A kiadó előszava | 15 |
Az olvasóhoz | 17 |
Hogyan írjunk, hogy megértsenek? | |
Stílus és beszédmodor | 25 |
A stílus és az ember | 26 |
Írd és mondd! | 30 |
A szavak ereje | 31 |
Idegen szavak, idegen kifejezések és idegenszerűség a nyelvhasználatban | 35 |
Stíluselemek és stílushibák | 41 |
Hogyan fejlesszük a stílusunkat? | 47 |
Szókincsteszt (1) | 55 |
Szókincsteszt (2) | 57 |
Szókincsteszt (3) | 59 |
A tesztek megoldása | 62 |
Hogyan írjunk tudományos dolgozatot? | 70 |
A témaválasztás aranyszabályai | 71 |
A források feltárása és kezelése | 72 |
Sherlock Holmes a könyvtárban | 84 |
Cédulázás és jegyzetelés | 91 |
Vázlatkészítés | 95 |
A dolgozat összeállítása és megszövegezése | 99 |
Címadás | 115 |
Nyelvi és stiláris problémák szakmai szövegekben | 125 |
Tartozékok | 132 |
Formai követelmények - külső megjelenés | 147 |
Kommunikáció a világhálón avagy a digitális eldorádó | 157 |
Mire jó az Internet? | 159 |
Keresés a világhálón - tudnivalók az internetes keresőrendszerekről | 164 |
Általános és specializált keresőrendszerek | 169 |
A keresőrendszerek felépítése - emberi beavatkozással vagy anélkül | 173 |
Fekete lyukak a kibertérben, avagy miként hozzuk felszínre a rejtett tartalmakat? | 180 |
Mit, hol? Néhány praktikus tanács a keresésre | 183 |
Információk közlése az interneten | 190 |
Miért hivatkozzunk? Kire hivatkozzunk? Hogyan hivatkozzunk? | |
Mikor hivatkozzunk és mikor ne? | 205 |
Kire hivatkozzunk? | 212 |
Hogyan idézzünk, miként hivatkozzunk? | 215 |
A tanulmány végén szereplő hivatkozások rendje | 221 |
Még néhány tudnivaló a hivatkozásokról | 227 |
A tudományos teljesítmények hatásának mérőszámai és értékelésük | 231 |
A Plágium | 239 |
Hogyan beszéljünk, hogy meghallgassanak? | |
Előadás és vita - a szóbeli fellépés | |
Cicerónak sem volt könnyű | 251 |
Az előadás előkészületei | 255 |
Hogyan fogjunk hozzá? | 260 |
A kifejtés | 264 |
Befejezés | 272 |
Hogyan kezeljük az előadás közben vagy után felmerülő ellenvetéseket, kifogásokat? | 274 |
Hogyan szervezünk vitákat - avagy a hatásos szellemi harcmodor | 276 |
A szöveg hangzása - hatásosság és beszédtechnika | 290 |
A szavak nélküli kommunikáció | 297 |
A hallgatás és a megértés | 311 |
Hallgatás és szakmai karrier | 311 |
A hallgatási folyamat elemei | 316 |
A hallgatás válfajai | 321 |
A rossz hallgató | 328 |
A hallgatási készség és képesség javítása | 331 |
Hogyan levelezzünk, hogy válaszoljanak? | |
Kommunikáció "hivatalból" az e-mailektől a pályázatírásig | 343 |
Rövid dokumentumok szerkesztése | 343 |
Mindent a pályázatokról | 384 |
"280000 hiba ebéd előtt" - hogyan adjunk interjút a sajtónak? | 394 |
Epilógus | 403 |
Ábrák jegyzéke | |
A források fajtái | 73 |
Kérdéstípusok | 75 |
A források csoportosítása tartalmuk szerint | 84 |
A források csoportosítása formájuk szerint | 85 |
A források csoportosítása előállításuk módja szerint | 85 |
A klasszikus (papír alapú) könyvtári források | 86 |
Mi kerüljön a cédulra (vagy fájlba)? | 94 |
Keresőrendszerek csoportosítása | 167 |
Táblázatok jegyzéke | |
A kísérleti adatok és a valóságban fellelhető tények összevetése az elméletek szempontjából | 82 |
A hallgatólagos tudás megkülönböztető jegyei a formállis tudással szembeállítva | 107 |
Értékesítési mátrix tudományos dolgozatok ellenőrzésére | 238 |
Az előadás szerkezete | 273 |
A tömegtermelés és a tömeges testreszabás összevetése | 319 |
Tipikus hibák a pályázatokban és ellenszereik | 391 |