1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommunikáció

a kereskedelmi szakképzés számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 101 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-4564-2
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 58318. 6. kiadás. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


A KOMMUNIKÁCIÓRÓL ÁLTALÁBAN
A kommunikáció fogalma
A kommunikáció kifejezést és annak számos változatát ma már mindenki ismeri, használja, hallja nap mint nap. Ha meg kellene magyarázni, mi a... Tovább

Előszó


A KOMMUNIKÁCIÓRÓL ÁLTALÁBAN
A kommunikáció fogalma
A kommunikáció kifejezést és annak számos változatát ma már mindenki ismeri, használja, hallja nap mint nap. Ha meg kellene magyarázni, mi a kommunikáció, bizonyára nem jelentene nehézséget. Nézzük meg, hogy honnan ered, mit is jelent a fogalom pontosan!
A kommunikáció a latin eredetű communicatio főnévből származik, mely „közzététel, teljesítés, megadás, illetve a gondolat közlése a hallgatóval" jelentésben használatos. A szó eredetének ismeretében már nem nehéz a fogalmat megmagyaráznunk, miszerint a kommunikáció tájékoztatást, információk cseréjét, közlését jelenti valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer segítségével. A kommunikáció társadalmi, történeti jelenség, olyan információátvitel, amely emberi kapcsolatokat, viszonyulásokat kísér, tükröz és fejez ki.
A kommunikáció fogalma napjainkban bővült, mivel az információcserét és -közlést nemcsak az emberek közötti folyamatra kell értenünk, hanem ez a kapcsolat létrejöhet más élőlények (állatok, növények), illetve emberek és gépek, de csupán gépek között is (pl. számítógépes rendszerek). E tankönyvben azonban csak az emberi kommunikáció sajátosságaival fogunk megismerkedni.
Egy kis történelem
Igaz, hogy a kommunikáció fogalmát az előbb említett értelemben nem olyan régen használjuk, de maga a folyamat, azaz az emberek közötti kapcsolat, közlés, információcsere már azóta létezik, mióta az ember. A kommunikációs folyamat leírása sem új keletű. A görögöknél már megtaláljuk az alaptényezők felsorolását, számbavételét. Arisztotelész Rétorika című munkájában a beszédnek három tényezőjét különítette el: a beszélőt, amiről beszél és azt, akikhez beszél. Megjegyezte, hogy a beszéd célja az utóbbira, azaz a hallgatóra irányul.
A kommunikáció folyamatát azonban később írták le. Érdekes, hogy ennek alapjait az informatika területén dolgozó szakemberek tették le, amikor a különféle információs eszközök (rádió, telefon) elterjedésével szükségesnek látták a rendszer minél zavartalanabb működésének biztosítását. Ezt vizsgálva modellt alkottak az információ továbbításáról. Az első modell megszületése Shannon és Weaver nevéhez fűződik 1938-ból. Az ő modelljükben már sok olyan tényező szerepel, amely a későbbi kommunikációs modellek alapját jelenti. Vissza

Fülszöveg


Dr. Raátz Judit
KOMMUNIKÁCIÓ
a kereskedelmi szakképzés számára
A tankönyvet elsősorban a kereskedői pályára készülőknek, az ilyen irányú szakképzésben részt vevőknek ajánljuk. A szerző az ebben a munkakörben használatos alapvető kommunikációs, illetve viselkedési szabályok bemutatására törekedett. így a tanulók az általános és alapvető kommunikációs és viselkedési szabályok mellett megismerkedhetnek a kereskedelem sajátos kommunikációjával, a kereskedő és a vevő jellemzőivel, típusaival, az eladás folyamatával, lezárásával, illetve, az előforduló különböző konfliktusok kezelésével. Külön fejezetben ismerhetjük meg a kereskedelemre jellemző kapcsolatfelvétel általánosabb formáit (hirdetés, reklám, vevőszolgálat stb.).
A könyv elméleti anyagát sok idézet, a témához kapcsolódó érdekes adat, kultúrtörténeti szemelvény teszi még vonzóbbá. A leckéket bőséges feladat- és gyakorlatsor egészíti ki, melyek megoldása segíti az elmélet minél pontosabb megértését.

Tartalom


TARTALOM
A KOMMUNIKÁCIÓRÓL ÁLTALÁBAN 7
A kommunikáció fogalma 7
A kommunikáció nyelvi modellje 8
A kommunikáció típusai 10
A kommunikáció csatornái 11
Feladatok, gyakorlatok 12
Ráadás 14
A KOMMUNIKÁCIÓ KÓDJAI 16
A NEM NYELVI JELEK 16
A nem nyelvi jelek szerepe a kommunikációban 16
A nem nyelvi jelek típusai 17
Feladatok, gyakorlatok 25
Ráadás 28
A NYELVI JELEK 29
A nyelv és a beszéd 29
A beszéd és az írás 29
A SZÓBELI KOMMUNIKÁCIÓ 31
A helyes beszéd, helyesejtés 31
Feladatok, gyakorlatok 37
Ráadás 40
A kommunikációs kapcsolatok 41
A kapcsolatfelvétel 41
Feladatok, gyakorlatok 43
Feladatok, gyakorlatok 45
Feladatok, gyakorlatok 47
A kapcsolat tartása és lezárása 47
Ráadás 48
AZ ÍRÁSBELI KOMMUNIKÁCIÓ 49
Az írásos érintkezés legjellemzőbb formái 49
Feladatok, gyakorlatok 59
KOMMUNIKÁCIÓ A KERESKEDELEMBEN 62
A kereskedelmi kommunikáció típusai 63
A SZEMÉLYES KOMMUNIKÁCIÓ 65
Az eladó 66
Feladatok, gyakorlatok 70
A vevő 72
Az eladás folyamata 80
Feladatok, gyakorlatok 87
Ráadás 89
A konfliktushelyzetek megoldása, a reklamáció 92
Feladatok, gyakorlatok 93
A SZEMÉLYES KOMMUNIKÁCIÓ EGYÉB FORMÁI 94
A reklámlevél 94
A termékbemutató 95
A vevőszolgálat 96
Feladatok, gyakorlatok 97
A NEM SZEMÉLYES KOMMUNIKÁCIÓ 99
A reklám 99
Feladatok, gyakorlatok 100
HOGYAN KERESSÜNK MUNKÁT? 101

Dr. Raátz Judit

Dr. Raátz Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Raátz Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem