Előszó
Korunkat az információtechnológia széles körű alkalmazása jellemzi, a hagyományos tájékozódási eszközök és források mellett a számítógépes információkeresés, a világhálón való böngészés, vagy éppen...
Tovább
Előszó
Korunkat az információtechnológia széles körű alkalmazása jellemzi, a hagyományos tájékozódási eszközök és források mellett a számítógépes információkeresés, a világhálón való böngészés, vagy éppen a mobiltelefonon való tájékozódás is megszokott napi gyakorlattá válik. A hagyományos információforrások és információkeresési módszerek mellett - saját érdekünkben - célszerű megismernünk a legmodernebb technikai eszközöket és használatukat, de nem lenne jó, ha csak a legújabb eszközök megismerése mellett köteleznénk el magunkat. A modern technika és a hagyományos eszközök egymást kiegészítő harmonikus használatának megtanulása alapvetően fontos. Monok István, az Országos Széchényi Könyvtár főigazgatója ezt nagyon találóan fogalmazta meg egy tanulmányában: "hallatlanul fontosnak tartjuk, hogy az új információs technika eszközei a felsőoktatás szerves részévé tudjanak válni, mégpedig úgy, hogy ne a hagyományos ismeretszerzési módok alternatíváját jelentsék, hanem egészítsék ki azokat."
Szöveggyűjteményünk összeállításával azt volt a célunk, hogy a Zsigmond Király Főiskola hallgatóinak figyelmét felhívjuk az olvasás, a könyv, valamint az információszerzés, a szakirodalom-használat, egyszóval a könyvtárhasználat fontosságára, és segítsünk azon készségek kialakításában, amelyekkel biztonságosan tudnak majd eligazodni egy könyvtárban, hogy aggodalom nélkül merjenek keresni az információk tömkelegében.
Az illusztrálásra kiválasztott szövegek a vizsgára való tudnivalókhoz igazodva 14 fejezetben, azaz témakörben vezetik el az olvasót az alapfogalmaktól a korszerű és biztonságos könyvtárhasználat és információkeresés bemutatásáig.
A kiválasztott szövegek könyvtártani alapművekből valók, de mindig igyekeztünk szem előtt tartani, hogy csak a legfontosabb részeket vegyük át, felesleges ismeretekkel ne terheljük az olvasókat.
Az egyes fejezetek végén ellenőrzést segítő kérdéseket is adunk, megkönnyítve a tananyag egyéni elsajátítását.
Vissza