Bevezetés | 1 |
A Windows programozásának alapjai | 7 |
A Windows API programozásának alapjai | 7 |
Alapelemek | 7 |
Azonosítók és deklarációk | 7 |
Függvényhívások | 9 |
Az ablakok mint objektumok | 10 |
Üzenetvezérelt felépítés | 10 |
Az ablakkezelő függvények | 11 |
Az egyszerű API programok szerkezete | 12 |
A megjelenítendő ablakok osztályának regisztrációja | 15 |
A megjelenítendő ablak létrehozása | 19 |
Az ablak megjelenítése | 23 |
Az üzenetvezérlés | 24 |
Az ablakkezelő függvény | 32 |
Windows program készítése | 40 |
A fordítás és a szerkesztés lépései a "make" állomány | 41 |
A modul definíciós állomny (a .DEF file) | 43 |
Néhány szó a callback függvényekről | 45 |
Adatbevitel Windows alatt | 49 |
A Windows input üzenetei | 50 |
Az üzenet formái | 50 |
Billentyűzet input | 52 |
Az input fókusz | 53 |
Az üzenetek wParam paramétere | 54 |
Az üzenetek IParam paramétere | 55 |
A váltóbillentyűk állapota | 56 |
Karakter input | 58 |
A Windows kódtáblái | 60 |
A szövegkurzor | 64 |
Adatbevitel egér segítségével | 66 |
A váltóbillentyűk állapotának feldolgozása | 71 |
Egér üzenetek a nem aktív területeken | 71 |
Az időzítő (timer), mint input eszköz | 76 |
Az időzítő üzeneteinek fogadása az ablakkezelő függvényben | 77 |
Az időzítő üzeneteinek fogadása időzítő-függvénnyel | 78 |
Adatbevitel a görgetősávról | 80 |
Grafikát tartalmaző ablak görgetése | 83 |
Szöveget tartalmazó ablak görgetése | 86 |
A görgetés vezérlése billentyűzetről | 90 |
Menü input | 91 |
Erőforrások | 93 |
Mik azok az erőforrások? | 93 |
Az erőforrásokat tartalmazó file-ok típusai | 93 |
Az erőforrásleíró file | 94 |
Az erőforrás file | 94 |
Az erőforrások azonosítói | 94 |
Ikonok, kurzorok | 95 |
Hivatkozás az ikonokra | 96 |
Az ikonok felhasználása | 97 |
Az erőforrások és a memória | 99 |
A bittérkép erőforrások | 100 |
Sztring erőforrások | 101 |
A sztringek és az üzenetablakok | 103 |
A sztirngek és a memória | 104 |
Felhasználói erőforrások | 105 |
Menük | 107 |
A menü felhasználása | 111 |
Menük és üzenetek | 112 |
menü definiálása programból | 114 |
Lebegő legördülő menük | 114 |
A rendszermenü használata | 115 |
A menü megváltoztatása | 116 |
Billentyűzet gyorsítók | 118 |
A gyorsítótábla | 119 |
A gyorsítótábla használata | 120 |
A gyorsító üzenetek feldolgozása | 122 |
Gyermekablakok kezelése | 125 |
Kezelőgombok | 129 |
Nyomógombok | 130 |
Kiválasztó gombok | 131 |
Rádiógombok | 132 |
Csoport | 133 |
A nyomógombok használata | 133 |
Statikus ablakok | 135 |
Görgető ablakok | 136 |
Szerkesztő ablakok | 140 |
Listaablakok | 146 |
Kombinált szerkesztő-lista ablakok | 154 |
API Példa gyermekablakok használatára | 160 |
Kapcsolat több ablakkal | 163 |
Az MDI használatával kapcsolatos lehetőségek | 164 |
Az MDI használatára vonatkozó példaprogram ismertetése | 172 |
Dialógusablakok | 177 |
Dialógusablakok kezelése az API-ban | 177 |
Egy egyszerű dealógusablak létrehozása | 178 |
A dialógusablak-kezelő függvény | 181 |
A dialógusablak meghívása | 182 |
A dialógusablakok stílusáról | 184 |
Előre definiált vezérlők | 185 |
Egy összetettebb dialógusablak | 188 |
A dialógusablak elemeinek (gyermekablakainak) kezelése | 190 |
Az OK és a Cancel nyomógombok | 193 |
A WS_GROUP és a WS_TABSTOP stílusok | 195 |
A dialógusablakok megjelenési formája | 196 |
Dialógusablakot kezelő egyéb függvények | 197 |
Saját vezérlők definiálása | 197 |
Üzenetablak létrehozása és kezelése | 199 |
Nem modáli dialógusablakok | 200 |
Általános dialógusablakok (COMMDLG.DLL) | 205 |
A dialógusablakok megjelnítésének ajánlott lépéssorozata | 209 |
A hook függvény alkalmazása | 212 |
Az előre definiált dialógusablak módosítása | 213 |
Help az általános dialógusablakokban | 214 |
Az Open és a Save_Ad dialógusablak | 215 |
A Windows grafikus felületének programozása (GDI) | 223 |
Az eszközkapcsolat | 224 |
Eszközkapcsolat az érvénytelen területek újrafestésére | 225 |
Eszközkapcsolat az ablak aktív területének újafestéséhez | 225 |
Eszközkapcsolat a teljes ablak újrafestéséhez | 226 |
Eszközkapcsolat az egész képernyő újrafestéséhez | 227 |
Eszközkapcsolat nyomtatók használatához | 228 |
Eszközkapcsolat informáciszerzéshez | 228 |
Eszközkapcsolat virtuális mermóriaeszközhöz | 229 |
GDI metafile és eszközkapcsolat metafile-hoz | 229 |
Eszközkapcsolatok tárolása és visszahívása | 230 |
Az eszközök adatai | 231 |
Rajzeszközök használata | 234 |
Színek és színpaletták | 238 |
Tollak | 244 |
Ecsetek | 246 |
Régiók | 249 |
Szövegek | 252 |
Bittérképek | 269 |
Rajzolási attribútumok | 278 |
A háttérszín | 278 |
A háttér használatának módja | 278 |
A megjelenítési mód | 279 |
Kifestési módok | 282 |
A szövegek színe | 283 |
A szövegek megjelenítési módja | 284 |
Leképezési módok | 285 |
A fizikai- és logikai koordináták használata | 288 |
Fizikai eszközkapcsolat-koordinátarendszerek | 288 |
Leképezés a logikai és a fizikai koordináták közt | 291 |
Fix léptékű leképezések | 298 |
Egyetloen léptéktényezővel leírható leképezés | 298 |
Szabadon léptékezhető leképezés | 298 |
Vágási határok beállítása | 299 |
Rajzrutinok | 301 |
Pontok | 301 |
Vonalak húzása | 301 |
Kifestett alakzatok | 304 |
Régiókkal kapcsolatos műveletek | 307 |
Téglalapkezelő függvények | 309 |
Bitműveletek | 312 |
Szövegek | 315 |
Egyéb geometriai funkciók | 320 |
Metafile | 321 |
Nyomtatók használata | 324 |
Példa a Windows grafikus felületének használatára | 335 |
A Windows memóriakezelése | 337 |
A Windows memóriahazsnálata a különböző üzemmódokban | 337 |
Bevezetés a Windows memóriahasználatába | 341 |
Memóriahasználat Windows alkalmazásokból | 345 |
A lokális memória használata | 347 |
A globális memória használata | 351 |
Az eldobható (discardable) memóriablokkok kezelése | 359 |
A kiegészítő byte-ok használata | 361 |
Az erőforrások kezelése | 364 |
Szegmensek használata | 368 |
A memőriamodellek és a Windows alkalmazások | 371 |
A Windows memóriakezelését bemutató példaprogramok | 372 |
Dinamikusan szerkeszthető könyvtárak | 375 |
Ismerkedés a DLL-lel | 375 |
A DLL-könyvtár felépítése | 380 |
A DLL speciális függvényei | 380 |
Exportált függvények | 384 |
A DLL modul definíciós állománya | 385 |
Erőforráskönyvtár kialakítása | 386 |
A DLL-ben tárolt függvények és erőforrások elérése | 387 |
Statikus importálás import könyvtár megadásával | 388 |
Statikus importálás az IMPORTS utasítás felhasználásával | 388 |
Dinamikus importálás futásidőben | 389 |
A globális memória használata DLL-ből | 395 |
DLL fordítása és szerkesztése | 395 |
DLL készítése a Borland C++ 3.1 fejlesztői környezetében | 395 |
A DLL fordítása és szerkesztése parancssorban | 396 |
Windows alatti file-kezelés | 397 |
Univerzális file-nyitás (OpenFile) | 398 |
A file-kezelés hagyományos lehetőségei | 401 |
Memóriamodell-független file-kezelés | 402 |
File-nyitás | 403 |
Pozícionálás a file-ban | 405 |
Írás a file-ba | 406 |
Olvasás a file-ból | 407 |
A file lezárása | 410 |
Ideiglenes file-ok létrehozása | 410 |
A file-leírók száma alkalmazásonként | 412 |
File-ok megosztott elérése | 413 |
Alkalmazások közötti adatcsere | 415 |
A clipboard | 415 |
A clipboard használatának alapjai | 415 |
Adatok írása a clipboard-ra | 418 |
Adatok olvasása az átmeneti tárolóról | 420 |
Hogyan működik az átmeneti tároló? | 421 |
A késleltetett adatszolgáltatás | 422 |
Saját adatformátumok | 423 |
Az átmeneti tárolót olvasó programok lánca | 425 |
Clipboard file formátuma | 426 |
Dinamikus adatcsere alkalmazások között | 427 |
DDEML alapfogalmak | 427 |
A DDEML kapcsolatok típusai | 436 |
Példaprogramok | 445 |
Az objektum- beépítés és beszerkesztés alapjai | 446 |
Az OLE használatának alapfogalmai | 447 |
A regisztráció és a regisztrációs adatbázis | 449 |
Az átmeneti tároló használata, adatformátumok és konvenciók | 452 |
A kliens programok | 454 |
Szerver programok | 467 |
Egyéb OLE lehetőségek | 476 |
Help készítése Windows alkalmazáshoz | 479 |
Mi a Windows help file? | 479 |
Tematikus (topic) file-ok készítése | 480 |
Tematikus file-ok készítése közvetlen módszerrel | 481 |
Tematikus file-ok készítése közvetlen módszerrel | 493 |
A Help project állományainak elkészítése | 498 |
A project file szekciói | 499 |
Project állomány opciói az [OPTIONS] szekcióban | 503 |
Makrók használata a project file-okban | 507 |
A Help elérése Windows alkalmazásból | 508 |
Help kiválasztása a Help menüből | 508 |
Help kiválasztása billentyűzetről | 510 |
A Help egérrel történő kiválasztása | 513 |
A Help elérése kulcsszavak segítségével | 515 |
Help megjelenítése másodlagos ablakokban | 516 |
A Help megszüntetése | 518 |
A Windows 3.1 speciális lehetőségei | 519 |
Windows horgok (hooks) | 519 |
Windows horog-függvények | 519 |
Szűrőfüggvények | 521 |
Horogtípusok | 523 |
Alosztályok kialakítása | 526 |
Alosztály létrehozása és megszüntetése | 527 |
A tulajdonságlista használata | 529 |
TOOLHELP, avagy a Windows "belülről" | 531 |
32-bites alkalmazások a Windows 3.1-ben | 543 |
Mi az a Win32s? | 544 |
16-betes forráskód átvitele 32-bites Windows alá | 545 |
Kompatibilis típusnevek használata | 545 |
32-bites üzenetek kezelése | 548 |
Megfelelő API-hívások használata | 553 |
Változások a WinMain függvény paraméterezésében | 557 |
32-bites dinamikusan szerkeszthető könyvtárak | 558 |
Portábilis Windows alkalmazások készítésének szabályai | 559 |
Függelék | |
A modul-definíciós file | 561 |
Az erőforrásleíró file | 567 |
Erőforrások bekapcslása az alkalmazásba | 567 |
Az erőforrásleíró file létrehozása | 567 |
Egysoros utasítások | 568 |
Többsoros utasítások | 569 |
Az ACCELERATORS utasítás | 569 |
A DIALOG utasítás | 571 |
A MENU utasítás | 574 |
Az RCDATA utasítás | 576 |
STRINGTABLE utasítás | 577 |
Felhasználó által határozott (User-Defined) utasítás | 578 |
Direktívák | 579 |
MS-DOS hibakódok | 581 |
Help makrók és RTF-utasítások | 585 |
Help makrók | 585 |
RTF-utasítások | 586 |