1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Könyvtári marketing

Szakirodalmi szemle

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Széchényi Könyvtár
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 73 oldal
Sorozatcím: Korszerű Könyvtárak-Korszerű módszerek/A könyvtári menedzsment füzetei
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-200-376-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. 800 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Magyar nyelvű szakirodalmi összefoglaló a könyvtári marketingről 1986-ban jelent meg először (Alföldiné-Hegedűs), amely elsősorban az abban az időben is jelentős számú angol nyelvű szakirodalmat... Tovább

Előszó

Magyar nyelvű szakirodalmi összefoglaló a könyvtári marketingről 1986-ban jelent meg először (Alföldiné-Hegedűs), amely elsősorban az abban az időben is jelentős számú angol nyelvű szakirodalmat tekintette át. A marketing nonprofit alkalmazása mellett részletesen ismertették a szerzők a marketing és marketing-kommunikáció fogalmait, megjelenését a könyvtári területen. A szakirodalmi összefoglaló fogalmakra vonatkozó meghatározásai, a könyvhöz Hoffmann Istvánné által készített kifejezésmagyarázat még ma is érvényes, és használatban van. Az azóta eltelt tíz év alatt angolul, németül, de más nyelven is nagy számban születtek írások ebben a témában. Sajnos, magyarul azóta sem jelent meg jelentősebb fordítás vagy tanulmány, a marketing gyakorlati tapasztalatait összegző mű. Az azóta eltelt időszak változásai a könyvtárakban viszont akár tudatosan, akár akaratlanul is, egyre több olyan módszer, technika alkalmazását tették szükségessé, amely a könyvtári marketing tevékenységi körébe illik. A jól ismert szűkülő anyagi lehetőségek, a használók igényeinek minél árnyaltabb megismerése és a szolgáltatásoknak a változó igényekhez igazítása az új (elsősorban a fizető) szolgáltatások előtérbe kerülése, a gépesítés, az új információhasználati szokások szükségessé teszik, hogy szemléletet váltsunk, és új megoldásokat keressünk. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A szakirodalmi szemle forrásai8
A marketing, mint vezetői filozófia11
Miért szükséges a marketingszemlélet? - Értelmezések és félreértések13
Marketingmeghatározás18
Marketing, a túlélés stratégiája20
A marketingtervezés stratégiája és folyamata24
Portfolió-menedzsment26
A marketing folyamata29
A marketingterv33
A marketingkutatás33
Piacszegmentáció és a célcsoportok34
A tervezés folyamata34
Marketingmix avagy a marketing-stratégia elemei37
Az első P - PRODUCT, azaz a Termék/Szolgáltatás40
A termék életciklusa41
A második P - PRICE, azaz az ár43
A harmadik P - PLACE, azaz a hely47
A negyedik P - PROMOTION, azaz a reklám és a közönségkapcsolatok48
Public Relations - PR - a közönségkapcsolatok50
Corporate identity - a szervezet egységes megjelenítése53
Kapcsolat a médiával54
Hirdetések55
Kiállítások56
Bemutatók56
Beszélgetések57
Kiadványok57
DM, direct mail57
Marketingkutatás, program, reklám, PR a könyvtárak gyakorlatában59
Országos könyvtári kampány64
Szponzorálás66
Irodalomjegyzék69

Bátonyi Viola

Bátonyi Viola műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bátonyi Viola könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Könyvtári marketing Könyvtári marketing
Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba