1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Konfliktusok és konszenzusképzés az oktatásban

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Felsőoktatási Kutatóintézet-Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 277 oldal
Sorozatcím: Társadalom és oktatás
Kötetszám: 31
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9609-29-3
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Miként lehetne elérni, hogy ne rövid távú pártszempontok, kiérleletlen reformtervek jegyében változzon az oktatás? Milyen megoldásokat alkalmaznak Európa-szerte a hátrányos helyzetűek sikeres iskoláztatása érdekében? Milyen tényezők akadályozzák idehaza azt, hogy megfelelő színvonalú oktatásban részesülhessenek az alul lévők gyerekei? A felnőttképzés támogatásának új formái hogyan segíthetnek abban, hogy talpon maradhassanak az állásnélküliek és az elbocsátásoktól fenyegetettek? Ilyesfajta kérdések megválaszolásához nyújtanak támpontokat a kötet szociológiai, politológiai, kommunikációelméleti módszereket is alkalmazó tanulmányai. Ezekből több olyan empirikus kutatást is megismerhet az olvasó, amelyek új megvilágításba helyezik az oktatásügyi vitákat, konfliktusokat, a konszenzusképzést egyelőre csak csekély mértékben szolgáló országos szintű konzultatív testületek működését Az alábbiakban két szövegrészt közlünk a szerző tanulmányaiból, majd két interjúrészletet a kötetben... Tovább

Fülszöveg

Miként lehetne elérni, hogy ne rövid távú pártszempontok, kiérleletlen reformtervek jegyében változzon az oktatás? Milyen megoldásokat alkalmaznak Európa-szerte a hátrányos helyzetűek sikeres iskoláztatása érdekében? Milyen tényezők akadályozzák idehaza azt, hogy megfelelő színvonalú oktatásban részesülhessenek az alul lévők gyerekei? A felnőttképzés támogatásának új formái hogyan segíthetnek abban, hogy talpon maradhassanak az állásnélküliek és az elbocsátásoktól fenyegetettek? Ilyesfajta kérdések megválaszolásához nyújtanak támpontokat a kötet szociológiai, politológiai, kommunikációelméleti módszereket is alkalmazó tanulmányai. Ezekből több olyan empirikus kutatást is megismerhet az olvasó, amelyek új megvilágításba helyezik az oktatásügyi vitákat, konfliktusokat, a konszenzusképzést egyelőre csak csekély mértékben szolgáló országos szintű konzultatív testületek működését Az alábbiakban két szövegrészt közlünk a szerző tanulmányaiból, majd két interjúrészletet a kötetben bemutatott kutatásokból: „(...) a vitát szervező fél érdekei élveztek elsőbbséget a vita résztvevőinek ama elemi érdekével szemben, hogy »normális«, azaz a jogszabálytervezet alapos tanulmányozását, a lehetséges alternatívák megismerését és mérlegelését lehetővé tevő időhatárok mellett kerülhessen sor a vitára" (1985) „(...) tárgyalásos érdekegyeztetésre e fórumok nem adtak lehetőséget: a törvényelőkészítő bizottság magának tartotta fenn azt a jogot, hogy a véleményekből kiválassza a (...) »megfontolásra érdemes« szempont okát." (1991) „Engem idegesít az a nagy demokratizmus, ami itt kezdett kialakulni. (...) a hallgatók most már kezdenek olyanokkal foglalkozni, ami egyáltalán nem tartozik rájuk, például tanterveket akarnak csinálni." (tanszékvezető, 1978) „Az első pedagógiai programot még fantasztikus lelkesen készítettük, hogy jaj de jó, magunknak csináljuk. De utána, amikor kiderült, hogy máris módosíthatjuk, és kezdhetjük elölről, a lelkesedésünk elkezdett lohadni." (iskolaigazgató, 2002) Vissza

Tartalom

Látleletek a felsőoktatásról
A PÁLYÁZATI RENDSZERRŐL 8
REJTETT VÁLASZTÓVONALAK NYOMÁBAN - EGY MAGYARORSZÁGI EGYETEMI KONFLIKTUS (Társszerző: Bruszt László) 25
Egyenlőtlenségek és újfajta esélyteremtő megoldások
HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYERMEKEK NEVELÉSE BUDAPEST EGYIK LEROMLOTT VÁROSRÉSZÉBEN 50
AZ AUTONÓMIA FELLEGVÁRAI - EGY KERÜLET ÉS ISKOLÁI (Társszerzők: Berényi Eszter, Erőss Gábor, Imre Anna) 66
AZ ÖNKORMÁNYZATOK ÉS AZ ISKOLAI SZEGREGÁCIÓ 81
PARTNERI EGYÜTTMŰKÖDÉS A NYUGAT-EURÓPAI KIEMELT OKTATÁSI KÖRZETEKBEN ÉS IDEHAZA 98
ESÉLYEGYENLŐSÉG ÉS OKTATÁSPOLITIKA ÖT EURÓPAI ORSZÁGBAN (Társszerzők: Berkovits Balázs, Erőss Gábor, Imre Anna) 108
MUNKA MELLETTI KÉPZÉS FRANCIAORSZÁGBAN ÉS MAGYARORSZÁGON 129
Az oktatáspolitikai viták országos szintű intézményes keretei
AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS VISSZAÁLLÍTÁSÁT SZORGALMAZÓ '56-OS JAVASLAT 146
EGY TÁRSADALMI VITA ANATÓMIÁJA 165
OKTATÁSÜGYI ÉRDEKSZERVEZETEK A RENDSZERVÁLTÁS UTÁNI MAGYARORSZÁGON 185
SZAKMAI ÉS POLITIKAI ERŐK RÉSZVÉTELE A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNY MEGALKOTÁSÁBAN 201
A KIÉRLELETLEN OKTATÁSÜGYI VÁLTOZÁSOK EGYNÉMELY ELLENSZERE 217
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉS KONZULTÁCIÓ A KÖZOKTATÁSBAN 1998 ÉS 2002 KÖZÖTT 249
A SZÖVEGEK ELSŐ MEGJELENÉSÉNEK HELYE ÉS IDEJE 276
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem