1.062.892

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Könnyű a WINDOWS-t programozni!? 1. (töredék)

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 425 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7642-32-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Windows program egyre inkább terjed a felhasználók körében. Nagy előnyei közé tartozik az egységes kezelés, a különböző programok hasonló, áttekinthető megjelenése mellett az, hogy a PC típusú... Tovább

Előszó

A Windows program egyre inkább terjed a felhasználók körében. Nagy előnyei közé tartozik az egységes kezelés, a különböző programok hasonló, áttekinthető megjelenése mellett az, hogy a PC típusú gépek hardver eszközeit jobban kihasználja, mint a DOS operációs rendszer. A különböző processzorok (8088, 80286 80386 és 80486) lehetőségei kiaknázhatók ugyanúgy, mint az esetleges nagy memória. A hagyományos, egy program futtatására alkalmas DOS operációs rendszerrel szemben a Windows egyszerre több program futtatását teszi lehetővé megosztva az erőforrásokat a programok közt. Azt nem mondhatjuk, hogy a Windows operációs rendszer lenne. Rendelkezik olyan tulajdonságokkal, amelyek az operációs rendszereket is jellemzik (memóriakezelés, a programok futásának szervezése), néhány területen azonban a DOS lehetőségeire hagyatkozik (például az alacson szintű I/O kezelés). Fontos, hogy felhasználási szempontból a Windows nagyon hasonlít más típusú számítógépek operációs rendszeréhez, vagy azok előzőekben kiemelt néhány tulajdonság is elegendő a Windows program előnyeinek bizonyítására.
A szoftver piacokon mostanáig azonban kevésbé terjedtek el olyan programok, amelyek a Windows felügyelete alatt működnek - az úgynevezett Windows alkalmazói programok (application). Napjainkban ez a helyzet változni látszik. Egyre több sikeres programnak, szövegszerkesztőnek, játéknak, táblázatkezelőnek stb. van olyan verziója, amely a Windows felügyelete alatt működik... Vissza

Tartalom

I. kötet
A Windows programozás alapjai5
Mi a Windows5
A Windows programozás alapelemei6
Azonosítók és deklarációk7
Függvényhívások8
Windows objektumok, objektum orientált programozás9
Üzenetvezérelt felépítés9
Az ablakkezelő eljárás10
Egyszerű Windows programok szerkezete10
A megjelenítendő ablak osztályának meghatározása14
A megjelenítendő ablak létrehozása17
Az ablak megjelenítése20
Az üzenetvezérlés21
Az ablakkezelő függvény30
A teljes példaprogram40
Windows program készítése44
A fordítás és a szerkesztés lépései a "make" állomány45
A modul definíciós állomány (a .DEF file)47
Input Windows alatt51
A Windows input üzenetei51
Az üzenet formái52
Billentyűzet inpus52
Az input fókusz53
A wParam paraméter54
Az IParam paraméter56
A Shift-állapotok56
Példa: A billentyűzet üzenetek fogadása és megjelenítése57
Karakter input62
A szövegkurzor (caret)63
Példa. Karakter üzenetek fogadására és a szövegkurzor használatára64
Egér input71
A Shift billentyűk feldolgozása73
Egér üzenetek a nem aktív területeken74
Példa: Az egér használatára az aktív területen76
Példa: Az egér használata a teljes képernyőn81
A számláló (timer) input85
Példa: A timer input kezelése callback függvénnyel87
Görgető sáv input90
Menü input96
Példa: Windows input üzenetek megjelenítése97
Gyermekablakok kezelése107
Kezelőgombok110
Nyomógombok112
Kiválasztó gombok113
Rádiógombok113
Csoport114
Nyomógombok használata114
Statikus ablakok117
Görgető ablakok118
Szerkesztő ablakok121
Listaablakok127
Kombinált szerkesztő-lista ablakok132
Példa gyermekablakok használatára136
Erőforrások147
Az erőforrások használata147
Az erőforrások fordítása147
Ikonok, kurzorok149
Hivatkozás az ikonokra151
Az ikonok felhasználása153
Az erőforrások és a memória160
A bittérkép erőforrások160
Sztring erőforrások165
A sztringek és az üzenet dobozok167
A sztringek és a memória168
Felhasználói erőforrások169
Menük és billentyűzet gyorsítók176
Menük176
Hivatkozás a menüre180
Menük és üzenetek182
Menü definiálása programból191
A menü definiálás egy újabb megközelítése194
Lebegő pop-up menük195
A rendszermenü használata200
Menü megváltoztatása204
A menü használat egy nem szokásos megközelítése207
Bittérképek használata a menükben211
Billentyűzet hozzárendelés a menühöz224
Billentyűzet gyorsítók224
Gyorsítóként használt billentyűk224
A gyorsító tábla225
A gyorsító tábla betöltése227
A billentyűzet lenyomásának értelmezése228
A gyorsító üzenetek feldolgozása229
Menüelemek engedélyezése235
A menüelemek feldolgozása236
Dialógusdobozok238
Egy egyszerű dialógusdoboz létrehozása239
A dialógusdoboz kezelő függvény244
A dialógusdoboz kezelő eljárás exportálása245
A dialógusdoboz meghívása245
A dialógusdobozok stílusáról247
Előre definiált vezérlők249
Egy összetettebb dialógusdoboz250
A dialógusdoboz vezérlőinek feldolgozása257
Az OK és a Cancel nyomógombok260
A WS_GOUP és a WS_TABSTOP stílus261
A dialógusdobozok megjelenési formája263
Egyéb dialógusdobozt kezelő függvények264
Saját vezérlők definiálása264
Üzenet ablak létrehozása és kezelése271
Dialógusdoboz file-ok nyitásához, elmentéséhez274
A DlgDirList és a DlgDirSelect függvények280
Érvényes file-név szerzése a dialógusdobozból282
A POPPAD szövegszerkesztő program egy új verziója283
Nem modális dialógusdobozok294
A DI (Graphics Device Interfac)311
Az eszközkapcsolat312
Eszközkapcsolat az érvényesítendő téglalap újrafestésére312
Eszközkapcsolat az ablak aktív területének újrafejtésére313
Eszközkapcsolat a teljes ablak újrafestésére314
Eszközkapcsolat az egész képernyő újrafestésére315
Eszközkapcsolat nyomtatók használatára316
Eszközkapcsolat információ szerzésre316
Eszközkapcsolat virtuális memória eszközre317
GDI metafile és eszközkapcsolat metafile-hoz317
Eszközkapcsolatok tárolása és visszahívása318
Példa az eszközkapcsolat használatára319
Az eszközök adatai322
Rajzeszközök használata327
Tollak331
Ecsetek332
Színek és színpaletták336
Régiók343
Szövegek346
Bittérképek356
Példa rajzeszközök használatára367
Rajzolási attribútumok370
A háttérszín371
A háttérszín használatának módja371
A megjelenítési mód372
Kifestési módok374
A szövegek színe376
Szövegek megjelenítési módja377
Leképezési módok378
Az eszközkoordináták és a logikai koordináták használata379
Eszköz koordinátarendszerek380
Leképezés a megjelenítő és a megjelenítési felület közt381
Fix léptékű leképezések386
Egyetlen léptéktényezővel leírható leképezés386
Szabadon léptékezhető leképezés387
Vágási határok beállítása387
Rajzrutinok388
Pontok388
Vonalak húzása389
Kifestett alakzatok391
Régió műveletek394
Bitműveletek398
Szövegek401
Egyéb GDI funkciók405
Metafile406
Nyomtatók használata409
Példa nyomtató használatára421
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem