A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommunikáció

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Semmelweis Orvostudományi Egyetem Képzéskutató, Oktatástechnológiai és Dok.közp.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 81 oldal
Sorozatcím: Phare
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gyógyító, megelőző munka hatékonysága jelentős részben a benne résztvevők - orvos-beteg, nővér-beteg illetve a gyógyító team - egymás közötti kommunikációjának sikerességén múlik. Rendkívül... Tovább

Előszó

A gyógyító, megelőző munka hatékonysága jelentős részben a benne résztvevők - orvos-beteg, nővér-beteg illetve a gyógyító team - egymás közötti kommunikációjának sikerességén múlik. Rendkívül fontos, hogyan kommunikál az ápolónő, mivel ez nagy befolyással van a beteg viselkedésére és gyógyulására.
Az ember általában nem születik hatékony kommunikátornak. Ez egy olyan készség, amit azonban lehet és kell fejleszteni. Minden tevékenységünk hatással van a páciens közérzetére és evvel kapcsolatban a gyógyulására is.
A jó és hatékony kommunikáció szükséges ahhoz, hogy a megfelelő információ birtokába jussunk, segít abban, hogy a páciens érezze, minden igyekezetünk arra irányul, hogy megértsük a problémáját, segíti a beteget abban, hogy együttműködjön az egészségügyi személyzettel, segíti a gyógyulást avval, hogy csökkenti a beteg szorongását, a szélesen értelmezett udvariassági szabályokat is magában foglalja.
Születésünk óta jelzéseket bocsátottunk ki környezetünk számára. Később megtanultunk beszélni, ami az emberekkel való kapcsolattartás megfelelő módjának bizonyult.
Mégis miért van szükség e képességek további fejlesztésére, tanulására? A mindennapi életben ugyan rendelkezünk bizonyos kommunikációs készségekkel, az egészségügyi munka azonban új jártasságokat tesz szükségessé.
Az ápolónő kommunikációja alapvető fontosságú az ápolás során. Az ápolás egy gondoskodó, interperszonális folyamat, amely sajátos készségek, jártasságok meglétét feltételezi. Fontos, hogy ezeket a készségeket minél jobban elsajátítsuk, hogy legyen egy viselkedés-repertoárunk, aminek segítségével a különböző szituációkban magunk választhatjuk meg, milyen viselkedéselemek a leghasznosabbak.
A kommunikációs gátlásokkal, zavarokkal küzdő ápolónő nem tud megfelelően figyelni a beteg kérdéseire és problémáira. A kommunikációnak készség szinten kell működnie. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS
1. A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPFOGALMAI I/
1.1. A kommunikáció alapelemei 1
1.2. A kommunikáció axiómái 2
1.3. A kommunikáció szintjei 2
1.4. A kommunikáció típusai 3
Gyakorlatok 4
Összefoglalás 5
2. A SZÓBELI, NYELVI KÖZLÉS II/
2.1. Nyelv és szóhasználat 1
2.2. Az információ bevésése és emlékezetben tartása 2
2.3. A mondanivaló strukturálása 3
Gyakorlatok 6
Összefoglalás 7
3. A NONVERBÁLIS CSATORNÁK III/
3.1. Ruházat, emblémák, tárgyválasztások 1
3.2. A testbeszéd 2
3.2.1. A testtartás 4
3.2.2. Térközszabályozás 5
3.2.3. A gesztusok 5
3.2.4. A mimika 7
3.3. A vokalitás 8
3.3.1. A légzés 9
3.3.2. A hangerő 9
3.3.3. Hangszín 10
3.3.4. Az érthetőség 11
3.3.5. A hangsúly, hanglejtés 12
Gyakorlatok 13
Összefoglalás 14
4. AZ ÖNISMERET ÉS A KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE IV/
4.1. Önismereti ablak 1
4.2. Feedback vagy visszacsatolás 3
4.2.1. A visszacsatolás nyolc szabálya 3
4.2.2. A visszacsatolás fogadása 4
Gyakorlatok 5
Összefoglalás 6
Tartalom
5. ASSZERTIVITÁS ÉS SZEMÉLYES HATÉKONYSÁG V/
5.1. Az asszertivitás fogalma 2
5.2. A különböző viselkedéstípusok előnyei és hátrányai 3
5.3. Az asszertivitás gyakorlata 5
Gyakorlat
Összefoglalás 6
6. AZ AKTÍV HALLGATÁS, AZ EMPÁTIA JELENSÉGVILÁGA VI/
6.1. Az aktív hallgatás zavarai 1
6.2. Az aktív hallgatás jelei 2
6.3. Az észleltek reprodukálása 4
Gyakorlatok 5
Összefoglalás 6
7. CSOPORTOS EGYÜTTMŰKÖDÉS VII/
7.1. A sikeres teamek jellegzetességei 1
7.2. A csoportos együttműködés 2
7.2.1. Teammunka csapdái 3
7.2.2. A szervezeti jéghegy 4
7.3. A csoportos döntéshozatal alapelemei 5
Gyakorlatok 7
Összefoglalás 10
8. SPECIÁLIS KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉGEK
AZ ÁPOLÓNŐK MUNKÁJÁBAN VIII/
8.1. A tanácsadó, problémafeltáró beszélgetés 1
8.2. A rossz hírközlő beszélgetés 4
8.3. Kifogások, ellenvetések, konfliktusok kezelése 6
8.4. Erős érzelmek, indulatok kezelése 7
Gyakorlatok 8
ÖSSZEFOGLALÁS: Ápolónői szociális készségek IX/
FÜGGELÉK F/
Kérdőív 1. - A kommunikátor stílusa 1
Kérdőív 2. - Asszertivitási kérdőív 5
Felhasznált irodalom 7
Ajánlott irodalom 9

Németh Erzsébet

Németh Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Németh Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem