kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 143 oldal |
Sorozatcím: | Korszerű nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-18-0258-2 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52586/31. Fekete-fehér ábrákkal. |
Konfliktusok, osztályok értékcsoportok | 5 |
A konfliktusokról általában | 5 |
Az iskolai osztály mint konfliktusok színtere | 12 |
Az "értékcsoportok" | 18 |
A kategória megalkotása | 18 |
Az "értékcsoportok" helye a közösség struktúrájában | 21 |
Az osztály arculatának megítélése az értékcsoportok segítségével | 26 |
Az azonosulóktól az agresszívekig | 28 |
Akik tudatosan vállalják a közös célokat (Az azonosulók) | 29 |
Az azonosulók és vetélytársaik | 30 |
Fiúk, kontra lányok | 34 |
Kudarcba fulladt vállalkozás | 35 |
Problémamentes, jó gyerekek (Az alkalmazkodók) | 39 |
A bűnbakok | 40 |
A "stréberek" | 41 |
Kötözködnek, vitatkoznak (A kritikusok) | 46 |
A rivalizálók | 47 |
A kívülállók | 51 |
A tisztánlátók | 53 |
Csak az a fontos, hogy összetartsunk! (A csatlakozók) | 59 |
Az alkalmazkodás és a csatlakozás határán | 60 |
Összecsapások a csoporton belül | 62 |
Oda csapódnak, ahol a legerősebb vonzást érzik (A sodródók) | 65 |
Akiknek sikerült a beilleszkedés | 66 |
...és akiknek nem sikerült | 68 |
Az iskolán kívül keresnek fogódzót (Az elszakadók) | 72 |
Az "érettek" | 73 |
Játékteremben, téren, diszkóban | 75 |
Popegyüttesek körül | 78 |
Ez lenne a pedagógia csődje? (Az agresszívek) | 82 |
Elutasítva | 83 |
Sztárhelyzetben | 86 |
A konfliktusok természetrajza | 95 |
A konfliktusok lehetséges forrásai | 95 |
Az osztályközösségben | 95 |
A pedagógiai tevékenységben | 98 |
A tanulók iskolán kívüli körülményeiben | 99 |
A tanulók személyiségében | 101 |
A kialakult konfliktushelyzet jellemzői | 103 |
A konfliktus résztvevői és szerepük az eseményben | 103 |
Jellegzetes konfliktushelyzetek | 107 |
A konfliktusok dinamikája | 109 |
A konfliktusok lefolyása | 109 |
A konfliktusok megoldása | 111 |
A konfliktusok hatása | 112 |
Dráma az osztályban | 117 |
A vizsgált osztályok alapkonfliktusai | 117 |
Az osztályok négyéves alakulásának általános jellemzői | 118 |
Meddig tarthat a tarthatatlan állapot? ("A" osztály) | 119 |
Az elkötelezettség buktatói ("B" osztály) | 123 |
Ahonnan hiányoznak a "nagy" egyéniségek ("C" osztály) | 125 |
Iskolaellenes vég- és dacszövetség ("D" osztály) | 127 |
Zárógondolatok az iskola értékközvetítő funkciójáról | 132 |
Jegyzetek | 136 |
Irodalom | 138 |