1.059.867

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommunikációelmélet

Szemelvénygyűjtemény

Szerző
Szerkesztő
Kapcsolódó személy
Budapest
Kiadó: Perfekt Gazdasági Tanácsadó Oktató és Kiadó Részvénytársaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 429 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-394-544-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Hallgató!
A kezében tartott Kommunikációelmélet szemelvénygyűjtemény az Ön kommunikációs tanulmányait szeretné megkönnyíteni, amennyiben a hatalmas elméleti irodalomból ad rövidített,... Tovább

Előszó

Tisztelt Hallgató!
A kezében tartott Kommunikációelmélet szemelvénygyűjtemény az Ön kommunikációs tanulmányait szeretné megkönnyíteni, amennyiben a hatalmas elméleti irodalomból ad rövidített, szerkesztett, szándékom szerint jól érthető válogatást.
A Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Főiskolai Kara - amely tizenöt évvel ezelőtt a magyar felsőoktatásban elsőként vezette be a kommunikációt mint tantárgyat hallgatóinak tárgyalási készségét megalapozandó - nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az itt végzett hallgatók kommunikációs ismeretei alaposak, elmélyültek és minden egyes hallgató kommunikációs készségét fejlesztőek legyenek.
Fő célunk az ismeretek átadásával, hogy hallgatóink magánéleti és karrierbéli boldogulásához a legjobban használható ismereteket adjuk.
Éppen ezért a kommunikáció alapismereteit - amelyet a kommunikáció alapjai és a kommunikációelmélet tantárgyakban oktatunk - az elmúlt félévben megjelent A kommunikáció alapjai című szemelvénygyűjtemény után a Kommunikációelmélet szemelvénygyűjteménnyel egészítjük ki.
A kommunikációs elméletek a kommunikációs helyzetek során felmerülő kérdésekre próbálnak választ adni, ezért csoportosításuk is eszerint történt az alábbi fejezetekbe.
• Mindenekelőtt a számtalan elméleti megközelítés áttekinthetőségét könnyítendő választottam bevezetőül A kommunikációs elméletek megítéléséhez használható kritériumok című fejezetet Em Griffin: Bevezetés a kommunikációelméletbe című könyvéből, hiszen a kommunikációelméletet magát - még kivonatokban is - lehetetlen lenne egyetlen félév tanulmányi keretébe sűríteni.
• Az INTERAKCIONÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ témakörében az elméletek a személytől személyig terjedő interakciós folyamatok problémáira igyekeznek választ adni. Ebbe a fejezetbe hétköznapi életünk legfontosabb kérdéseiből a kapcsolatmélyüléssel, a konfliktuskezeléssel, az önkifejezési, figyelési és visszajelzésbeli jártasságokkal foglalkozó ismereteket válogattam be R. Bolton: A kommunikáció művészete című, és Em Griffin: Bevezetés a kommunikációelméletbe című könyvéből.
• A következő fejezet a CSOPORTOS TÁRSAS ÉRINTKEZÉS KOMMUNIKÁCIÓJÁVAL foglalkozik. Ebbe a fejezetbe A kommunikáció alapjai című kötet idevonatkozó tanulmányait kiegészítendő, a csoportos döntéshozatallal kapcsolatos két fontos tanulmányt választottam. Az egyik R. Bales neves amerikai kutató szinergiával, azaz a csoporttöbblet-teljesítménnyel illetve az ehhez vezető döntési folyamatokkal foglalkozó elemzéséről, a másik ugyancsak a csoportokban zajló befolyásolási viszonyokról, ezen belül a kisebbség többségre gyakorolt lehetséges hatásáról szól. (Eddy van Avermeat: Innováció vagy a kisebbség befolyása)
• A harmadik fejezet a szintén mindnyájunkat közvetlenül érintő TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ jelenségeit segít megérteni, s remélhetőleg ilymódon valamelyest védettebbé is tenni a manipulációktól a konformitás, a meggyőzés, az oktatás, a propaganda tárgyalásán, elemzésén keresztül.
• A KULTÚRA ÉS KOMMUNIKÁCIÓ című fejezet az idevágó, ugyancsak hatalmas irodalomból a nagyhatású Marshall McLuhan elgondolkodtató tanulmányát tartalmazza az emberi információfeldolgozás és az életmód, kultúra összefüggéséről, azután Stuart Hall és más kultúra-kutatók munkájának rövid ismertetése következik, amely kutatások a tömegkommunikáció által közvetített kultúra társadalmi egyenlőtlenségeket indukáló jelenségeire hívják fel a figyelmet.
E. T. Hall szociálantropológus saját kutatói életműve eredményekét összefoglaló, a kultúra és a kommunikáció közvetlen összefüggéséről írott tanulmányával zárul a fejezet.
Remélem, hogy a fenti tanulmányok olvasása, szeminarizálása sok felismerést, felfedezői, intellektuális örömet, további életükhöz hasznos ismereteket, készséget, rövid távon pedig kiváló vizsgajegyeket fog eredményezni.
Budapest, 2004. január
A szerkesztő Vissza

Tartalom

Előszó 7
I. A KOMMUNIKÁCIÓS ELMÉLETEK MEGÍTÉLÉSÉHEZ
HASZNÁLHATÓ KRITÉRIUMOK 9
AZ empirikus és értelmező elméletek megközelítése 9
Hét tradíció a kommunikációs elméletek területén 29
II. INTERAKCIONÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ - TÁRSAS KAPCSOLATOK 46
A kapcsolatelmélyülés elmélete 46
A konfliktuskezelésben való jártasság 52
• A konfliktus megelőzése és kézbentartása 52
• A konfliktus érzelmi összetevőinek kezelése 66
• Az együttműködéses problémamegoldás 85
jártasság a figyelésben 117
Négyféle visszajelzésbeli jártasság 141
Jártasság az önkifejezésben 157
• A kapcsolatok háromféle megközelítése 157
• Három részből álló asszertív üzenetek kifejlesztése 183
• A hatás-ellenhatás jelenségének kezelése 206
• Önkifejezési lehetőségeink fokozása 229
III. A CSOPORTOS TÁRSAS ÉRINTKEZÉS KOMMUNIKÁCIÓJA 261
Csoportos döntéshozatal 261
Innováció vagy a kisebbség befolyása 266
IV. A TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ (ismeretterjesztés/oktatás, propaganda, meggyőzés, konformitás) 279
A konformitás 279
A mi propagandánk kora 309
A rábeszélők taktikája elleni taktika 322
A médiaegyenlet 332
A mindennapos meggyőzés lélektana, meggyőzési modellek 346
V. KULTÚRA ÉS KOMMUNIKÁCIÓ 364
Technológiai determinizmus (Marshall McLuhan) 364
Kultúrakutatás (Stuart Hall) 379
Rejtett dimenziók (E.T. Hall) 388
• A térérzékelés 388
• A látási tér 394
• A tér antropológiája 395
• Proxemika összehasonlító vetületben:
németek, angolok, franciák, Japán és az arab világ 400
Ajánlott irodalom 429
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.