1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Könnyű a WINDOWS-t programozni!? - Lemezzel

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 623 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-044-x
Megjegyzés: Lemezmelléklettel. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés1
A Windows programozásának alapjai7
A Windows API programozásának alapjai7
Alapelemek7
Azonosítók és deklarációk7
Függvényhívások9
Az ablakok mint objektumok10
Üzenetvezérelt felépítés10
Az ablakkezelő függvények11
Az egyszerű API programok szerkezete12
A megjelenítendő ablakok osztályának regisztrációja15
A megjelenítendő ablak létrehozása19
Az ablak megjelenítése23
Az üzenetvezérlés24
Az ablakkezelő függvény32
Windows program készítése40
A fordítás és a szerkesztés lépései a "make" állomány41
A modul definíciós állomny (a .DEF file)43
Néhány szó a callback függvényekről45
Adatbevitel Windows alatt49
A Windows input üzenetei50
Az üzenet formái50
Billentyűzet input52
Az input fókusz53
Az üzenetek wParam paramétere54
Az üzenetek IParam paramétere55
A váltóbillentyűk állapota56
Karakter input 58
A Windows kódtáblái60
A szövegkurzor64
Adatbevitel egér segítségével66
A váltóbillentyűk állapotának feldolgozása71
Egér üzenetek a nem aktív területeken71
Az időzítő (timer), mint input eszköz76
Az időzítő üzeneteinek fogadása az ablakkezelő függvényben77
Az időzítő üzeneteinek fogadása időzítő-függvénnyel78
Adatbevitel a görgetősávról80
Grafikát tartalmaző ablak görgetése83
Szöveget tartalmazó ablak görgetése86
A görgetés vezérlése billentyűzetről90
Menü input91
Erőforrások93
Mik azok az erőforrások?93
Az erőforrásokat tartalmazó file-ok típusai93
Az erőforrásleíró file94
Az erőforrás file94
Az erőforrások azonosítói94
Ikonok, kurzorok95
Hivatkozás az ikonokra96
Az ikonok felhasználása97
Az erőforrások és a memória99
A bittérkép erőforrások100
Sztring erőforrások101
A sztringek és az üzenetablakok103
A sztirngek és a memória104
Felhasználói erőforrások105
Menük107
A menü felhasználása111
Menük és üzenetek112
menü definiálása programból114
Lebegő legördülő menük114
A rendszermenü használata115
A menü megváltoztatása116
Billentyűzet gyorsítók118
A gyorsítótábla119
A gyorsítótábla használata120
A gyorsító üzenetek feldolgozása122
Gyermekablakok kezelése125
Kezelőgombok129
Nyomógombok130
Kiválasztó gombok131
Rádiógombok132
Csoport133
A nyomógombok használata133
Statikus ablakok135
Görgető ablakok136
Szerkesztő ablakok140
Listaablakok146
Kombinált szerkesztő-lista ablakok154
API Példa gyermekablakok használatára160
Kapcsolat több ablakkal163
Az MDI használatával kapcsolatos lehetőségek164
Az MDI használatára vonatkozó példaprogram ismertetése172
Dialógusablakok177
Dialógusablakok kezelése az API-ban177
Egy egyszerű dealógusablak létrehozása178
A dialógusablak-kezelő függvény181
A dialógusablak meghívása182
A dialógusablakok stílusáról184
Előre definiált vezérlők185
Egy összetettebb dialógusablak188
A dialógusablak elemeinek (gyermekablakainak) kezelése190
Az OK és a Cancel nyomógombok193
A WS_GROUP és a WS_TABSTOP stílusok195
A dialógusablakok megjelenési formája196
Dialógusablakot kezelő egyéb függvények197
Saját vezérlők definiálása197
Üzenetablak létrehozása és kezelése199
Nem modáli dialógusablakok200
Általános dialógusablakok (COMMDLG.DLL)205
A dialógusablakok megjelnítésének ajánlott lépéssorozata209
A hook függvény alkalmazása212
Az előre definiált dialógusablak módosítása213
Help az általános dialógusablakokban214
Az Open és a Save_Ad dialógusablak215
A Windows grafikus felületének programozása (GDI)223
Az eszközkapcsolat224
Eszközkapcsolat az érvénytelen területek újrafestésére225
Eszközkapcsolat az ablak aktív területének újafestéséhez225
Eszközkapcsolat a teljes ablak újrafestéséhez226
Eszközkapcsolat az egész képernyő újrafestéséhez227
Eszközkapcsolat nyomtatók használatához228
Eszközkapcsolat informáciszerzéshez228
Eszközkapcsolat virtuális mermóriaeszközhöz229
GDI metafile és eszközkapcsolat metafile-hoz229
Eszközkapcsolatok tárolása és visszahívása230
Az eszközök adatai231
Rajzeszközök használata234
Színek és színpaletták238
Tollak244
Ecsetek246
Régiók249
Szövegek252
Bittérképek269
Rajzolási attribútumok278
A háttérszín278
A háttér használatának módja278
A megjelenítési mód279
Kifestési módok282
A szövegek színe283
A szövegek megjelenítési módja284
Leképezési módok285
A fizikai- és logikai koordináták használata288
Fizikai eszközkapcsolat-koordinátarendszerek288
Leképezés a logikai és a fizikai koordináták közt291
Fix léptékű leképezések298
Egyetloen léptéktényezővel leírható leképezés298
Szabadon léptékezhető leképezés298
Vágási határok beállítása299
Rajzrutinok301
Pontok301
Vonalak húzása301
Kifestett alakzatok304
Régiókkal kapcsolatos műveletek307
Téglalapkezelő függvények309
Bitműveletek312
Szövegek315
Egyéb geometriai funkciók320
Metafile321
Nyomtatók használata324
Példa a Windows grafikus felületének használatára335
A Windows memóriakezelése337
A Windows memóriahazsnálata a különböző üzemmódokban337
Bevezetés a Windows memóriahasználatába341
Memóriahasználat Windows alkalmazásokból345
A lokális memória használata347
A globális memória használata351
Az eldobható (discardable) memóriablokkok kezelése359
A kiegészítő byte-ok használata361
Az erőforrások kezelése364
Szegmensek használata368
A memőriamodellek és a Windows alkalmazások371
A Windows memóriakezelését bemutató példaprogramok372
Dinamikusan szerkeszthető könyvtárak375
Ismerkedés a DLL-lel375
A DLL-könyvtár felépítése380
A DLL speciális függvényei380
Exportált függvények384
A DLL modul definíciós állománya385
Erőforráskönyvtár kialakítása386
A DLL-ben tárolt függvények és erőforrások elérése387
Statikus importálás import könyvtár megadásával388
Statikus importálás az IMPORTS utasítás felhasználásával388
Dinamikus importálás futásidőben389
A globális memória használata DLL-ből395
DLL fordítása és szerkesztése395
DLL készítése a Borland C++ 3.1 fejlesztői környezetében395
A DLL fordítása és szerkesztése parancssorban396
Windows alatti file-kezelés397
Univerzális file-nyitás (OpenFile)398
A file-kezelés hagyományos lehetőségei401
Memóriamodell-független file-kezelés402
File-nyitás403
Pozícionálás a file-ban405
Írás a file-ba406
Olvasás a file-ból407
A file lezárása410
Ideiglenes file-ok létrehozása410
A file-leírók száma alkalmazásonként412
File-ok megosztott elérése413
Alkalmazások közötti adatcsere415
A clipboard415
A clipboard használatának alapjai415
Adatok írása a clipboard-ra418
Adatok olvasása az átmeneti tárolóról420
Hogyan működik az átmeneti tároló?421
A késleltetett adatszolgáltatás422
Saját adatformátumok423
Az átmeneti tárolót olvasó programok lánca425
Clipboard file formátuma426
Dinamikus adatcsere alkalmazások között427
DDEML alapfogalmak427
A DDEML kapcsolatok típusai436
Példaprogramok445
Az objektum- beépítés és beszerkesztés alapjai446
Az OLE használatának alapfogalmai447
A regisztráció és a regisztrációs adatbázis449
Az átmeneti tároló használata, adatformátumok és konvenciók452
A kliens programok454
Szerver programok467
Egyéb OLE lehetőségek476
Help készítése Windows alkalmazáshoz479
Mi a Windows help file?479
Tematikus (topic) file-ok készítése480
Tematikus file-ok készítése közvetlen módszerrel481
Tematikus file-ok készítése közvetlen módszerrel493
A Help project állományainak elkészítése498
A project file szekciói499
Project állomány opciói az [OPTIONS] szekcióban503
Makrók használata a project file-okban507
A Help elérése Windows alkalmazásból508
Help kiválasztása a Help menüből508
Help kiválasztása billentyűzetről510
A Help egérrel történő kiválasztása513
A Help elérése kulcsszavak segítségével515
Help megjelenítése másodlagos ablakokban516
A Help megszüntetése518
A Windows 3.1 speciális lehetőségei519
Windows horgok (hooks)519
Windows horog-függvények519
Szűrőfüggvények521
Horogtípusok523
Alosztályok kialakítása526
Alosztály létrehozása és megszüntetése527
A tulajdonságlista használata529
TOOLHELP, avagy a Windows "belülről"531
32-bites alkalmazások a Windows 3.1-ben543
Mi az a Win32s?544
16-betes forráskód átvitele 32-bites Windows alá545
Kompatibilis típusnevek használata545
32-bites üzenetek kezelése548
Megfelelő API-hívások használata553
Változások a WinMain függvény paraméterezésében557
32-bites dinamikusan szerkeszthető könyvtárak558
Portábilis Windows alkalmazások készítésének szabályai559
Függelék
A modul-definíciós file561
Az erőforrásleíró file567
Erőforrások bekapcslása az alkalmazásba567
Az erőforrásleíró file létrehozása567
Egysoros utasítások568
Többsoros utasítások569
Az ACCELERATORS utasítás569
A DIALOG utasítás571
A MENU utasítás574
Az RCDATA utasítás576
STRINGTABLE utasítás577
Felhasználó által határozott (User-Defined) utasítás578
Direktívák579
MS-DOS hibakódok581
Help makrók és RTF-utasítások585
Help makrók585
RTF-utasítások586
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem