1.063.444

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Koncentráció az Élővilág tanításában

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 143 oldal
Sorozatcím: Az Élővilág-tanítás problémái
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 13 cm
ISBN: 963-17-2012-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52599/5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„...amit az iskolának el kell végeznie elsősorban az, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka... Tovább

Előszó

„...amit az iskolának el kell végeznie elsősorban az, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson arra, hogy szeressük azt, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni"! - írja Szent-Györgyi Albert professzor, és ezzel a megállapításával tulajdonképpen a korszerű oktatási módszerek tartalmi követelményeit határozza meg. Csak az a tanár tanít korszerűen, akinek munkája alapján a gyermekben felébred a tudás iránti vágy. Az a tanár nevel korszerűen, aki tanítványaiban tudatosítani tudja a jól végzett munka örömét. Aki módszeresen átgondolt, céltudatos nevelői-oktatói működésével el tudja indítani növendékeit az önálló alkotómunka útjain, és aki személyiségük ismeretében meg tudja jelölni számukra azt az utat, amelyen haladva a társadalom hasznos tagjai lehetnek. A korszerű oktatási formák alkalmazásával az a célunk, hogy a tanulók teljesítményképes tudás birtokába jussanak. Maradék nélküli megvalósítása sokféle didaktikai eljárás helyes alkalmazásától függ. Jelen kiadványunk célja, hogy a tantárgyi koncentrációra mint egy igen fontos didaktikai motivációs tényezőre irányítsa az általános iskolák felső tagozatában működő pedagógus kartársak figyelmét. Vissza

Tartalom

Tartalom
BEVEZETÉS, CÉLKITŰZÉS 5
A koncentráció fogalma 6
A koncentráció a Tanterv és Utasításban 7
A koncentráció története 10
A koncentráció folyamata 12
A koncentráció alkalmazásának feltételei 14
A koncentráció megvalósításának eszközei 15
A koncentráció beépítése a tanítási órába 16
AZ 5. OSZTÁLYOS TANULÓK LÉLEKTANI JELLEMZŐI ÉS A TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSÁNAK MÓDJAI 23
Koncentrációs lehetőségek az ötödik osztályban 29
Táblázatok: 29
A 6. OSZTÁLYOS TANULÓK LÉLEKTANI JELLEMZŐI ÉS A TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSÁNAK MÓDJAI 54
Koncentrációs lehetőségek a hatodik osztályban 60
Táblázatok: 60
A 7. OSZTÁLYOS TANULÓK LÉLEKTANI JELLEMZŐI ÉS A TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSÁNAK MÓDJAI 81
Koncentrációs lehetőségek a hetedik osztályban 86
Táblázatok: 86
A 8. OSZTÁLYOS TANULÓK LÉLEKTANI JELLEMZŐI ÉS A TANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSÁNAK MÓDJAI 105
Koncentrációs lehetőségek a nyolcadik osztályban 110
Táblázatok: 110
IRODALOM 139
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem