kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 341 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 978-963-9795-36-5 |
Megjegyzés: | Színes fotókkal illusztrálva. |
Előszó | 12 |
Személyiségünk az eszköz; Tanítóként-tanárként, itthon, most (Kereszty Zsuzsa) | 15 |
Tanítói-tanári szerep - ma | 17 |
Néhány szó a századról, amely mögöttünk van | 17 |
Az utolsó fél évszázad itthon | 18 |
Mentális egészség | 21 |
Több kultúra - együtt | 26 |
Több kultúra jelenléte | 29 |
Cigány gyerekek az osztályunkban | 33 |
Nehézségek | 35 |
Személyiségünk karbantartása | 38 |
Öntudatra ébredés | 38 |
Önreflexió | 39 |
Természetesség, spontaneitás | 41 |
A tanár viszonya a gyerekhez és a szülőhöz - különös tekintettel a más (szub)kultúrából érkezőkre | 43 |
A gyerek és a tanító, a tanár | 43 |
A szülők és a tanító, tanár | 46 |
Ki az a gyerek, akit ránk bíztak? | 49 |
Ki ez a gyerek? Milyen viszonyban vagyok vele? (Lányi Marietta - Kereszty Zsuzsa) | 50 |
A gyerekek megismerése és fogadása | 50 |
A beszélgetőkör | 53 |
A tanulók kognitív képességeinek megismerése | 55 |
Maga a kapcsolat | 55 |
"Erőinek és hiányainak rajza" | 57 |
A többszörös intelligencia vizsgálata | 57 |
Azok a bizonyos alapképességek | 61 |
A megérzés, azaz intuíció | 65 |
Gyerekek együtt: a csoportdinamikai folyamatokról (Kereszty Zsuzsa) | 67 |
Egyén és csoport | 67 |
Ősi örökség | 67 |
Az együttes élmény | 67 |
Szabályalkotás | 68 |
Szabálykövetés | 69 |
Ünnepek | 70 |
Az elfogadás gyakorlata (Lányi Marietta) | 72 |
Az elfogadás mint érték | 72 |
Iskolai tapasztalatok | 72 |
Hogyan készítsük fel tanítványainkat a személyre szabott tanulásra? (Lányi Marietta) | 79 |
Differenciálás a diákok szempontjából | 79 |
Differenciálás a pedagógus nézőpontjából | 80 |
Az első osztályban | 83 |
Optimális terhelés | 84 |
Mit tanítsunk? | 85 |
A tanítás tartalma; a "tananyag" és a gyerek (Kereszty Zsuzsa) | 86 |
Mit tanítsunk az iskolakezdés első éveiben? | 87 |
Mit tanítsunk 1-4. osztályban magyar nyelv és irodalomból? | 89 |
Mit tanítsunk matematikából? | 98 |
Mit tanítsunk természetismeretből? | 99 |
Mit tanítsunk társadalomismeretből? | 100 |
Mit tanítsunk 5-6. osztályban magyarból? | 101 |
Mit tanítsunk 5-6. osztályban matematikából? | 102 |
Ahogyan épül: a tananyag differenciált elrendezése (Lányi Marietta) | 104 |
A tananyag és a differenciálás (kinek mit?) | 104 |
A tananyag differenciálásának főbb szempontjai | 105 |
Példák a kulturális alapkészségek kialakításának kezdő lépéseire | 108 |
Hogyan tanítsunk? | 121 |
Miért differenciáltan, miért együttműködve? (Lányi Marietta) | 122 |
Különbözünk | 123 |
Differenciált tevékenységek az első osztály első heteiben | 127 |
Tanulási stílus | 127 |
Előzetes tudás | 128 |
Tanulási tempó | 129 |
Differenciált tevékenységek második osztályban | 129 |
A differenciáló tanítás jellemzői | 130 |
Az élményt nyújtó tanulás (Lányi Marietta) | 136 |
A cselekvés pedagógiája | 136 |
Tanulás, élmény, döntés, felelősség | 137 |
Példák egy-egy téma élményt nyújtó megközelítésére | 138 |
Tanulási szokások, technikák | 147 |
Így látják a gyerekek | 149 |
Az úgynevezett munkaformák (Lányi Marietta) | 151 |
Tanítványaink tehát különböznek | 151 |
Frontális munka | 152 |
Kooperatív tanulás (csoport- és páros munka) | 152 |
Egyéni, önálló munka | 166 |
A tanulás párhuzamos, többszintű szervezése | 171 |
Egyéni bánásmód a napköziben (Kereszty Zsuzsa) | 173 |
Befogadni | 173 |
A szabadban | 175 |
Az idő | 177 |
A lecke | 178 |
Rugalmasnak maradni | 178 |
Tervezés, felkészülés a differenciált foglalkozásra (Lányi Marietta - Kereszty Zsuzsa) | 179 |
Tanterv, tantárgyi programok | 179 |
Lényegi kérdések | 179 |
Tantárgyi program | 181 |
Felkészülés a differenciált foglalkozásra | 181 |
Az idő és a tér, amelyben együtt élünk a gyerekekkel (Kereszty Zsuzsa) | 188 |
Az iskolában töltött idő | 188 |
Ritmus | 188 |
Projekt | 190 |
Az értékelésről (Kereszty Zsuzsa - Lányi Marietta) | 199 |
Az értékelés mint értékkeresés | 199 |
Milyen gyakran? | 199 |
Osztályzat vagy szöveg? | 200 |
Önmagához képest | 201 |
Központi mérések, egyéni haladás | 204 |
Értékelési rendszerek | 205 |
Ki értékeljen? | 208 |
Az iskola mint egységes "egész" (Lányi Marietta) | 211 |
Közös és sajátos célok, feladatok | 211 |
Egységes szemlélet, közös gyerek- és iskolakép | 212 |
A tantestület mint szakmai műhely | 213 |
Értekezlet | 213 |
Együttműködés a pedagógusok között | 214 |
Segítő párok a Gyermekek Házában | 215 |
Együttműködés a szülőkkel (beengedni, beszélgetni, elfogadni, osztályba behívni) | 215 |
Hogyan kezdjünk hozzá? (Kereszty Zsuzsa) | 218 |
Tapintat önmagunkkal | 218 |
A füzetek | 218 |
Kooperatív módszerek | 219 |
Nehézségek - megújuló jelenlét | 219 |
Függelék. Foglalkozástervek differenciált tanításhoz | 221 |
A leírásokban gyakran használt kifejezések értelmezése | 222 |
A foglalkozástervekben szereplő kooperatív módszerek bemutatása | 223 |
Anyanyelv, 1. osztály. Készítette: Kókayné Lányi Marietta (Gyermekek Háza) | 227 |
Anyanyelv, 2. osztály. Készítette: Montay Beáta (Gyermekek Háza) | 235 |
Matematika, 3. osztály. Készítette: Ilyés Csilla (Gyermekek Háza) | 256 |
Matematika, 4. osztály. Készítette: Szabóné Vajna Kinga (Gyermekek Háza) | 267 |
Matematika, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros) | 277 |
Matematika, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros) | 283 |
Természetismeret, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros) | 289 |
Természetismeret, 5. osztály: Diffferenciálás intelligenciaerősségek szerint. Készítette: Lissai Katalin (Gyermekek Háza) | 294 |
Angol nyelv, 5. osztály. Készítette: Barcsa Melinda (Gyermekek Háza) | 298 |
Történelem, 5. osztály: Differenciálás intelligenciaerősségek szerint. Készítette: Szenteczkiné Lányi Katalin (Gyermekek Háza) | 308 |
Rajz és vizuális kultúra, 5. osztály. Készítette: Varasdy Iván (Gyermekek Háza) | 312 |
Magyar nyelv és irodalom, 6. osztály. Készítette: Varga Julianna (Gyermekek Háza) | 317 |
Természetismeret, 6. osztály. Készítette: Bernáth Judit (Gyermekek Háza) | 330 |
A szerzőkről | 338 |
Tárgymutató | 340 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.