciplínákban, hazánkban és a nemzetközi horizonton születtek, s nélkülözhetetlenül integrálandók a neveléstudomány korszerűsítésébe. A gyorsuló sebességű nemzetközi és hazai tudományos haladás menetében a nevelési folyamatok alapjainak újragondolása egyáltalán nincs befejezve: inkább műhelymunkák részeredményei mozaikjainak együttese, az összegezés még sok erőfeszítést s további közös munkát igényel. Az egyes előadások-dolgozatok nyilvánvalóan az adott szerző tudományos felfogását és eredményeit tükrözik, nem kevés közöttük a vitatkozó és tovább vitatandó megállapítás. Arra törekszenek, hogy segítsenek betekintést adni más és más megközelítéssel a nevelési folyamatok korszerűbb tudományos útkereséseibe, az induló új kutatónemzedék egyes vizsgálódásai számára a szélesebb horizontú szemléleti és metodológiai megalapozásba. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
Bábosik István:
Kutatóvá fejlesztés a neveléstudományi doktori képzésben 11
I. A MODERN TERMÉSZET- ÉS ALKALMAZOTT TUDOMÁNYOK
FEJLŐDÉSÉNEK HATÁSA A NEVELÉSRE
Csányi Vilmos:
A humánetológiái ismeretek szerepe a személyiség formálásában 21
Czeizel Endre:
A nevelhetőség biológiai alapjai 45
Ádám György:
Az emberi gondolkodás fejlődésének fiziológiai tényezői 74
Frenkl Róbert:
Egészség- és testfejlesztés mint az emberi minőség alkotó tényezője 85
Popper Péter:
Pszichológiai megközelítéssel a felnőtté válás útján 103
Vámos Tibor:
Pedagógia az információs társadalomban 116
II. TÁRSADALMI MOZGÁS ES NEVELÉS
Simai Mihály:
A globalizáció emberi dimenziói és a 21. század kihívásai 123
Köpeczi Béla:
A globalitás és a nemzeti nevelés 152
Pataki Ferenc:
A nevelés társas tere 158
Polónyi István - Timár János:
Az oktatáspolitika fejlődésének változatai 174
Várszegi Asztrik:
Egyetemes erkölcsi normák mint a modern kor létezési szükségletei és feltételei 186
Széchy Éva:
Etika és nevelés 202
Agárdi Péter:
Művészet és humanizmus, kultúra és nemzet, média és pedagógia a 21. század elején 215
III. ÚJ PEDAGÓGIAI JELENSÉGEK ÉS KÖVETKEZTETÉSEK
Széchy Éva:
A nevelés folyamatainak új tudományos felismeréseiről 241
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Új felismerések és kihívások az ember formálásáról Új felismerések és kihívások az ember formálásáról

Szép állapotú példány.

Állapot:
2.380 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba