1.055.425

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Konfliktusmoderálás

Magatartási stratégiák csoportokkal foglalkozóknak/Moderálás a gyakorlatban

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 190 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-2705-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A „konfliktusmoderálás" különös szó. Nem azonos a „konfliktuskezeléssel, mert nem az ellentétek, vitás esetek közvetlen feloldását jelenti. A moderátor külső személy, akit valamilyen intézmény, vállalat vagy közösség vezetője arra kér föl, hogy segítsen föltárni a tevékenységükben zavart okozó, akadályozó tényezőket, ő maga tehát nem oldja meg a konfliktust vagy konfliktusokat, hanem egy vagy több közös beszélgetés során segít föltárni, kimondani a nehézségek forrását, s esetleg megtalálni a jövőben célravezető eljárásokat.
Fontos, hogy a moderátor képzett, tapasztalt személy legyen. Nem az illető közösség ügyeiben, működésében, belső életében kell jártasnak lennie, hanem a szociológiában, a lélektanban és a kommunikáció műfogásaiban. Németországban, ahol ez a könyv eredetileg megjelent, már elterjedt módszer az ilyen konfliktusmoderálás. A konfliktus ugyanis nem csak veszekedést jelent. A konfliktusok hatalmas energiát is rejtenek magukban, s a moderátor segíthet fölszabadítani... Tovább

Fülszöveg

A „konfliktusmoderálás" különös szó. Nem azonos a „konfliktuskezeléssel, mert nem az ellentétek, vitás esetek közvetlen feloldását jelenti. A moderátor külső személy, akit valamilyen intézmény, vállalat vagy közösség vezetője arra kér föl, hogy segítsen föltárni a tevékenységükben zavart okozó, akadályozó tényezőket, ő maga tehát nem oldja meg a konfliktust vagy konfliktusokat, hanem egy vagy több közös beszélgetés során segít föltárni, kimondani a nehézségek forrását, s esetleg megtalálni a jövőben célravezető eljárásokat.
Fontos, hogy a moderátor képzett, tapasztalt személy legyen. Nem az illető közösség ügyeiben, működésében, belső életében kell jártasnak lennie, hanem a szociológiában, a lélektanban és a kommunikáció műfogásaiban. Németországban, ahol ez a könyv eredetileg megjelent, már elterjedt módszer az ilyen konfliktusmoderálás. A konfliktus ugyanis nem csak veszekedést jelent. A konfliktusok hatalmas energiát is rejtenek magukban, s a moderátor segíthet fölszabadítani ezeket az energiákat. Hogy hogyan, arról szól ez a könyv.
Igen hasznos, hogy a német moderátorok gyakorlati tapasztalatait immár a magyar olvasóközönség is megismerheti. Nemcsak azok, akik ilyen feladatra vállalkozhatnak, hanem azok is, akik szívesen igénybe vennék az ő szakértelmüket, segítségüket. Mert konfliktusoktól sokan szenvedünk, legyenek azok személyes ellentétek, szervezési visszásságok vagy anyagi érdekütközések. Vagyis: minden közösségnek szüksége lehet moderátorra.
A könyvben számos példa található különböző konfliktusok föltárására. Nem kielégítő az információáramlás az egyes részlegek között? Nem lehet dűlőre jutni a költségvetési vitában? Más-más követelmények merülnek föl az emberi kapcsolatok alakításában? Ezer a konfliktusforrás, amely a munkát, az előrehaladást akadályozza. Orvoslásukra az első lépés lehet: a konfliktusmoderálás. Vissza

Tartalom

A német kiadó előszava 5
Miről szól ez a könyv? 7
Konfliktus a szülői tanácsban - egy példa 11
1. fejezet
A konfliktusmoderálás 19
Vezetés barátságtalan terepen 19
A kezdés és a zárás szimmetriája 23
Egy darab öt felvonásban - cselekvési stratégiák 27
A megbízás egyeztetése a vezetővel 28
Személyes kapcsolatok létesítése 31
A konfliktustémák összegyűjtése és megegyezés
a követendő eljárásban 33
A szemben álló felek nézőpontjának tisztázása 40
Tárgyalás: álláspontok kimozdítása a holtpontról 55
Feloldódás: záróakkord emberi hangra 70
2. fejezet
Koncepciók a felismerés fejlesztésére 73
A csoporton belüli hatalom forrásai 76
A jog hatalma 76
Az információ hatalma 78
Státushatalom 79
F Illetékesség mint hatalomforrás 80
A személyes kapcsolatok zavarai: a „belső teamek" összecsapnak 82
A bennünk lévő team: identitás és összevisszaság 84
Komplementer polarizálódás 87
Vezérfonalak a moderátor számára 91
A csoportok szociális architektúrája 94
Az emberi sajátosságok alapvető dimenziói 95
Építési terület: a magatartás játéktere 117
KONFLIKTUSMODERÁLÁS
Alapok: a szociális normák feszültségmezeje 118
Az épület tartóoszlopai: szereppozíciók 123
Próbaépítkezés: A javítás szükségességének felderítése 133
3. fejezet
Kommunikációs alapkompetenciák 143
Strukturálás: átláthatóság és rugalmasság az eljárásban 148
Mélyreható megértés aktív odafigyelés révén 151
Odaadóan meghallgatni 152
Nyílt kérdéseket feltenni, és „mesélésre" biztatni 153
Érdekeket, kívánságokat és érzéseket visszaigazolni 155
Megoldások közös keresése: brainstorming 158
A szélsőségek tompítása: a mocskolódás megakadályozása - a fairplay
előmozdítása 162
Befejezésül:
Hat vezérelv és két beállítódás 167
Négy esetleírás
1. Elégtelen információáramlás 171
2. Mi legyen az ifjúsági költségvetéssé!? 173
3. Beütött a krach a tárcarovatnál 174
4. A minőségi körök futamideje 177
Függelék 181
Kérdőív a visszajelzéshez moderátorok számára 188

Alexander Redlich

Alexander Redlich műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Alexander Redlich könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem