1. szám | |
Balogh Mihály: Mustra | 5 |
Könyvtár | |
Dömsödy Andrea: Könyvtárhasználati tankönyvek és a kor tudományossága | 8 |
Katsányi sándor: Szabó Ervin és az iskolai könyvtárak | 21 |
Szerafinné Szabolcsi Ágnes: ifjúsági könyvtárak és olvasmányok 1920-1940 | 30 |
Kucska Zsuzsa: A "Liszt Ferenc téri" gyermekkönyvtár | 39 |
Könyvtárostanárok II. Országos Konferenciájának iskolai könyvtártípusonként szerveződő szekcióinak összefoglaló anyagai | 43 |
Olvasáspedagógia | |
Vajda Kornél: a gyermeki (ifjúkor) olvasás paradoxonjai | 53 |
Balázs Géza: Romlásnak indult...? Nyelvművelés, nyelvi ismeretterjesztés, nyelvoktatás | 59 |
Kardos Ferenc: Gondolatok a roma gyermekek olvasóvá neveléséről | 66 |
Ligethy Nóra: Karácsonyra olvasni tudni kell (?) | 72 |
Anno | |
A kötelező olvasmányok, könyv nélkül tanulandó versek és prózai szövegek jegyzéke a magyar nyelvből és irodalomból | 75 |
Tankönyv - taneszköz | |
Az elmúlt hatvan év magyar regényei | 89 |
Bemuatkozik a Tankönyvmester Kiadó | 91 |
Árpád kori vagy Árpád-kori? | 92 |
Történelmi fóliasorozat | 96 |
Ifjúsági irodalom | |
Kirsi Rantala: A Múminvölgy varázslatos világa | 97 |
Gyermekpróza | 102 |
Otatástörténet | |
Textilgyűjtemény | 106 |
A Mezőtúri Református Gimnázium története | 108 |
Hírek - kitekintés | 109 |
Tanszer - Múzeum | 112 |
2. szám | |
Balogh Mihály: Mustra | 5 |
Balogh Mihály: Hogyan tovább Könyv és Nevelés? | 6 |
Könyvtár | |
Dömsödy Andrea: Könyvtárhasználati tankönyvek és a kor tudományossága | 13 |
Derekasné Orosz andrea: Kistérségi együttműködés modellje Borsod-Abaúj-Zemplén megyében | 24 |
Jehoda Imola: "...mert csak a könyv kapcsol múltat a jövőbe...": A Semmelweis Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar új könyvtára | 27 |
Csík Tibor: Iskolai könyvtár, esélyek és egyenlőség | 29 |
Bondor Erika: Gondolatok a Könyvtárostanárok Egyesületéről | 40 |
Viola Ernő: Egy nap a könyvtárban | 45 |
Olvasáspedagógia | |
Nagy Attila: Törés vagy folytonosság, avagy új/régi olvasók Újbudán? | 49 |
Csillag Beáta: A Nagy Könyv Magyarországon egy könyvtáros szemszögéből | 73 |
Régi pénz - bajal jár | 76 |
Tankönyv - taneszköz | |
Interjú Eirik Newth norvég íróval | 79 |
Anno | |
Drozdy Gyula: A memorizálás szerepe a mai népiskolában | 82 |
Szent-Györgyi Albert: Az oktatás és az egyre bűvülő ismeretek | 84 |
Horánszky Nándor: Történelmi mozaikok a memoriterről | 85 |
Ifjúsági irodalom | |
Tóthné Felföldi Zsuzsanna: A népmesemondás hagyományai a "Halasi könyvtárban" | 89 |
Vaskó Ildikó: Háncsvirág a trollok birodalmában | 94 |
Gyermektelevíziók | 99 |
Oktatástörténet | |
Tolvaj Sándorné: A fizika tanítás eszközei a XX. század elejéről a hajdúböszörményi Bocskai István Gimnáziumban | 102 |
Hírek - kitekintés | 107 |
Tanszer - Múzeum | 112 |
3. szám | |
Balogh Mihály: Mustra | 5 |
Könyvtár | |
Hock Zsuzsanna: A könyvtárosok etikai kódexéről | 7 |
Romák a könyvtárban | 11 |
Lázárné Szanádi Csilla: "Hét-köznapi" csodák egy iskolai könyvtárban | 14 |
Sáráné Lukátsy Sarolta: Mi köze a könyvtárnak az iskolához? | 18 |
Fazekasné Sin Gyöngyi: Kissé szószátyár éves beszámoló egy általános iskola könyvtárosától | 22 |
Olvasáspedagógia | |
Murányi Péter: Mit olvasnak a gyerekek? | 28 |
A Nagy Könyv bűvöletében | 33 |
Bevezetés a szépirodalomba | 35 |
Tankönyv - taneszköz | |
Székely Győző: Visszatért múlt? | 36 |
Fehér Katalin: Tankönyvek, tankönyvkritika a felvilágosodás és reformkori Magyarországon | 48 |
Kereszty Orsolya: A társadalmi nemek reprezentációjának vizsgálata tankönyvekben | 56 |
Lukáts János: Az én memoritereim | 68 |
Vajda Kornél: A memoriter hasznáról - kissé szubjektíven | 72 |
Rovarvilág CD lemezen | 77 |
ifjúsági irodalom | |
Palotás Ágnes: "Jó éjszakát, gyerekek!" | 78 |
Az elvarázsolt város | 85 |
A Könyvmolyképző Kiadó három új mesekönyve | 87 |
A Szikláshegyek varázslója | 92 |
Anno | |
Nagy László: Néhány szó általában a gyermekmeséről | 96 |
Oktatástörténet | |
Jedlik Ányos emlékkiállítás | 97 |
Hírek - kitekintés | 99 |
4. szám | |
Balogh Mihály: Mustra | 5 |
Könyvtár | |
Balogh Mihály: Könyvtár a pedagógia szolgálatába - pedagógia a könyvtárban | 7 |
Celler zsuzsanna - Csík Tibor: Az iskolai (kollégiumi) könyvtárakban 2004-ben végzett könyvtári szakfelügyeleti vizsgálat | 16 |
Répási Ildikó: Határon túli tapasztalatok az iskolai könyvtári munkában | 29 |
Könyv és Múzeumi nevelés | 35 |
Anno | |
Németh Sándor: A xx. század nevelési problémái és az ifjúsági könyvtárak | 37 |
Olvasáspedagógia | |
Nagy Attila: Egyetemes és nemzeti | 41 |
Mohos Sándor: A Nagy Könyv egymilliárdért | 44 |
Benke László: Varga Domokos feltámadása | 46 |
Tankönyv - taneszköz | |
Tótfalusi istván: Hogy mi ne legyünk angol nyelvi gyarmat | 50 |
Áment Erzsébet: Domokos Lászlóné és a tankönyv | 62 |
A Homo Ludens Hungaricus nyomában | 66 |
Anno | |
Globalizáció és a tankönyvek | 68 |
Nagy Iván: A tankönyvek nemzetközi rivíziója | 70 |
Magyarország a hollandi tankönyvekben | 75 |
Ifjúsági irodalom | |
Orosz Katalin: A népmesék lélektani elemzése | 78 |
Valakovicsné lakatos Marianna: A mesék létjogosultsága, avagy kell-e nekünk népmese? | 84 |
Oktatástörténet | |
Stohl róbert: Adatok Péteri Takács József nevelői tevékenységéhez | 88 |
Kührner Éva: Egy iskolaiorvosi szaklap a harmincas években | 91 |
A Magyar Reformpedagógiai Törekvések c. könyvsorozat ajánlása | 97 |
Bogdán Melinda: Pedagógiai múzeumok a világhálón | 98 |
Nádasi András: Tanszer-Múzeum | 112 |
Hírek - Kitekintés | 122 |