1.063.223

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia II.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 256 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-7758-8
Megjegyzés: Második, javított kiadás. Tankönyvi szám: 47 151/II.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
Neveléselmélet (Dr. Bernáth József, dr. Komlósi Sándor, dr. Kovács Sándor, dr. Várnagy Elemér, dr. Vastagh Zoltán)
Főbb nevelési alapelvek (Dr. Komlósi Sándor)7
A szocialista eszmeiség és a szocialista össztársadalmi gyakorlatban való tevékenység egységének elve8
A közösségi nevelés és az egyéni sajátosságok együttes figyelembevételének elve9
A követelés és a tisztelet egységének elve10
A pozitívunokra támaszkodás elve11
A pedagógusok vezető szerepe és a tanulók önállósága egységének elve12
A pedagógusok és a tanulók tudatoságának elve13
A nevelési ráhatások egységessége biztosításának elve15
Kiegészítő irodalom16
Feladatok17
A nevelés folyamata (Dr. Komlósi Sándor)19
A társadalmi jelleg19
A szocializáció és a nevelés20
Az ellentmondásos jelleg: folyamatosság és megszakítottság
A közösségi, átfogó, dinamikus jelleg22
A társadalmi követelmény közvetítése: belsővé válás és külsővé válás23
A személyiségfejlesztés24
A tapasztalat - a tudati feldolgozás - a tevékenység25
A sztohasztikus jelleg27
A tervezés és irányítás27
A nevelési folyamatra vonatkozó feldolgozások28
A világnézet-alakítás: a nevelés átfogó funkciója (Dr. Komlósi Sándor)32
A világnézet és a világkép fogalma32
A világnézet-alakítás mint nevelési funkció35
A közösség átfogó pedagógiai hatásrendszere (Dr. Vastagh Zoltán)43
A közösségi nevelés fogalma, jelentősége és ismérvei43
A közösség lényeges jegyeire vonatkozó újabb kutatás56
A közösség és az egyén57
A tevékenység kiemelt szerepe59
A közösség fejlődéstörvényei61
Önkormányzat és pedagógiai irányítás. A nevelőközösség65
Az elsődleges közösség pedagógiai funkciói68
Az iskola nevelési rendszere72
A nevelés fő feladatai77
Az értelmi nevelés (Dr. Bernáth József)77
Az erkölcsi nevelés (Dr. Komlósi Sándor)84
A testi nevelés (Dr. Komlósi Sándor)115
Az esztétikai nevelés (Dr. Vastagh Zoltán)125
A politechnikai nevelés (Dr. Komlósi Sándor)139
A nevelésmódszertan alapjai (Dr. Vastagh Zoltán)148
A nevelési módszer fogalma148
A nevelési módszerek hagyományos osztályozása149
Az összes ráhatás tudományos megszervezése155
A nevelő a szociális kapcsolatok hálózatában (szociális technikák)159
A nevelés főbb színterei165
Az iskola és a környezet (Dr. Kovács Sándor)165
A napközi otthon és az iskolaotthon (Dr. Vastagh Zoltán)173
A bentlakásos intézmények (Dr. Bernáth József)182
Az úttörőszervezet (Dr. Kovács Sándor)188
A család (Dr. Komlósi Sándor)200
A gyermekek speciális nevelési problémái (Dr. Várnagy Elemér)218
Az organikusan sérült gyermekek219
A hátrányos helyzetű gyermekek222
A nehezen nevelhető gyermekek226
A hátrányos helyzetű cigány gyermekek nevelése229
A nevelőmunka tervezése, a koordináció és az eredményvizsgálat (Dr. Vastagh Zoltán)236
A tervezés kérdései236
A nevelőhatások koordinálása240
Az osztályfőnök főbb feladatai241
A nevelési eredmény vizsgálata248
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógia II. Pedagógia II. Pedagógia II.

A borító és a lapélek elszíneződtek. A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba