1.060.417

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommunikáció

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet Felsőoktatási és Kisebbségi Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím: Módszertani stratégiák az iskolarendszerű felnőttoktatásban
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-504-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kerettantervek bevezetése indította el az iskolarendszerű alap- és középfokú felnőttoktatás rendszer szintű fejlesztését. A cél az volt, hogy a tantárgyi struktúra korszerűsítése és a tantárgyi... Tovább

Előszó

A kerettantervek bevezetése indította el az iskolarendszerű alap- és középfokú felnőttoktatás rendszer szintű fejlesztését. A cél az volt, hogy a tantárgyi struktúra korszerűsítése és a tantárgyi tartalmak frissítése kapcsán kínált lehetőségeket felhasználva a megváltozott társadalmi és gazdasági környezethez lehessen igazítani a közoktatás e fontos szektorát. Tudjuk, hogy a tudás társadalmi méretekben ritkán oszlik el optimálisan. A képzetlenség - különösen tömegeket érintő módon - súlyos társadalmi feszültségek és egyéni hátrányok forrásává válik. Az iskolarendszerű felnőttoktatásnak e probléma megoldásában és kezelésben kell szerepet vállalnia.
Mivel a tantervek bevezetését nem előzte meg a szokásos és elvárható - módszertani szempontból mindenképpen kívánatos - tesztelés, „kipróbálás", ezért úgy gondoltuk, hogy a tantervi programok alkalmazásának nem könnyű intézményi szintű folyamatát egy kötetsorozat kézbe adásával segítjük.
A fejlesztés során figyelembe vettük azokat az elveket és értékeket, amelyek az „európaiságot" jelentik. Reményeink szerint ezek az egyes tantárgyak szintjén válnak realizálhatóvá. így a tantervi struktúra (és a tantárgyi tartalmak) módosításánál a hangsúlyt az alábbiakra helyeztük: A tananyagszervezés során igyekeztünk előtérbe helyezni az európai kultúra és civilizáció minél teljesebb körű megismerhetőségét, ehhez az idegen nyelv(ek) programba iktatásával akarunk közvetlen segítséget és lehetőséget nyújtani,
modernizáltuk (a hagyományok figyelembevételével) a történelem, a társadalomismeret és földrajz tantárgyak programját, amely során az európai történelem, az Európában megszületett eszmék és a legjelentősebb tudományos eredmények fontosságát kívántuk hangsúlyozni mind a múlt, mind pedig a jelen szempontjából, s végül prioritásként kezeltük mind az alap-, mind pedig a középfokú felnőttoktatás esetében azt, hogy itt sok esetben olyan intézményekről van szó, amelyek kiemelkedő jelentőséggel bírnak a hátrányos helyzetű, sok esetben a roma etnikumhoz tartozók képzésében, ezért az egyes tantárgyi programokban felhívjuk a figyelmet az interkulturális oktatás lehetőségének és szempontjainak alkalmazásra.
E kötetek elsősorban a tanórai munkához igyekeznek közvetlen segítséget nyújtani, de reményeink szerint többet adva annál, mint módszerek és tanári praktikák együttese.Van néhány olyan terület, ahol a lezajlott változások és átalakulások olyan mértékűek, hogy azokat nem hagyhatjuk figyelmen kívül a mindennapok oktatásban. Vissza

Tartalom

Mayer József: Bevezetés 5
Dr. Fábián Györgyi - Singer Péter: Az anyanyelv tanítása 7
Dávid Judit: Az angol nyelv tanítása 30
Zsuffa Ruth: A német nyelv tanítása 56
Vida Gábor: Az informatika tantárgy tanítása 79
Dr. Szőke Katalin - Ferenczi Lászlóné: Egészségügyi követelmények 101
Liebermann Mária: A vizuális nevelés tantárgy tanítása 108
Mayer József: A tanulás kora 173
A kötet szerzői 199
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem