1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Konduktiv pedagógia II/1-3.

Mit ismer meg a hallgató képzése folyamán?/Mi szükséges a program felépítéséhez?/Lábfejmozgások, térdmozgások, csípőmozgások/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Mozgássérültek Nevelőképző és Nevelőintézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 192 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. A 3. szám 300 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A KONDUKTÍV PEDAGÓGIA első kötetében ismertettük a konduktív nevelési elvi feltételeit, kereteit. Arra törekedtünk, hogy megvilágítsuk, hogyan kell a "diszfunkciósok" problémájához elméletileg és... Tovább

Előszó

A KONDUKTÍV PEDAGÓGIA első kötetében ismertettük a konduktív nevelési elvi feltételeit, kereteit. Arra törekedtünk, hogy megvilágítsuk, hogyan kell a "diszfunkciósok" problémájához elméletileg és gyakorlatilag közeledni. Az elmondottakat úgy foglalhatjuk össze:
1. A diszfunkciósok tevékenységeinek megvalósulása és azok magyarázata nem redukálható a ma még hiányos neurofiziológiai, neuropszichológiai ismereteinkre. A fiziológia felfedezéseit nem szabad túlértékelnünk. Bár az információk felvételéről, feldolgozásáról továbbításáról, az ingerlési és gátlási folyamatokról sok újabb ismeretünk van, a bonyolult szabályozási rendszer számos területéről alkotott elképzeléseink hiányosak.
2. A pedagógia lehetőségei a diszfunkciósok rehabilitációjában, habilitációjában sokkal nagyobbak, mint azt általában ismerik. Ezt a konduktív pedagógia eredményei, nagyszámú eset statisztikai felmérése és súlyos esetek kazuisztikái kétségtelenül bizonyítják. A konduktív nevelési rendszerben a teljesítményszint növelési lehetőségei világviszonylatban kiemelkedők. Bizonyításuk egyet jelent a konduktív nevelés alkalmazásának szükségszerűségével. Mivel a konduktív nevelési rendszerben történő helyreállító nevelés különbözik más nevelési rendszerektől és helyreállító módszerektől, azt speciális felsőoktatási intézetben, a Mozgássértültek Nevelőképző és Nevelőintézetében oktatják. Vissza

Tartalom

1. szám
Bevezetés 3
Mit ismer meg a hallgató képzése folyamán?
a) A konduktív nevelés célkitűzése 4
Diszfunkció, orthofunkció 5
A pedagógia jelentősége 6
Dezintegrációs tendencia 6
b) A diszfunkciós aktivizálása 11
c) A speciálisan integrált nevelési folyamat 24
d) A munkastílus megtanulása 32
e) A csoport 48
f) A megoldásmód kidolgozása 53

2.szám
II. A MEGFIGYELŐKÉPESSÉG A KÉPZÉS ALAPVETŐ KÖVETELMÉNYE 63
a) Operatív megfigyelés 63
Túlmozgás leállítása fixálással 68
A túlmozgásos célzó, időzített mozgása 69
Hemiplégiások vezetett mozgása 70
b) Progresszív megfigyelés 76
c) Összetett tevékenység megfigyelése 78
d) Megfigyelés a napirendmódosítás szempontjából 79
e) Komparatív és elemző megfigyelés 83
Fekvőhelyzetben hátról-hasra, hasról hátra fordulás; fekvő helyzetben (háton, hason előrekúszás 84
f) Spontán aktivitások megfigyelése 97
III. A TALAJFELADATSOR ÉS MÁS FELADATSOROK FELÉPÍTÉSÉNEK TÖRVÉNYSZERŰSÉGEI 102
a) A talajfeladat, mint a fejlődési folyamat mása 102
b) A tartás és elmozdulás orthopaed, neurológiai és konduktív pedagógiai szempontból 103
c) Elemi helyzetváltoztatást kialakító fekvő feladatsor 104
d) A talajfeladatsor váza, ha a helyzetváltoztatás eszköz más képesség kialakítására 107
e) A feladatok jelentése 108
IV. A SZÜKSÉGES, DE NEM ELSŐDLEGES MOZGÁSELEMZÉS . 119
a) A mozgáselemzés célja 119
b) Lábfejmozgások, térdmozgások, csípőmozgások 119
c) Törzsmozgások, váll- és könyökmozgások, kézmozgások 119

3. szám
Lábfejmozgások, térdmozgások, csípőmozgások 140
A lábfej helyzete, tartása, mozgása 140
Járás közben
1. Áttekintés, járni tudók, nem tudók 140
2. A megfigyelés-lebontás-felépítés 140
3. A problémák sorrendezése 141
4. Alapvető az összefüggésekben megfigyelés 141
5. Ritmus, mennyiségi adatok 141
6. Ugrás, futás, járásformák 142
7. Vizsgálat a "játék" keretében 143
8. Lábfej- combaddukció-egyensúly 143
9. A teendők megállapítása (op. mf.) 145
10. Tanítás, önellenőrzés, ellenőrzés 145
Ülve
11. Lábfejtartás-kiigazítás-mozgás-felállás 149
12. Lábfej-térd-csípő összefüggése (ülő h.) 157
Fekve
13. Lábfej, csípő, térd, mf. fekve és javítás 163
14. A lazulás és csípőizomzat 163
15. A lazulás és a térd 164
16. Ellentétes helyzetek váltakoztatása 166
17. Lábfej és térd összefüggése 168
18. Lábfej és különböző motívumok 169
Állva
19. Lábfej helyzetének javítása állva 171
20. Térd a lengő fázisban 172
A térd helyzete, tartása, mozgása 173
1. A térd tartása 173
2. A térd nyújtása 174
3. A térd kontrakturája 175
4. A térdnyújtás módjai 175
5. A cél. Merevítés, túlfeszítés 176
6. A térdhajlítás 182
A csípő helyzete, tartása, mozgása 184
1. Nehezedés 184
2. A terhelés tanítása 184
3. A törzs tartása, átnehezedés 185
4. Felállás, állás 187
5. Járáshibák javítása 188
6. Járástanítási módok 191
7. Járásból visszakövetkeztetés fekvő h.-re 192
8. Csípő-abdukciós helyzet 192
9. Csípőficam 192
10. Csípőaddukció módja 192
11. Nehezedésmód visszahatása a csípőre 192
12. Tanítás, alkalmazás, segédeszközök 192

Dr. Hári Mária

Dr. Hári Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Hári Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem