1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Komplex kistérségi táborozási módszertan

Szerző
Budapest
Kiadó: Önkormányzati Minisztérium Sport Szakállamtitkárság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 217 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Sportbarátunk!
2007-ben a kísérleti jelleggel útjára indított komplex kistérségi táboroztatási program keretei között 81 kistérség, 222 sporttáborával született támogatási megállapodás,... Tovább

Előszó

Kedves Sportbarátunk!
2007-ben a kísérleti jelleggel útjára indított komplex kistérségi táboroztatási program keretei között 81 kistérség, 222 sporttáborával született támogatási megállapodás, melynek programjain mintegy 4-5000 gyermek vett részt.
A tavalyi sikerek eredményeként, idén 116 kistérség, 381 táborának megvalósításához tudtunk hozzájárulni. A tavalyi évben, a Nemzeti Sportstratégia ötpárti konszenzussal történő elfogadása előtt egy multimédiás oktató csomaggal - DVD-vel és a vele összhangban lévő módszertani füzettel - „nyitottunk7'Önök felé, azzal a céllal, hogy stratégiai partnereink szakmai tevékenységéhez segítséget, ötletet tudjunk nyújtani. Az akkor elkészült anyagot, a sport és tudástársadalom összekapcsolásának egyik lehetőségét, úgy indítottuk útjára, hogy annak kedvező fogadtatása esetén, a Nemzeti Sportstratégia prioritásai mentén újabb kiadványokkal fogjuk segíteni a kistérségekben dolgozó szakemberek munkáját. A most elkészült Komplex kistérségi táborozási módszertani kiadványt a Nemzeti Sportstratégia célkitűzéseinek figyelembevételével készítették el neves szakemberek.
A munkálatok során biztosítani kívántuk, hogy a sport valamennyi - az egyén és a társadalom szempontjából - hasznos funkciója (egészségmegőrzés, rehabilitáció, nevelés, személyiségformálás, a mozgáskultúra fejlesztése, az identitástudat-, és a közösségi magatartásformák kialakítása, a társadalmi mobilitás segítése, a szabadidő kultúrált eltöltése) érvényesülhessen az ifjúság körében. Nemcsak fizikai, hanem fokozottan szellemi és mentális képzés egyesítése irányába kell elmozdulnunk.
A fiataloknak szabadidő eltöltési stratégiákat kell átadnunk, aktívvá, komplexé kell tenni a szabadidő eltöltési szokásrendszerüket, ezért a táborozás minőségi megvalósítása az esélyegyenlőség szempontjából is kiemelkedő jelentőségű. Ennek alapján reméljük, hogy a tavalyi multimédiás oktató csomaghoz hasonlóan, a kistérségi táborozási módszertani kiadványunkat is szívesen fogadják, és az Önök segítségével a sport életminőség-javító hatását hatékonyabban tudjuk kiaknázni. A kölcsönös együttműködés reményében kívánjuk, hogy a Komplex kistérségi táborozási módszertani kiadványunkat is sikerrel használják a jövőben! Vissza

Tartalom

Török Ottó: Előhang a könyv elé 9
Horváth Lajos: A nyári sport és szabadidős táborok tapasztalatai 11
1. Bevezető 12
2. A projekt célja 13
3. A modellkísérletben résztvevő partnerek 13
4. A projekt megvalósítása, támogatási feltételek 14
5. A támogatás felhasználása 16
6. Pénzügyi elszámolás, szakmai beszámoló 17
7. A támogatások célszerinti és szabályszerű felhasználásának
garanciális elemei 17
8. Összefoglaló elemzés 18
9. Értékelés 19
V. Csorba Éva: Jó táborról jobb táborra (tervezési, szervezési, vezetési
és minősítési módszertan) 21
1. Bevezető 22
2. Komplex Humán Táborozási Program 23
3. A komplex táborok alapcéljai 23
4. A komplex táborok követelményei 26
5. Tevékenységi körök 28
6. A humánfejlesztések jellemzői 30
7. A szervezési-vezetési és képzési módszertan 34
8. Képzési módszertan 35
9. Minőségbiztosítás a táborokban 36
10. Minőségi kontrolling 39
11. Monitoring
12. Összefoglalás - Jó táborról jobb táborra 43
Fontosabb irodalom 43
Andrásné dr. Teleki Judit Ph.D: Testedzés, testfejlesztés, testkultúra 45
1. Bevezető gondolatok 46
2. A testedzés történeti összefoglalója 47
3. A testfejlesztés kultúrája 51
4. A nyári táborok és hétvégék testedzésként 53
5. Testnevelés és egészségvédelem 55
6. Testedzés és lelki stabilitás 59
7. Összefoglaló üzenetek 61
Irodalom 62
Kopcsik István - Zsédenyi Judit: Komplex humán sporttáborozás 65
1. Ajánlás 66
2. Új utak keresése 66
3. Célmeghatározás 67
4. Alapvető célok 67
5. A testnevelés (testkultúra) és sport képesség- és készség komplexe 69
6. Testkultúra és a humánterületek összefüggésrendszere 70
7. A kooperatív technikák jelentősége a testkultúra és
a humán területek kapcsolatrendszerében 72
8. Kooperatív technika, kooperatív módszerek 73
9. A csapatmunkához szükséges szociális képességek kialakítása 76
10. A tanár, mint a sikeres táboroztatás meghatározó szubjektív eleme 78
11. Értékelés és mérés 79
12. Az oktatási-nevelési folyamat ellenőrzése négy lépésben: 80
13. Kérdőív - minta a minőségbiztosításhoz 81
14. Összegzés 85
Irodalomjegyzék 85
Varga Csaba: Új tudások és tudásközvetítés 87
1. Új paradigma 88
2. Az új tudásalapú kor 89
3. A régi és új tudások viszonya az információs társadalomban 93
4. Az új tudásközvetítő rendszerek 98
5. A táborok és hétvégék esélyei 102
6. Üzenetek (utóirat helyett) 103
Fontosabb irodalom 103
Csorba József: Információszerzés és tudásszervezés az Interneten 105
1. Módszertani alapvetések 106
3. Tartalmi program 108
4. Gyakorlati útmutatás 109
5. Szemléltetés 115
6. Az információval kapcsolatos tudás átadásának szempontjai 116
7. Demonstrációk 117
8. Tananyag és tudásátadás 122
Fontosabb irodalom 130
Dr. Biró Gyula: Ép testben ép lélek - mentális képzés 135
1. Előszó 136
2. Mi az optimális élmény? 137
3. Az áramlás-élmények 143
4. Mitől látjuk éppen így a világot? Hogyan változik meggyőződésrendszerünk? 144
5. Gyakorlatok az áramlat-élmény elérésére 149
Irodalom 153
Dr. Lénárt Ágota: Mentális fejlesztőprogram 155
1. Bevezetés 156
2. Néhány gondolat a gyerekek sporttal kapcsolatos motivációjáról 156
3. Mozgástanulás 157
4. A figyelem általános jellemzői 158
5. A szorongás fogalma 159
6. A szorongás viselkedést befolyásoló következményei 160
7. Módszerek 161
8. Néhány tanácsadási technika 164
9. Tanácsok a kommunikáció fejlesztésére 164
10. Asszertív viselkedés 165
11. Csoportmotiváció 166
12. Pozitív hangulat 167
13. Hazai tapasztalatokon alapuló ajánlások 167
14. Útmutatás a tapasztalatok rögzítéséhez, vezetéséhez 168
15. Teljesítmény-visszajelző lap 169
16. Gondolati stratégiák 170
17. Mentális és fizikai vágyállapot skála 171
18. Célkitűzések, közeli és távlati tervek 172
19. Igényszint, teljesítményszint 172
20. Fájdalom, fájdalomtűrés, elviselési stratégiák 173
21. Gondolkozzunk és programozzuk agyunkat a profik módszereivel! 173
22. A rövid idejű fóbia technika sportosított és módosított változata 174
23. Mentális fejlesztő gyakorlatok 176
Irodalomjegyzék 177
Bányai Sándor: Tábori játékok 179
1. Megismételt VB döntő - kétballábasoknak 180
2. A múlt nyomában 185
3. Boci-boci, tarka... takarítsunk! Rajta! 190
4. Neptun karnevál 192
5.„Szembe" akadályverseny 199
6. Szuperhőskiképző 203
7. Viaszfestés 211
Szerzőink bemutatása 217
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem