Fülszöveg
Az Alfárium Nyelvstúdió célja, hogy neurológiai, pszichológiai és pedagógiai jelen legjobb tudása alapján optimalizálja a nyelvtanulást és nyelvtanítást.
Ehhez tudatosan élni kell az emberi agy adta lehetőségekkel. A nagyagy két agyféltekéje között lényeges működési különbségei vannak. Pl.: a bal félteke "beszél", a jobb félteke felismeri a hangnemet, a bal félteke logikus, gondolkodó, egzakt, a jobb félteke apozicionális, szimbólumképzése nincs, inkább képekben és konkrét tárgyakban gondolkodik stb.
Az érzékelt világgal történő kapcsolat a két félteke közötti folyamatos összeköttetés révén válik lehetővé.
A hazai nyelvoktatás elsősorban a verbalitásra, a logikára, a racionális akarati elemekre építő iskolai hagyományok mentén történik, azaz a bal agyfélteke dominanciájára tör. Vannak ugyan kezdeményezések e porosz iskolai modell lazítására, de ezek még nagyon elenyészőek.
Mi megpróbálkozunk a két agyfélteke minden biológiailag adott lehetőségének felhasználásával élni. A nyelv...
Tovább
Fülszöveg
Az Alfárium Nyelvstúdió célja, hogy neurológiai, pszichológiai és pedagógiai jelen legjobb tudása alapján optimalizálja a nyelvtanulást és nyelvtanítást.
Ehhez tudatosan élni kell az emberi agy adta lehetőségekkel. A nagyagy két agyféltekéje között lényeges működési különbségei vannak. Pl.: a bal félteke "beszél", a jobb félteke felismeri a hangnemet, a bal félteke logikus, gondolkodó, egzakt, a jobb félteke apozicionális, szimbólumképzése nincs, inkább képekben és konkrét tárgyakban gondolkodik stb.
Az érzékelt világgal történő kapcsolat a két félteke közötti folyamatos összeköttetés révén válik lehetővé.
A hazai nyelvoktatás elsősorban a verbalitásra, a logikára, a racionális akarati elemekre építő iskolai hagyományok mentén történik, azaz a bal agyfélteke dominanciájára tör. Vannak ugyan kezdeményezések e porosz iskolai modell lazítására, de ezek még nagyon elenyészőek.
Mi megpróbálkozunk a két agyfélteke minden biológiailag adott lehetőségének felhasználásával élni. A nyelv elsajátítását nyelvi nevelésként (önnevelésként) értelmezzük. Jelentős nemzetközi szakirodalmi tapasztalatokra építünk. Azon a véleményen vagyunk, hogy egy alkalmazott eljárás, annak módszertana nem szakítható ki az adott kultúrkörből, hagyományrendszerből, az adott realitásból. Ezért 2 éves fejlesztőmunkával adaptáltuk magyarországi viszonyokra a szuggesztopéd módszert. A módszert ALFÁRIUM MÓDSZER-nek neveztük el.
Ez a tankönyv eddigi tapasztalataink első összegzéseként született. Az igazi szuggesztopéd foglalkozás csak kommunikatív interakcióban jöhet létre. Éppen ezért a tankönyvvel és a hanganyaggal történő egyéni tanulás mellett tanfolyamainkon biztosítjuk Önnek a tanárral való konzultáció és a csoportos játékok élményét.
Vissza