Fülszöveg
Az emberi jogokat nem lehet csupán törvényi keretekkel megvédeni. Mindenkinek, köztük a fiataloknak is védelmezniük kell azokat.
Ez a kézikönyv a fiataloknak kínál lehetőséget arra, hogy megértsék, tiszteletben tartsák az emberi jogokat, és tudatosan éljenek jogaikkal, emellett konkrét ötleteket nyújt az ifjúságsegítőknek, a tanároknak, képzőknek, az ifjúsági csoportok vezetőinek, szakmabelieknek és önkénteseknek, miként is lehet motiválni, megnyerni és aktivizálni a fiatalokat, hogy a maguk módján, saját közösségükben tegyenek az emberi jogokért. A könyv az emberi jogi képzést tágan értelmezi, és idetartozónak tekinti mindazokat a fiatalokra mint erőforrásra építő képzési és tanulási programokat, kezdeményezéseket, különböző egyéb tevékenységeket, amelyek az emberi méltóságra épülő egyenlőséget állítják a középpontba.
A könyv az emberi jogok képzésének tág értelmezését szorgalmazza, az olyan képzési programokat és kezdeményezéseket, amelyek az emberi méltóság egyetemes...
Tovább
Fülszöveg
Az emberi jogokat nem lehet csupán törvényi keretekkel megvédeni. Mindenkinek, köztük a fiataloknak is védelmezniük kell azokat.
Ez a kézikönyv a fiataloknak kínál lehetőséget arra, hogy megértsék, tiszteletben tartsák az emberi jogokat, és tudatosan éljenek jogaikkal, emellett konkrét ötleteket nyújt az ifjúságsegítőknek, a tanároknak, képzőknek, az ifjúsági csoportok vezetőinek, szakmabelieknek és önkénteseknek, miként is lehet motiválni, megnyerni és aktivizálni a fiatalokat, hogy a maguk módján, saját közösségükben tegyenek az emberi jogokért. A könyv az emberi jogi képzést tágan értelmezi, és idetartozónak tekinti mindazokat a fiatalokra mint erőforrásra építő képzési és tanulási programokat, kezdeményezéseket, különböző egyéb tevékenységeket, amelyek az emberi méltóságra épülő egyenlőséget állítják a középpontba.
A könyv az emberi jogok képzésének tág értelmezését szorgalmazza, az olyan képzési programokat és kezdeményezéseket, amelyek az emberi méltóság egyetemes érvényesülésének előmozdítására- és ebben a fiatalok jelentik a kiindulópontot.
A Kompaszt több tudományágban jártas, különböző kultúrákból származó szerzők és képzők csapata dolgozza ki. Alapja a tapasztalati tanulás és az úgynevezett nemformális tanulás pedagógiája, amely a résztvevőkre és környezetükre, illetve az őket foglalkoztató kérdésekre helyezi a hangsúlyt, és ezeket a kérdéseket tekinti a tanulás kiindulópontjának.
A Kompasz az Európa Tanács Ifjúsági és Sportigazgatósága Emberi Jogi Képzés Programjának keretében készült, az Európai emberi jogi egyezmény aláírásának 50. évfordulója alkalmából adták ki 2000-ben. A program célja, hogy az emberi jogok az ifjúsági programok és a fiatalokért végzett ifjúságsegítő munka egyik prioritásává váljanak, és azáltal hozzájáruljon ahhoz, hogy az emberi jogi képzés is nagyobb társadalmi figyelmet kapjon.
A Kompasz többféle megközelítést és útmutatót kínál mindazoknak, akik érdeklődnek az emberi jogok, a demokrácia és a felelős állampolgárság iránt.
Vissza