kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Krónika Nova Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 184 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-85658-0-2 |
Megjegyzés: | A könyv fekete-fehér illusztrációkat, fotókat tartalmaz. |
Bevezető | 7 |
Mi a kommunikáció? (Raátz Judit) | 9 |
Feladatok | 11 |
Irodalom | 11 |
A nyelvi kommunikáció (Raátz Judit) | 12 |
A nyelvi kommunikáció kutatásának története | 12 |
Feladatok | 14 |
A beszédaktus-elméletéről | 16 |
Feladatok | 17 |
A kommunikáció alaptételei | 18 |
Feladatok | 19 |
A kommunikáció típusai | 20 |
Feladatok | 20 |
A kommunikáció csatornái | 21 |
Feladatok | 22 |
Irodalom | 23 |
A nem verbális jelek (Raátz Judit) | 24 |
A nem verbális jelek szerepe a kommunikáció folyamatában | 24 |
Feladatok | 25 |
A nem verbális kommunikáció kutatásáról | 26 |
Feladatok | 28 |
A nem verbális jelek funkciói a nyelvi kommunikáció folyamatában | 29 |
Feladatok | 31 |
A nem verbális jelek a beszédben | 31 |
Vokális jelek | 31 |
Tekintet | 33 |
Feladatok | 34 |
Mimika | 35 |
Feladatok | 38 |
Mozgásos kommunikáció | 43 |
Gesztus | 43 |
Feladatok | 46 |
Testtartás | 51 |
Feladatok | 52 |
Térköz | 53 |
Feladatok | 57 |
Emblémák | 58 |
Feladatok | 63 |
Kronémika | 66 |
Feladatok | 66 |
A nem verbális jelek az írásban (Fercsik Erzsébet) | 67 |
Feladatok | 71 |
Irodalom | 78 |
A verbális jelek (Raátz Judit) | 79 |
Mi a nyelv? | 79 |
A nyelv és az egyén | 80 |
A nyelvek keletkezése | 81 |
Feladatok | 83 |
Mi a beszéd? | 86 |
Az emberi beszéd kialakulása | 86 |
Az egyén és a beszéd | 87 |
Feladatok | 88 |
Mi az írás? (Fercsik Erzsébet) | 89 |
Az írás keletkezése | 90 |
Az írás fejlődése | 91 |
A kézírás és a nyomtatás | 100 |
Az írás és a kor | 101 |
Az írás és az egyén | 105 |
A titkosírás | 108 |
A gyorsírás | 110 |
Hatalom-e az írás? | 111 |
Feladatok | 112 |
Az írásbeli és a szóbeli kommunikáció kapcsolata (Fercsik Erzsébet) | 115 |
Melyik a fontosabb: a beszéd vagy az írás? | 115 |
A szóbeli és az írásbeli kommunikáció összehasonlítása | 116 |
Le tudjuk-e írni azt, amit mondunk/hallunk? | 118 |
Az írott nyelv hatása a beszélt nyelvre | 121 |
Feladatok | 122 |
Irodalom | 125 |
A verbális kommunkáció technikai alapjai (Raátz Judit) | 127 |
A helyesejtés | 127 |
Feladatok | 128 |
A légzés, a beszédlégzés | 128 |
Feladatok | 130 |
A hangindítás | 134 |
Feladatok | 135 |
A beszédhangok | 136 |
A beszélőszervek és működésük | 136 |
A beszédhangok észlelése, beszédpercepció | 137 |
A magánhangzók | 138 |
A magánhangzók kapcsolódásának törvényei | 138 |
A mássalhangzók | 139 |
A mássalhangzótörvények | 140 |
Feladatok | 141 |
A kiejtés | 149 |
A nyelvjárási kiejtés | 150 |
A beszédhibákról | 150 |
Feladatok | 153 |
A szurpaszegmentális tényezők | 153 |
A hangsúly | 154 |
A hanglejtés | 155 |
A beszédszünet | 158 |
A beszédtempó vagy beszédiram | 159 |
Feladatok | 159 |
A helyesírás (Fercsik Erzsébet) | 169 |
Mi a helyesírás? | 169 |
Miért kell szabályozni az írást? | 170 |
Első helyesírási szabályzatunk | 171 |
1832-től 1983-ig | 171 |
Jelenlegi érvényes helyesírási szabályzatunk - az AkH11 | 172 |
A helyesírási hibákról | 175 |
És ha nem írunk helyesen? | 175 |
Feladatok | 177 |
Irodalom | 184 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.